خبرگزاری کار ایران

حضور در المپیک و افزایش انگیزه ملی‌پوشان/ آرامش کم سابقه در کاراته

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۰۹۸

کاراته ایران این روزها هر میدانی را با موفقیت پشت سر می گذارد و همین موضوع نوید اضافه شدن یک رشته مدال آور دیگر به ورزش ایران در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ را می دهد.

به گزارش ایلنا، حضور کاراته به عنوان یک رشته رسمی در بازیهای المپیک شرایط این رشته را با تغییرات کلی مواجه ساخته و به عبارت ساده تر جغرافیایی کاراته جهان در حال تغییر است. در واقع رشته ای که علاقمندان و ورزشکاران پرشماری را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده ، این حق را داشت که از سالها پیش راه ورود به المپیک را برای خود هموار کند. 
به هر حال رویای دیرین کاراته کاها سرانجام به حقیقت پیوست تا از المپیک ۲۰۲۰ شاهد هنرنمایی کاراته کاها روی تاتامی پهن شده در توکیو باشیم. میدانی که انگیزه را برای تلاش بیشتر در بین کاراته کاها و سرمایه گذاری بیشتر کشورها دوچندان کرده است. 
کاراته ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با بررسی شرایط این روزهای این رشته، به خوبی می توان امیدوار بود که در کنار کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دومیدانی، کاراته را باید به عنوان یک رشته مدال آور در این بازیهای المپیک باید دانست. 
بعد از طلای قهرمانی تیمی جهان و عنوان سومی مجموع در رقابتهای جهانی ۲۰۱۶، موفقیت نسبی در بازیهای کشورهای اسلامی، درخشش و قهرمانی تاریخی در رقابتهای قهرمانی آسیا قزاقستان و کسب ۵ مدال طلا و نقره از تیم ۵ نفره کشورمان در بازیهای جهانی لهستان(World Games) به خوبی نشان می دهد که صدای موفقیت کاراته بلندتر از همیشه به گوش می رسد. 
نکته مهم در این موفقیت ها آرامش کم سابقه این روزهای کاراته ایران است. کاراته ای که سالهای قبل حتی با کسب پیروزی و موفقیت هم آبستن حاشیه های دامنه دار می شد، به نظر می رسد این روزها به اجماع برای رفع مشکلات و تداوم موفقیت رسیده باشد. 
در واقع به قول مسعود رهنما، اهالی این رشته برخی اخلاق غیرحرفه ای را کنار گذاشته اند و به قول احمد صافی، کاراته به این بلوغ فکری رسیده که موفقیت تیم ملی، متعلق به همه خانواده است و برای همین است که همه برای تداوم این آرامش تلاش می کنند. 
آرامش این روزهای کاراته را اگر در کنار برخی موارد مهم از جمله مدیریت برنامه مدار، کاراته کاهای با انگیزه و آتیه دار در رده های سنی پایه، کاراته کاهای با تجربه و زبده که کسب مدال را به عادت خوب این روزهای خود تبدیل کرده اند در کنار مربیان زبده و کاربلد تلفیقی شده از یک رشته موفق که با سرعت به سوی المپیک ۲۰۲۰ پیش می رود. 
این روزها دیگر حمایت از کاراته باید از شعار و تیتر شدن در رسانه ها و مطبوعات، وارد کارزار عمل شود. مسئولان ورزش کشور اگر می خواهند کاراته نقش خود را به عنوان یک رشته مدال آور ایفا کند باید از همین امروز برای حمایت مادی و معنوی از این رشته وارد عمل شوند. 
کاراته در همین دو هفته اخیر ثابت کرده که توانایی کارهای بزرگ را دارد، ولی تداوم این موفقیت ها تا المپیک مستلزم رفع مشکلات بخصوص مادی است. کیست که نداد فرجی با چه میزان بدهی فدراسیون کاراته را تحویل گرفت و در این مدت نیز مشکلات مادی باعث نشد تا کاراته از مسیر موفقیت خارج شده و یا برنامه ها به کندی پیش رفته و یا حتی از دستور کار خارج شود. 
در کنار مشکلات مادی، امکانات سخت افزاری نیز به شدن مورد نیاز کاراته است. نبود یک سالن مناسب اهالی این رشته را به شدت آزار می دهد. کاراته برای اجرای برنامه های خود نیازمند امکانات مورد نیاز است و مسئولان وزارت ورزش باید بهترین شرایط را برای تداوم این موفقیت ها در اختیار قرار دهد. 
در پایان باید عنوان کنیم که برطرف کردن برخی نقاط ضعف مشهود که در همین رقابتهای قهرمانی آسیا و یا بازیهای جهانی لهستان مشهود و بود و شاید از جمله دلایل نتایج نه چندان خوب در بازیهای کشورهای اسلامی محسوب می شود، لازمه کار تیم های ملی است. به خصوص که رقابتهای جهانی اسپانیا در رده های سنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز