خبرگزاری کار ایران

رنگین کمان نامنظم بسکتبال

وقتی جناب رئیس عکس کانال فدراسیون را تکذیب می‌کند!

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۷۴

محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال در ادامه سریال جابه جایی حافظه و توهم دایی جان ناپلئونی " کار، کار انگلیسی هاست"، در پاسخ به پرسشی که چرا لباس دختران تیم ملی بسکتبال رنگ و وارنگ است آن را توطئه رسانه‌های خارجی خواند و حتی کانال تلگرامی فدراسیونش را هم تکذیب کرد!

قصه از کجا شروع شد؟

31 تیرماه نخستین تمرین دختران بسکتبالیست کشورمان بود. دخترانی که پس از سال‌ها حسرت و انتظار سرانجام با چراغ سبز فدراسیون جهانی مواجه شدند و حالا امید دارند که برای اولین بار در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند. 

عکس‌های دردسرساز کانال فدراسیون

تشکیل اردوی تیم ملی آنهم با این انگیزه و روحیه اتفاق بسیار خوبی بود اما چیزی نگذشت که عکس های تمرین بیرون آمد آنهم از کجا؟ کانال تلگرام فدراسیون بسکتبال، عکس‌هایی که نشان می‌داد بازیکنان دعوت شده به اردو لباس متحد الشکلی ندارند و هر کدام با لباس باشگاهی خود در تمرین حضور یافته اند.

واکنش اینستاگرامی

برای من (خبرنگار تخصصی بسکتبال) که همیشه آرزویم بوده بانوان بسکتبال را سروحال ببینم و لحظه شماری میکنم برای حضور آنها در مسابقات رسمی دیدن این صحنه ها اصلا به مزاجم خوش نیامد. یعنی چه که مسئولان فدراسیون نتوانستند یک دست لباس برای دختران تهیه کنند. در اینستاگرامم از این ناراحتی نوشتم از اینکه لیاقت بانوان بسکتبالیست ما بیش از اینهاست و چرا حداقل ها برای آنها فراهم نمی شود؟

بازتاب جهانی

پس از آن مهدی رستم پور تحلیل گر و نویسنده مفسر ورزشی در کانال تلگرامش که حوزه ورزش را پوشش می دهد و مخاطبان بسیاری در ایران و خارج از آن دارد؛ اسکرین شات اینستاگرام من را با این کامنت بازنشر داد:«رنگ و وارنگ... اردوی تیم ملی بسکتبال زنان بدون لباس. بچه‌ها با لباس باشگاه‌های خودشون تمرین می‌کنن! » بازنشری که 25 هزار بار دیده شد و بازتاب زیادی در جامعه ورزش داشت. بطوریکه در گروه های مختلف ورزشی درباره اش بحث شد.

واکنش خنده‌دار مشحون!

پس از این اتفاق خبرگزاری فارس با محمود مشحون مصاحبه کرد و او در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون لباس یکدست به بانوان ملی‌پوش نداده، گفت:« این عکس‌هایی که می‌گویید منتشر شده در داخل ایران نبوده! این تصاویر را رسانه‌های بیگانه منتشر کرده‌اند!»

این حرف مشحون برای خیلی خنده دار بود آنهم بخاطر اینکه اولین جایی که عکس بازیکنان منتشر شد کانال خود فدراسیون بود و بقیه همان عکس ها را به اشتراک گذاشتند و آرم خود فدراسیون هم حتی روی عکس ها هست. 

وقتی جناب رئیس عکس کانال فدراسیون را تکذیب می‌کند!

حذف عکس ها از روی کانال

گیریم که عکس در رسانه های بیگانه منتشر شده چه فرقی به اصل ماجرا می کند؟ مگر این اتفاق در اردوی تیم ملی نیفتاده حالا چه فرقی می کند از کجا منتشر شده باشد؟

پس از این حرف مشحون در حرکتی جالب تر عکس‌ها از روی کانال فدراسیون پاک شد!! تا باز به داستان همیشگی بسکتبال برسیم«کی بود؟ کی بود؟ من نبودم»

واکنش عجیب نایب رئیس بانوان

بعد از این اتفاقات فاطمه کرم زاده، نایب ریس بانوان فدراسیون بسکتبال در جوابیه ای که داد از تشکیل اردوی نابهنگام خبر داد و در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: «من نمی دانم چرا این موضوع پررنگ شده و همه به این مسئله می پردازند. برای بانوان لباسی یک دست تهیه کردیم اما هنوز آماده نشده زیرا این اردو به یک باره تشکیل شد. در اردوی دوم تیم ملی, لباس های بانوان آماده خواهد شد.»

تشکیل اردوی ناگهانی یعنی چه؟

ما از نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال‌ خواهش می کنیم توضیح دهد تشکیل یک‌باره اردو یعنی چه؟ مگر می شود یک دفعه اردوی تیم ملی تشکیل شود؟ گذشته از آن حالا ماه هاست فیبا بر پوشش بانوان بسکتبالیست ایران مهر تایید زده است. آیا نباید در این مدت لباس ها آماده شده باشند؟ اصلا به فرض اینکه آماده نبودند فدراسیون نمی توانست 20 کاور یک شکل بخرد و به بازیکنان بدهد تا شاهد این همه بی نظمی نباشیم؟ یعنی باید از انجام حداقل کارها هم شانه خالی کرد؟

توضیحات جالب سرمربی تیم ملی بانوان!

اما از جالب‌تر  از اظهارنظر مشحون و کرم زاده حرف های سرمربی تیم ملی بانوان راجع به این کم کاری است که خیلی تعجب برانگیر بود. فریده هادوی در مصاحبه با ایسنا گفته:« این یک اردوی تدارکاتی است و هنوز مشخص نیست که چه کسانی در تیم‌ ‌ملی فیکس می‌شوند. در واقع اینها دعوت شدگان به تیم‌ ‌ملی بودند و نباید این اشتباه را کرد که آنها بازیکنان ملی هستند. در یک یا دو اردو باید دعوت شدگان حضور داشته باشند و سپس تیم فیکس شوند. اگر در همه جای دنیا به دعوت شدگان به اردوی تیم‌ ‌ملی لباس متحد الشکل می‌دهند و یا هزینه خاصی می‌کنند، بگویید تا من نیز بدانم. دعوت شدگان به تیم‌ ‌ملی باید محک بخورند و هنوز در جایگاهی نیستند که لباس تیم‌ ‌ملی را بر تن کنند.»

خانم هادوی می گوییم تا بدانید

سرکارخانم هادوی، سرمربی محترم تیم ملی بسکتبال بانوان ایران. لازم نیست جای دوری بروید، کافی است تمرین تیم ملی مردان را ببینید. آیا از روز اول هر بازیکنی هر لباسی که دوست دارد می پوشد چون مشخص نیست که در لیست نهایی خواهد بود یا خیر؟ خانم هادوی همه جای دنیا اردوی تیم ملی به همین منوال تشکیل می شود که یک عده از بهترین ها به اردو دعوت می شوند و پس از گذراندن چند ماه تمرین روزهای آخر اسامی نهایی اعلام می شود و از روز اول اردو هم بازیکنان لباس یک دست تن‌شان می کنند... کسی هم نگفت چرا لباس تیم ملی تن بانوان نیست؛ بحث اینست چرا نظم در اردو برقرار نیست و چرا حتی از دادن یک لباس متحدالشکل به بازیکنان دریغ کرده اند؟ می شد حتی کاور تن آنها کرد. آنجا اردوی تیم ملی است نه اردوی فلان باشگاه...

توجیه نه؛ جبران کنیم

کاش جای اینکه دنبال توجیه کم کاری خودمان باشیم قبول کنیم که اشتباه کردیم و بلافاصله آن را جبران کنیم. اشکال بسکتبال این است که مسئولان آن زیر بار اشتباهات خود نمی روند و هر بار می خواهند تقصیرات را گردن دیگری بیاندازند. این مشکل کوچکی است و امیدواریم زودتر حل شود. نگرانی اصلی ما از این است که نکند بانوان جدی گرفته نشوند. مسابقات داخل سالن آسیا را پیش رو داریم و این تیم باید با بهترین تدارکات راهی نخستین تورنمنت بین المللی شود چراکه همه نگاه ها به سمت آنها خواهد بود پس لطفاً آنها را جدی بگیرید تا دوباره فردا افسوس امروز را نخوریم.

سعیده فتحی - روزنامه آسمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز