خبرگزاری کار ایران

کورس هفتگی تهران؛ کارزار آمیخته با تاریخ و فرهنگ کهن

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۰۲۷

جمعه این هفته در کورس نوروزآبادِ تهران ۵۲ رأس اسب در هفت دور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

به گزارش ایلنا،در پنج کیومتری جاده پیر و قدیمی تهران به سوی کرج، در دل محله‌ای که اهالی آن را خلیج می خوانند، مجموعه سوارکاری نوروزآباد واقع شده که این روزها گرچه برای عموم مردم هنوز چندان نام آشنا نیست، لیکن عصر هر جمعه میدانی پُر از هیجان و تحرک و نشاط است ویژه آن دسته از افراد که با دنیای اسب و سوارکاری قرابتی دارند.

سوارکاری از صدر اسلام نقشی کاربردی در زندگی روزمره داشته و در نصوص دینی نیز روایاتی برای ترغیب هر چه بیشتر مسلمانان به این ورزش وجود دارد و جوازهای صادر شده برای انجام پیش‌بینی در این ورزش نیز در راستای همین ترغیب و تشویق، قابل تحلیل است. انضمام شتردوانی و نیزه‌بازی و شمشیرزنی به اسب سواری و تیراندازی با استناد به روایتی از پیامبر (ص) و امام صادق(ع) را هم می‌توان در همین راستا دانست. علاوه بر این، درباره اهمیت این ورزش کهن می‌توان به این نکته تکیه کرد که در گذشته و میان برخی قبایل، شرط‌بندی روی اسب اساس ازدواج و انتخاب همسر بوده است و چنین می‌توان نتیجه گرفت که سوارکاری به‌نوعی ورزشی آمیخته و عجین شده با فرهنگ و تاریخ و مذهب بوده است و نشانه‌هایی از تأثیرپذیری اجتماعی نیز در آن مشاهده می‌گردد.

تاکنون هفت هفته از کورس پاییزه نوروزآباد توسط فدراسیون سوارکاری و با همکاری باشگاه دوست‌داران اسب و سوارکاری (یال) درحالی برگزار شده که علاقه‌مندان به تماشا و پیش‌بینی این رشته زیبا و جذاب با امکان مشارکت حضوری و آنلاین توانسته‌اند در هیجان این رقابت نفس گیر با چابک‌سواران و البته اسب‌های نژاد عرب و دوخون و تروبرد سهیم شوند.

جمعه این هفته در کورس نوروزآبادِ تهران ۵۲ رأس اسب در هفت دور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و دوست‌داران پیش‌بینی آنلاین کورس‌ می‌توانند از هم‌اکنون اطلاعات موردنظر را روی وب‌گاهِ رسمی پیش‌بینی این رقابت به‌‌نشانی yaal.ir مشاهده و با انتخاب اسب‌هایِ مدنظرشان، در این رقابت‌ها مشارکت کنند.

همچنین علاقه‌مندان به پیش‌بینی حضوری نیز از طریق باجه‌های مستقر در مجموعه می‌توانند در این رویداد مشارکت کرده و علاوه بر مشارکت در رویدادی داغ، اوقات خوشی برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند.

اگر شما امکان حضور در این رویداد دلپذیر را ندارید، نگران نباشید! باشگاه یال این امکان را فراهم کرده تا کورس تابستانه تهران را از ساعت ۱۶:۳۰ جمعه در aionet.ir به‌صورت زنده نظاره‌گر باشید، از طریق ثبت نام در yaal.ir برندگان کورس را پیش‌بینی کنید و در پایان، جایزه خود را درحساب‌تان داشته باشید.

اگر تا امروز این فرصت شورانگیز را از دست داده‌اید، دیگر تعلل نکنید! کارزار نوروزآباد در انتظار شماست!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز