خبرگزاری کار ایران

لطفا تراکتورسازی را از پیش بازنده ندانید (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۸۲۵

بازنده دانستن تیم گل‌محمدی در دیدار با پرسپولیس تفکر اشتباهی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی در دومین دیدار خود در فصل هفدهم و اولین بازی خانگی در این دور از رقابت‌ها باید در مصافی حساس مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. در این میان با توجه به وضعیت خاص تراکتورسازی در فصل جدید و قدرتنمایی پرسپولیس در دیدارهای گذشته، بسیاری از فوتبالدوستان، سرخپوشان تهرانی را برنده از پیش تعیین شده و بلامنازع بازی می‌دانند.

شاگردان برانکو علاوه بر قهرمانی با اختلاف فاحش در لیگ برتر و نتایج درخشان در رقابت‌های آسیایی و البته پیروزی قاطع در سوپرجام و هفته نخست، این تیم را قدرتمندترین تیم حال حاضر لیگ برتر شناخته می‌شود.

از طرفی مشکلات زیاد تراکتورسازی و تغییرات زیاد در ترکیب و استفاده از 5-6 بازیکن کم‌تجربه و بی‌تجربه در ترکیب خود و همچنین شکست در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل و هفته اول لیگ برتر، وضعیت شاگردان گل‌محمدی آشفته‌ به نظر می‌رسد.

ولی توجه به برخی از نکات این دیدار نشان می‌دهد این تصور اشتباه است و نباید از پیش تراکتورسازی را بازنده بدانیم.

 

عملکرد خوب مقابل استقلال خوزستان

شاگردان گل‌محمدی با وجود شکست یک بر صفر مقابل استقلال خوزستان در دیدار هفته نخست، عملکرد خوبی در زمین داشتند و موقعیت‌های زیادی از دست دادند. درخشش وحید شیخ ویسی مقابل حملات تراکتوری‌ها، بدشانسی و بعضاً بی دقتی مهاجمان در استفاده از موقعیت‌ها و البته شرایط بد زمین باعث شد موقعیت‌های زیادی توسط سرخپوشان تبریزی از دست برود، تا جایی که عبدالله ویسی در نشست خبری بعد از بازی اعتراف کرد تیمش شانس آورده که بازی را نباخته است.

 

حمایت ارتش پرشورها

نمی‌شود تراکتورسازی و قدرت این تیم را بدون حمایت هواداران خاصش تصور کرد. طرفداران این تیم که به پرشورها معروفند شاید با تمام طرفداران تیم‌ها در فوتبال ایران متفاوت باشند و از جان و دل برای پیروزی تیم‌شان همه کار بکنند. حضور آنها در ورزشگاه و تشویق یکپارچه و نود دقیقه‌ای از تیم محبوبشان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز را تبدیل به جهنم سرخ هر تیمی کرده است و حضور مقابل آنها برای حریفان وحشت‌انگیز است. اگر تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان تنها بود، در بازی با پرسپولیس حمایت هوادارانش را پشت خود دارد. خصوصاً که انگیزه این هواداران مقابل استقلال و پرسپولیس دوچندان است.

 

رکورد استثنائی یحیی مقابل پرسپولیس

گل‌محمدی تا کنون در صبای قم، نفت تهران و ذوب‌آهن به مصاف پرسپولیس رفته و تاکنون مقابل این تیم شکست نخورده است. اگر نگاهی به تیم‌های گذشته او بیاندازید می‌بینید در شرایطی نابرابرانه‌تر از حال حاضر هم برابر سرخپوشان به میدان رفته و نباخته است. این رکورد و تخصص ویژه یحیی در بازی فردا به کمکش خواهد آمد.

 

اصل غافلگیری در فوتبال

بارها در فوتبال‌های ایرانی و خارجی دیده‌ایم که یک تیم جوان و کم‌تجربه با انگیزه مضاعف خود از بازی مقابل تیم‌ها و بازیکنان مطرح توانسته مقابل آنها نتیجه بگیرد. بازی‌های این چنینی شاید جزو معدود فرصت‌های بازیکنان جوان برای شناخته شدن باشد که بارها پیش آمده از آن به نحو احسن استفاده شود. جوان‌های تراکتورسازی که توسط گل‌محمدی گل‌چین شده‌اند با درخشش در بازی مقابل پرسپولیس می‌توانند نامی در فوتبال ایران برای خودشان دست و پا کنند و این انگیزه چیزیست که مقابل استقلال خوزستان همراه آنها نبود.

 

تقابل زودهنگام سرخ‌های تبریز و تهران

معمولاً استقلال و پرسپولیس در فصل‌هایی که تیم قدرتمند و مدعی داشته‌اند در شروع لیگ نتایج ضعیف‌تری نسبت به ادامه آن کسب کرده‌اند. پرسپولیس برانکو هم در دو سال گذشته نشان داده هرچه هفته‌ها جلوتر می‌رود شکست‌ناپذیرتر می‌شود و به همین دلیل هرچقدر با این تیم زودتر بازی کنید شانس بیشتری برای نتیجه گرفتن دارید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز