خبرگزاری کار ایران

نگاهی به پیوستن خامس به بایرن مونیخ

داستان یک خداحافظی طولانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۶۷

خامس رودریگس با قراردادی قرضی و دوساله به بایرن‌مونیخ رفت اما به نظر می‌رسد خداحافظی او با رئال مادرید خیلی طولانی شد.

به گزارش ایلنا، خامس بعد از ورود هیجان‌انگیز به سانتیاگو برنابئو و فصل اول موفقیت آمیز دو سال ناامیدکننده را پشت سر گذاشت که هیچ تناسبی با فصل 2015-2014 نداشت در پی یک جام جهانی استثنایی و آمدن به رئال. او امیدوار است در باواریا لبخند و رضایت خود را باز پس گیرد زیر نظر کسی که پیش از این سابقه درخشیدن با او را دارد؛ کارلو آنچلوتی.

افت این کلمبیایی با رفتن مربی ایتالیایی از برنابئو شروع شد؛ نرم خویی و آسان گیری کارلتو باعث شد بهترین بازی را از امثال خامس بگیرد که واکنش خوبی به سختگیری‌های رافائل بنیتس نداشت.

اولین ترک‌ها وقتی ایجاد شد که مربی سابق ناپولی از خامس خواست قبل از کوپا آمریکا به تیم ملحق شود و شماره 10 نپذیرفت. در نخستین بازی لالیگا مقابل خیخون، تعویضی بود و بعد از بازگشت از بازی‌های ملی مصدوم شد. بنیتس به او علاقه‌ای نداشت اما همه را شگفت‌زده کرد وقتی در ال کلاسیکو خامس را در ترکیب اصلی قرار داد هرچند خامس نتوانست به تیم کمکی کند و رئال در خانه 4 بر صفر در هم کوبیده شد.

در آغاز ژانویه 2016، خامس بدترین اتفاق به‌عنوان بازیکن رئال را تجربه کرد و به خاطر دیررسیدن با اتومبیلش با سرعت به تمرین آمد که با تعقیب پلیس وارد والده بباس شد.

صحنه نامناسبی بود و شان بازیکن رئال مادرید را زیر سوال برد. در نتیجه بنیتس در بازی بعدی او را به کار نگرفت و همان مسابقه آخرین حضور خودش روی نیمکت رئال بود.

بعد زین‌الدین زیدان آمد و افق‌های جدیدی پیش روی خامس گشوده شد اما یک بار دیگر اوضاع آنطور که می‌خواست، پیش نرفت.

زیدان به او هشدار داد که باید انگیزه‌اش برای هر بازی را حفظ کند تا جایی در تیم داشته باشد اما خیلی زود، مردم، منتقدان و زیدان فهمیدند که بنیتس درباره این بازیکن حق داشته. خامس در بازی‌های بزرگ رئال نقشی نداشت و تیمش لا اوندسیما(یازدهمین قهرمانی اروپا) را برد در حالی که در بازگشت مقابل ولفسبورگ بازی نکرد، 23 دقیقه مقابل منچسترسیتی به میدان رفت و در فینال سن‌سیرو هم اصلا نبود.

از تابستان گذشته، رفتن او مطرح شد وقتی خامس متقاعد شد باید از برنابئو برود و حتی علنا زیدان را به چالش کشید اما یک شبه نظر او عوض شد و پذیرفت که برای جلب نظر زیدان تلاشش را بکند ضمن اینکه به این نتیجه رسید مقامات باشگاه روی او حساب می‌کنند.

او امید داشت به بهترین فرم خود بازگردد بخصوص به خاطر اینکه حس می‌کرد عنصر مهمی در باشگاه است با درآمدی که از حق تصویر و فروش پیراهن عاید باشگاه می‌کند.

خیلی طول نکشید که خامس از تصمیمش پشیمان شود و در ژاپن که در فینال جام جهانی باشگاه‌ها بازی داده نشد، دوباره زمزمه رفتن سر داد و روی قهرمانی رئال سایه انداخت، با وجود این در فصل نقل و انتقالات زمستانی جایی نرفت.

باز عضو تیم ب رئال شد و تا جایی که می‌توانست، در قهرمانی رئال در لیگ نقش داشت در حالی که می‌دانست هر چه کند شانسی در بازی‌های بزرگ نخواهد داشت.

در مسیر قهرمانی دوباره اروپا، هفت دقیقه در مونیخ بازی کرد و در بازی برگشت به همان هم نرسید، در نیمه‌نهایی هم همینطور.

در فینال مقابل یوونتوس در سکوها بود و تصویرش که استادیوم را تنهایی ترک می‌کرد، گویای همه چیز بود.

این هفته او می‌دانست اگرهمه چیز طبق برنامه پیش برود و انتقال به بوندس‌لیگا نهایی شود، مجبور نیست تیم زیدان را در سفر به لس آنجلس همراهی کند. دورانش در رئال تمام شده و اگرچه در پیام خداحافظی‌اش امکان بازگشت را رد نکرده اما تصور می‌شود که دوران این ستاره در ترکیب کهکشانی‌ها به پایان رسیده.

مترجم: سیدعلی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز