خبرگزاری کار ایران

تهدید بزرگ علیرضا بیرانوند توسط چهار مدعی شماره یک

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۶۸

علیرضا بیرانوند این روزها به شدت از سوی 4 مدعی شماره یک مورد تهدید قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، قبل از بازگشت حقیقی به شرایط بازی، کی‌روش باید از بین 4 مدعی سه دروازه‌بان را انتخاب می‌کرد اما حالا اینطور نیست. او باید دو دروازه‌بان را خط بزند و سه تا از آنها را با خود به اردوهای تیم ملی دعوت کند و سپس به جام جهانی ببرد. بازی با کره جنوبی و سوریه نزدیک است. انتشار فهرست تیم ملی در روزهای نخست شهریورماه می‌تواند اندکی از این ابهام را کم کند و از تفکر کی‌روش رونمایی. آن‌وقت می‌توانیم واضح‌تر از حالا درباره دروازه‌ای صحبت کنیم که به نقطه اتکای تیم ملی ایران تبدیل شده و 5  مدعی سرحال، آماده، قبراق و باتجربه دارد.

هر چقدر مهدی رحمتی حد فاصل سالهای 1387 تا 1392 درون دروازه تیم ملی ثبات داشت و بی رقیب بود، حالا علیرضا بیرانوند چنین شرایطی را تجربه می‌کند. البته کمی خفیف‌تر و نه به آن شدت. رحمتی آن زمان دروازه تیم ملی را به نام خود سند زده بود. باقی دروازه‌بان‌ها باید منتظر یک اتفاق می‌ماندند تا شاید به دروازه تیم ملی برسند. اتفاق هم اکثر اوقات رخ نمی‌داد چون رحمتی آماده بود و سرحال و به همین دلیل فرصت عرض اندام به دروازه‌بان‌های دیگر را نمی‌داد.

ذخیره‌های رحمتی اما دروازه‌بان‌هایی نظیر رحمان احمدی، وحید طالب‌لو و حتی میثاق معمارزاده، حامد لک و سوشا مکانی بودند. برای آنها رسیدن به دروازه تیم ملی کاری سخت و دشوار بود. شاید غیر قابل دسترس و بعید. به همین دلیل این دروازه‌بان‌ها پشت خط رحمتی ماندند چون او کم اشتباه دروازه‌بانی می‌کرد و باثبات بود.

شاید اگر رحمتی آن اشتباه عجیب را – خارج از زمین - انجام نمی‌داد هنوز در فهرست کی‌روش حضور داشت، جام جهانی را تجربه می‌کرد و اینقدر حسرت نمی‌خورد. او رفت تا دروازه‌بان‌های جدید بیایند. از علیرضا حقیقی گرفته که در جام جهانی بازی کرد تا محمد رشید مظاهری، رحمان احمدی، حامد لک و حتی سوشا مکانی و محمدرضا اخباری.

در مقطع فعلی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی است. او در 7 بازی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی – مرحله نهایی – گلی دریافت نکرده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بیرانوند همچنان درون دروازه تیم ملی می‌ایستد. حتی شاید تا جام جهانی اما سایر دروازه‌بان‌ها هم انگیزه دارند تا بتوانند در فهرست کی‌روش قرار بگیرند.

5 دروازه‌بان مدعی هستند به جام جهانی بروند. شاید پیش از این تنها 4 مدعی در فهرست کی‌روش حضور داشتند اما حالا باید نام علیرضا حقیقی را هم دوباره به تیم ملی اضافه کرد. دروازه‌بانی که پس از آسیب دیدگی ابتدای فصل، حالا سه هفته‌ای است به ترکیب ‌ای اف سی اسکیلستونا برگشته و برای این تیم در لیگ سوئد بازی کرده است.

حقیقی در 3 بازی  هر چند 4 گل دریافت کرده اما عملکردی قابل قبول به نمایش گذاشته و توانسته مهره‌ای موثر برای اسکیلستونا باشد. او در بازی نخست یک گل دریافت کرد و البته مقابل چند موقعیت حریف ایستاد. در بازی دوم هم یک گل در دروازه‌اش دید اما اسکیلستونا توانست نخستین برد خود را مقابل کالمار به دست بیاورد. در بازی سوم هم حقیقی فوق‌العاده بود اما اسکیلستونا بازی را 2بر صفر به حریف خود واگذار کرد تا همچنان در رده شانزدهم جدول رده بندی لیگ سوئد جا خوش کند.

بعید نیست حقیقی حالا و پس از بازگشت به شرایط بازی دوباره در فهرست کی‌روش قرار بگیرد و برای انجام دو بازی مقابل کره جنوبی و سوریه به اردوی تیم ملی دعوت شود. علیرضا دروازه‌بان مورد علاقه کی‌روش است. بخصوص که در جام جهانی نیز سه بازی انجام داده و تجربه حضور در معتبرترین مسابقات فوتبال جهان را در کارنامه دارد.

بازگشت حقیقی، ثبات بیرانوند و آمادگی دروازه‌بان‌هایی نظیر محمدرشید مظاهری، محمدرضا اخباری و حامد لک باعث شده تا ترافیک سنگینی درون دروازه تیم ملی به‌وجود بیاید. همه این دروازه‌بان‌ها مدعی هستند به جام جهانی بروند و حتی برای تیم ملی بازی کنند. از بیرانوند که دروازه‌بان اصلی تیم ملی است تا محمدرشید مظاهری که مقابل هند نخستین بازی ملی خود را انجام داده و حتی علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری و حامد لک.

فکر کنید مهدی رحمتی آن اشتباه خارج از زمین را انجام نداده و از تیم ملی خداحافظی نکرده. چه اتفاقی رخ می‌داد؟ کی‌روش با این همه دروازه‌بان مدعی چه می‌کرد؟ آیا برای او سخت نبود انتخاب سه دروازه‌بان از بین شش دروازه‌بان آماده؟ حالا هم دغدغه کی‌روش درون دروازه فراوان است. او بیرانوند، مظاهری، اخباری، حقیقی و لک را دارد و یک انتخاب برای ترکیب اصلی و سه انتخاب برای حضور در جام جهانی.

قبل از بازگشت حقیقی به شرایط بازی، کی‌روش باید از بین 4 مدعی سه دروازه‌بان را انتخاب می‌کرد اما حالا اینطور نیست. او باید دو دروازه‌بان را خط بزند و سه تا از آنها را با خود به اردوهای تیم ملی دعوت کند و سپس به جام جهانی ببرد. بازی با کره جنوبی و سوریه نزدیک است. انتشار فهرست تیم ملی در روزهای نخست شهریورماه می‌تواند اندکی از این ابهام را کم کند و از تفکر کی‌روش رونمایی. آ‌ن‌وقت می‌توانیم واضح‌تر از حالا درباره دروازه‌ای صحبت کنیم که به نقطه اتکای تیم ملی ایران تبدیل شده و 5 مدعی سرحال، آماده، قبراق و  باتجربه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز