خبرگزاری کار ایران

قلب دفاعی نفت با بیش از یک قرن تجربه؛ جوانگرایی وارونه به سبک درخشان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۳۷

خط دفاعی تیم نفت را بازیکنان کهنه‌کاری تشکیل می‌دهند که شاید مسن‌ترین خط دفاعی فصل جاری باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نفت تهران با تمامی شرایط بحرانی که داشت موفق شد که در دقیقه 90 جواز صدور کارت بازیکنانش را دریافت کند و برابر سپیدرود رشت در بازی اول لیگ برتر ظاهر شود که موفق شد در پایان با گلزنی عیسی آل کثیر و محمد نصرتی در ورزشگاه تختی به برتری رسید؛ دیداری که خط دفاعی این تیم عملکرد نسبتا خوبی داشت.

حمید درخشان که تیمش را پیش از بازی سوپر جام برابر پرسپولیس جمع کرد نتوانست حریف این تیم شود و بازی را واگذار کرد تا برای شروع لیگ بازیکنان جوان از تیم امید را به لیت اضافه کند و در این بین چند بازیکن کهنه کار هم به خدمت گرفت که میانگین سنی را تاحد بالایی افزایش می‌دهند.

تیمی که فصل گذشته محمد دانشگر، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، وحید حمدی نژاد و میلاد فخرالدینی خط دفاعی‌اش را شکل می‌داد بنابر مشکل مالی در این بین تنها موفق شد آل نعمه را حفظ کند و سایر این بازیکنان با دریافت رضایتنامه راهی سایر تیم‌های لیگ برتری شدند.

درخشان که تیمی پر از تضاد را برای لیگ هفدهم آماده کرده موفق شد مدافعانی را جذب کند که جمع آنها هرچند به تجربه سایر جوانان نفت اضافه می‌کند اما میانگین سنی بالایی خواهند داشت.

محمد نصرتی، محسن بنگر با مذاکره با درخشان برای همکاری با این تیم در فصل هفدهم موافقت کردند و با وجود احمد آل نعمه در کنار این دو مدافع قلب خط دفاعی نفت تهران با یک قرن تجربه همراه می‌شود.

نصرتی 36، بنگر 38 و آل نعمه هم 34 ساله است که مجموع سنین این سه مدافع روی هم 106 سال می‌شود و همین موجب شده تا خط دفاع نفت به یکی از پیرترین خط‌های دفاعی فصل جاری بدل شود.

این انتخاب سرمربی تهرانی‌ها از دو جهت جنبه بررسی دارد. جنبه مثبت این انتخاب تجربه این بازیکنان است و تجربه اثبات کرده که سابقه هر مدافع بالاتر باشد می‌تواند در شرایط حساس به کمک جوانان بیاید و ورق را برگرداند.

جنبه منفی این انتخاب هم باتوجه به سن بالای آنها احتمال مصدومیت بالایشان است و با توجه به بازی‌های فرسایشی لیگ برتر این سه مدافع و دیگر خریدهای سن بالای این تیم همانند هاشیم بیگ زاده، امیرحسین فشنگچی و... قطعا در نیم فصل دوم با مشکلاتی رو به رو می‌شوند علی الخصوص اینکه شاگردان حمید درخشان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز