خبرگزاری کار ایران

از استقلال کُخ تا استقلال منصوریان؛

تکرار یک اتفاق شوم برای استقلال/ این کاخ، کوخ می شود؟

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۳۶

استقلال پر ستاره لیگ هفدهم فوتبالدوستان را یاد تیم مشابه لیگ دوم می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تهران که در فصل نقل و انتقالات موفق شده علاوه بر حفظ تیم پرمهره فصل قبل، نفرات مطرحی را هم جذب کند با تعداد قابل توجهی بازیکن اسم و رسم دار در جمع نفرات خود روبرو است که هر تیمی آرزوی داشتنشان را دارد.

با مشاهده به سابقه تیم‌های پرمهره می‌توان دریافت این موضوع مثل یک شمشیر دولبه است و در عین اینکه می‌تواند شانس موفقیت را بالا ببرد، پتانسیل شکست خوردن دارد.

نگاهی به استقلال پر مهره فصل دوم، پرسپولیس فصل سوم با بگوویچ، استیل آذین، استقلال لیگ یازدهم با مظلومی و پرسپولیس لیگ سیزدهم با رویانیان نشان می‌دهد تیم‌های پرمهره لزوماً موفق نیستند.

البته مثال نقضی هم در مورد سپاهان فصل دهم و استقلال فصل دوازدهم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی وجود دارد که می‌تواند باعث امیدواری باشد.

در این متن اختصاصاً می‌خواهیم به مقایسه تیم منصوریان در فصل هفدهم با استقلال فصل دوم تحت هدایت رولندکخ بپردازیم که خود منصوریان ستاره خط میانی آن تیم بود.

تا بن دندان مسلح ولی ناکام

تکرار یک اتفاق شوم برای استقلال/ این کاخ، کوخ می شود؟

اگر می‌خواهید به تعدد ستاره و نام‌های مطرح در تیم رولند کخ پی ببرید کافیست نگاهی به فهرست زیر بیاندازید:

دروازه‌بانان: هادی طباطبایی، پرویز برومند، مسعود قاسمی

مدافعان: جواد زرینچه، محمد خرمگاه، مهدی پاشازاده، مهدی هاشمی نسب، محمود فکری، سهراب بختیاری‌زاده، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی و مهدی امیرآبادی

هافبک‌ها: علیرضا منصوریان، احمد فیض‌کریملو، یدالله اکبری،‌ ستار همدانی، محمد نوازی، داوود رستمی،‌ فرزاد مجیدی، علیرضا نیکبخت، سیروس دین‌محمدی و علیرضا اکبرپور

مهاجمان: امیر امینی‌فر، امیر صمدی، علی سامره، فراز فاطمی، علی موسوی و احمد مومن‌زاده

 

نتیجه: کُخ تا فروردین 82 روی نیمکت استقلال دوام آورد ولی بعد از آن به دلیل نتایج ضعیف برکنار شد و جای خود را به جواد زرینچه و منصور پورحیدری داد.

این دگرگونی‌ها البته آن‌چنان که انتظار می‌رفت گره‌گشا نبود و استقلال که با مربی‌گری کخ از ۱۸ بازی؛ ۷ برد، ۷ مساوی و ۴ باخت را به دست آورده بود، پس از برکناری کخ در ۸ بازی باقی‌مانده؛ ۱ برد، ۱ مساوی و ۶ باخت را بر جای گذاشت که نتایجی به مراتب ناگوارتر از کارنامه کخ بود.

 

تکرار اتفاقات شوم در کمین تیم منصوریان

تیم کخ یکی از پرمهره‌ترین استقلال‌های تاریخ بود و استقلال منصوریان هم دست کمی از آن تیم ندارد. آبی‌ها با حفظ نفرات مطرح فصل گذشته، تنها کاوه رضایی را از دست دادند ولی با جذب پژمان منتظری، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، سرور جپاروف، مجتبی جباری، مهدی قائدی، سجاد شهباززاده و حسن بیت‌سعید که از ستاره‌های نقل و انتقالات بودند، یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های فصل هفدهم را در اختیار خواهد داشت. نکته مهم در این میان این است که نفرات مورد نظر به تیم نایب قهرمان فصل گذشته اضافه شده‌اند که نشان از عزم جدی آبی‌ها برای قهرمانی در فصل جدید می‌دهد.

 

خطرات تهدید آمیز

مشکلات تیم‌های پرستاره را می‌توان در دشوار کردن ارنج برای سرمربی، سخت شدن کنترل ستاره‌ها، نبود بازیکن کارگر در زمین، عدم پیروی از خواسته‌های سرمربی، بالارفتن انتظارات و فشار بیش از حد روی تیم و سرمربی و اعتراض و آشوب بازیکنان مطرح بابت نیمکت نشینی برشمرد که هر کدام می‌توانند خطری بالقوه برای شاگردان منصوریان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز