خبرگزاری کار ایران

گران‌ترین تیم تاریخ تقدیم به منصوریان؛ استقلال شبیه رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۷۸

استقلال فصل هفدهم ویژه‌ترین و خاص‌ترین استقلال سال‌های اخیر و شاید تاریخ این باشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال شبیه تیم‌های اشرافی شده. همچون رئال مادرید که همه ستاره‌ها را یکجا جمع کرده است. این تیم به اندازه‌ای مستعد قهرمانی است که می‌بینیم در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل و در حالی که بخش اعظمی ازبازیکنان مطرح خود را در اختیار ندارد به سادگی از سد پارس جنوبی می‌گذرد. استقلال بازی‌های گذشته تدارکاتی خود را هم برده بود و بعید نیست شهرآورد را هم با همین وضعیت ببرد. دیداری که گفته می‌شود 25 شهریور ماه درشهر بیله فلد آلمان برگزار می‌شود. استقلال با این بازیکنان برای هر تیمی خطرناک است. حال می‌خواهد پارس جنوبی باشد یا پرسپولیس. استقلال برای برنده بودن همه ابزار لازم را در اختیار دارد...

استقلال در غیاب تعداد قابل توجهی از مصدومان پارس جنوبی را در دیداری تدارکاتی اما جدی، برد. در این بازی سجاد شهباززاده و علی قربانی گل زدند که این می‌تواند برای منصوریان و همکارانش بسیار امیدوارکننده و مسرت بخش باشد اما مهم‌تر از گلزنی‌های مهاجمان استقلال باید بردآبی‌ها را به جهت غیب بازیکنانی همچون ابراهیمی، کریمی، پادوانی، باقری و جباری پر بار تلقی کرد.

این پیروزی پیامی است با این مضمون که استقلال لیگ هفدهم عمیقا از اتکا به بازیکنانی خاص دوری می‌جوید و با برخورداری از دایره‌ای وسیع از بازیکنان آماده می‌توند به راحتی گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

فصل پیش منصوریان به سبب مصدومیت‌هایی که برای بازیکنانی پیش آمد هفته‌های مصیبت باری را سپری کرد و حتی در نیم‌فصل اول به دلیل همین غیبت‌ها تا آستانه فروپاشی هم پیش رفت اما استقلال فصل جدید استقلالی خواهد بود که کمترین دغدغه‌ای را به ذهن مربیانش وارد نمی‌کند و آنها را در محیطی امن قرار می‌دهد. این استقلال که با هزینه‌های کمی هم ساخته نشده در عین حال می‌تواند دو تیم را به لیگ بفرستد و به راحتی از پستی و بلندی‌های پیش رو به سلامت گذر کند.

چنین تیم‌هایی معمولا هر 5 سال یک بار شکل می‌گیرد و منصوریان و همکارانش باید از داشتن این تیم پر بازیکن به خود ببالند و نهایت بهره و استفاده را از آنچه در اختیارشان قرار گرفته ببرند. در واقع این استقلال تنها نیازمند مدیریت فنی مناسب است تا به هر آنچه می‌خواهد برسد. به ترکیبی که منصوریان مقابل پارس جنوبی قرار داد بنگیرد؛ مهدی رحمتی، سید مجید حسینی، خسرو حیدری، روزبه چشمی، حسن بیت سعید، سجاد شهباززاده، جابر انصاری، میلاد زکی‌پور، داریوش شجاعیان، پژمان منتظری و امید نورافکن.

در این تیم پادوانی، باقری، جباری، ابراهیمی و کریمی حضور نداشتند. بازیکنانی که هر یک قابلیت بازی در ترکیب اصلی را دارند. مضاف بر آنها علی قربانی، یعقوب کریمی، مگویان، وریا غفوری و برخی از بازیکنان جوان تازه‌وارد هم درترکیب اصلی جایی نداشتند و به‌عنوان بازیکن ذخیره راهی میدان شدند. حال تصور کنید جباروف هم به تمرین‌های استقلال اضافه شود.

بازیکنی که قطعا می‌تواند در ترکیب استقلال بازی کند. علاوه بر جباروف صحبت از بازگشت رابسون هم می‌شود. مدافعی که فصل پیش نمایشی فوق‌العاده داشت و نشان داد ارزش‌های بسیاری دارد و بودنش در این استقلال می‌تواند به استحکام بیشتر خط دفاعی کمک کند. گرچه گفته می‌شود با بازگشت رابسون احتمال دارد مگویان از استقلال کنار گذاشته شود که دراین شرایط هم استقلال مشکل خاصی احساس نخواهد کرد چرا که با بودن توأمان منتظری، حسینی، پادوانی و احتمالا رابسون خط دفاع استقلال وضعیتی بسیار ایده‌آل خواهد داشت.

خیز برای دو جام

تیم فصل هفدهم اگر در مسیر درستی قرار بگیرد و از حاشیه‌ها دور باشد، قابلیت خلق نتیجه‌ای متفاوت در قیاس با همه ادوار لیگ برتر را دارد. تیمی که شکل گرفته به حدی متفاوت است که ظرفیت‌هایی بیش از قهرمانی در لیگ را دارد. انتظار فقط این نیست که استقلال قهرمان لیگ هفدهم باشد. می‌شود انتظار داشت که استقلال جام حذفی را هم بگیرد که اگر بگیرد علیرضا منصوریان بدل به مردی می‌شود که برای اولین بار در لیگ برتر و در استقلال دوگانه‌ای بزرگ را خلق کرده است. از استقلال برخی تنها انتظار قهرمانی در لیگ را دارند اما این انتظار می‌تواند فراتر رود. تا آنجا که تیم منصوریان هر دو جام را هم بگیرد. گرچه بازی‌های سخت لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است و شاید این رقابت تا حدودی مخل نتیجه‌گیری استقلال باشد اما به واقع تیم امروز به لحاظ نفری در بهترین جایگاه ممکن قرار دارد و حتی می‌توان گفت که بهترین تیم تاریخ لیگ برتر به لحاظ بازیکن و مهره است.

هنوز سازمان لیگ رقم‌های پرداختی از سوی تیم‌ها را به بازیکنان منتشر نکرده است اما یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که استقلال لیگ هفدهم به احتمال فراوان همچون لیگ‌های گذشته گران‌ترین تیم لیگ خواهد بود.

حساب و کتاب‌ها تا پیش از جذب جباری و جباروف نشان می‌داد که مدیران باشگاه استقلال احتمالا برای بستن چنین تیمی رقمی حدود 25 تا 26 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند اما حضور این دو بازیکن می‌تواند بر خرج‌هایی که شده بیفزاید.

حتی ممکن است استقلال لیگ هفدهم به رقمی در حدود 30 میلیارد تومان هم برسد که شکل گرفتن چنین تیمی تا به امروز در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است و استقلال شاید نخستین تیمی باشد که به لحاظ هزینه‌های جاری ارقام تازه‌ای را وارد فوتبال ایران می‌کند.

البته این رویه پیش‌تر هم در استقلال وجود داشته و تیم‌های بسیارخوبی بسته شده. نظیرش تیم فصل دوازدهم که پر بود از بازیکنان مطرح و درجه یک که برآیند آن تیم قهرمانی در لیگ و حضور در جمع چهار تیم آسیا و ایضا قرار گرفتن در رتبه شصتم بهترین تیم‌های باشگاهی جهان بود.

شاید اگر آن استقلال نتایج مطلوبی نمی‌گرفت مدیرعامل و سرمربی‌اش به شدت مورد نکوهش قرار می‌گرفتند اما استقلال در آن فصل عملکرد ویژه‌ای داشت و توانست رضایت عموم را جلب کند.

حال از استقلال فصل هفدهم هم همین انتظار است. استقلالی که با بالاترین حد ممکن به لحاظ اقتصادی بسته شده و بازیکنان درخور توجهی را به خدمت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز