خبرگزاری کار ایران

خریدهای پپ یک میلیارد یورویی شد

مربی هجومی که برای خرید مدافع وسواس دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۱۸۹

با وجود داشتن شهرت به اعتماد به بازیکنان جوان و ارائه فرصت به بازیکنان مستعد تازه‌کار، پپ گواردیولا در دوران مربیگری‌اش تا الان بیش از یک میلیارد یورو برای خرید بازیکنان جدید بودجه دریافت کرده است.

به گزارش ایلنا،با پیوستن بنژامین مندی از موناکو به منچسترسیتی با قراردادی 57 میلیون یورویی، گواردیولا تابستان امسال به تنهایی 138 میلیون یورو صرف خرید مدافعان جدید برای تیمش کرده است که کایل واکر و دانیلو دیگر مدافعان جدید تیم او هستند.

گران‌ترین تابستان

در 9 فصل مربیگری پپ گواردیولا، تابستان سال جاری او بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده است و به نظر می‌رسد که او می‌خواهد سیتی را از صفر بسازد. 240 میلیون یورویی که تیم او تابستان امسال صرف خرید بازیکن کرده است تنها 17 میلیون یورو با رکوردی که رئال مادرید در فصل 10-2009 برای خرید بازیکنان جدید به ثبت رساند فاصله دارد.

مربی هجومی که برای خرید مدافع وسواس دارد

*سیتی ولخرج‌ترین تیم پپ

گواردیولا در دوران موفق مربیگری‌اش هدایت سه تیم را برعهده داشته است اما تیم فعلی او بدون شک بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده است به طوری که ارقام صرف شده برای خرید بازیکن در سه فصل حضور او در بارسلونا و سه فصل حضورش در بایرن مونیخ را کاملاً تحت الشعاع قرار می‌دهد. از آغاز دوره مربیگری گواردیولا در منچسترسیتی، این تیم 453 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است که در بارسلونا این رقم 341 میلیون یورو و در بایرن مونیخ 203 میلیون یورو بود.

*وسواس خرید مدافع

اگرچه همه گواردیولا را با فوتبال هجومی که تیمش ارائه می‌کند می‌شناسند اما او نشان داده که برای خرید مدافع وسواس خاصی دارد. او در دوران مربیگری‌اش 382 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان هجومی و 436 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان تدافعی و دروازه‌بان کرده است.

*گران‌ترین خرید پپ

بیشترین هزینه‌ای که تیم‌های تحت هدایت پپ گواردیولا برای خرید بازیکن کرده‌اند، سال 2009 به ثبت رسید که بارسلونا زلاتان ابراهیموویچ را با قراردادی 5/69 میلیون یورویی از اینتر خرید. بعد از ایبرا، 5 بازیکن سیتی که مندی در صدر آنها قرار دارد گران‌ترین خرید‌های پپ بوده‌اند و گران‌ترین بازیکن او در بایرن مونیخ هم ماریو گوتزه 37 میلیون یورویی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز