خبرگزاری کار ایران

دکتر سلطانی فر به دیدار دو پیشکسوت وزنه برداری و کشتی ایران رفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۵۰۱

وزیر ورزش و جوانان عصر امروز با حضور در منازل منوچهر برومند و عباس زندی دو پیشکسوت بزرگ و صاحبنام ورزش ایران با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر عصر امروز دوشنبه 26 تیر ماه با حضور در منزل منوچهر برومند از این پیشکسوت وزنه برداری که مدتی است در بستر بیماری به سر می برد ، عیادت و دقایقی با قهرمان و رییس اسبق فدراسیون وزنه برداری و همچنین خانواده وی گفت و گو کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار گفت: پهلوان منوچهر برومند به گردن مردم و ورزش ایران حق بزرگی دارند. حضور من در اینجا به عنوان وزیر ورزش و جوانان ادای دین به بزرگان ورزش است.

وی ادامه داد:دیدار با پیشکسوتان، قدردانی از زحمات ماندگار آنها و همچنین یاد قهرمانی ها و افتخار آفرینی بزرگان ورزش ایران و بهره گیری از تجربیات آنها را وظیفه خود می دانم .

دکتر سلطانی فر با آرزوی سلامتی و بهبودی برای منوچهر برومند که سالها در عرصه قهرمانی و مدیریتی نقش ارزنده ای را در پیشرفت وزنه برداری ایفا کرده است، اظهار داشت: نقش خانواده ها در همراهی با این عزیزان که عمری را در راستای ایجاد غرور و افتخار مردم ایران تلاش کردند و اکنون دوران میانسالی را سپری می کنند، بسیار مهم باارزش و خداپسندانه می دانم .

دکتر سلطانی فر همچنین پس از این دیدار در منزل عباس زندی از اولین طلایه داران ایران در رقابتهای کشتی جهان نیز حضور یافت و با او دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار دکتر سلطانی فر و عباس زندی به مرور دوران پرافتخار این کشتی گیر ارزنده ایران پرداختند .

وزیر ورزش و جوانان از نقش ارزنده پیشکسوتانی نظیر عباس زندی در پیشرفت چشمگیر کشتی به نیکی یاد کرد و از او به عنوان پدر کشتی ایران نام برد .

دکتر سلطانی فر گفت: وقتی عباس زندی در سال ١٣٢٨ پهلوان ایران بوده و بازوبند پهلوانی را به دست آورده و دوران پرافتخاری را نیز در کشتی سپری کرده او را باید پدر کشتی ایران بدانیم .

وزیر ورزش و جوانان، خدمات عباس زندی به کشتی ایران در دوران قهرمانی و سپس پرورش ورزشکاران را شایسته تقدیر دانست و خاطر نشان ساخت: تجربیات این پیشکسوتان می تواند همچنان برای ورزش ایران سودمند باشد و باید قدر آنها را بدانیم .

در این دیدار عباس زندی اهمیت به جایگاه پیشکسوت از سوی دکتر سلطانی فر را ستود و با اشاره به پیشرفت کشتی ایران از مدیریت رسول خادم به نیکی یاد کرد و گفت: حمایت وزیر ورزش و جوانان از کشتی که مردم عاشقانه آن را دوست دارند واقعا با ارزش است .

این پیشکسوت ارزنده کشتی ایران و قهرمان اسبق کشتی جهان گفت: موفقیت کشتی آزاد به دلیل کشتی پهلوانی ایران است به همین دلیل از توجه ویژه وزیر به کشتی پهلوانی تشکر می کنم و امیدوارم با حمایت های بیشتر جایگاه کشتی پهلوانی ایران که پتانسیل بیشتری دارد ، ارتقا پیدا کند.

در این عیادت و دیدار ، نیک بین مدیرکل حوزه وزارتی، مازیار ناظمی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، جمشیدی مدیرعامل صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان، دکتر نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و تعدادی از پیشکسوتان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز