خبرگزاری کار ایران

افاضلی: شرایط پرسپولیس از بقیه تیمها بهتر است؛ تراکتوری ها صبور باشند/ بازی با استقلال خوزستان برای منصوریان کلیدی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۱۳۹

مربی اسبق تیم ملی ایران گفت: تراکتور در این فصل چالش های زیادی را پیش روی خود دارد.

به گزارش ایلنا، هفته دوم رقابت های لیگ برتر امشب و فرداشب با انجام 8 بازی به انجام می رسد. بی تردید جدال تراکتورسازی و پرسپولیس گل سرسبد بازی های این هفته است. تقابل گل محمدی و برانکو. همچنین از دیگر مسابقات مهم این هفته می توان به جدال استقلال تهران و خوزستان، پدیده و سپاهان هم اشاره کنیم.

هومن افاضلی مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با ایلنا درباره هر یک از بازی های این هفته از رقابت های لیگ برتر صحبت کرده است که در ادامه متن آن را مشاهده می کنید:

 

تراکتورسازی - پرسپولیس:

جدال دو تیم بزرگ و ریشه دار در تبریز و ورزشگاه یادگار امام. پرسپولیس در دو بازی که تا به اینجا در سوپرجام و لیگ انجام داده نشان داده شرایطش از بقیه تیمها بهتر است. آنها خودشان را زودتر پیدا کرده اند و ساختار تاکتیکی ایده آل تری را دارند. قطعا این تیم در ادامه راه بهتر هم خواهد شد.

اما تراکتور. تراکتور چالش های زیادی در این فصل دارد. آنها هم مصدوم دارند و هم در دو پنجره نقل و انتقالاتی اخیر ستاره از دست داده اند و بازیکنی به خدمت نگرفته اند. به نظر من نیاز است تا هواداران این تیم کمی صبورتر باشند. شاید آنها امسال در کورس قهرمانی نباشند. باید تا نیم فصل صبر کنند تا این محرومیت تمام شود تا آنها بتوانند یارگیری کنند. تراکتور در بازی اول صلابت همیشگی را نداشت اما این دلیل نمی شود پرسپولیس را برنده بدانیم. به هر حال مسابقه در یادگار امام تبریز است و جو آنها شرایط خاصی را رقم خواهد زد.

سایپا – صنعت نفت:

علی دایی در سایپا یک اتفاق بزرگ را رقم زده است. آنها از نظر ذهنی شرایطشان تغییر کرده است. سایپا بعد از قهرمانی در لیگ دیگر هیچ وقت به انسجام همیشگی نرسید. علی دایی این شخصیت را دارد که این تیم را به مسیر هدفمند برگرداند. این تیم اگر بتواند در این فصل در جمع 6 تیم بالای جدول باشد عملکرد فوق العاده ای داشته است. آنها بازیکنان کم نام و نشان اما آینده داری دارند.

صنعت نفت هم از آن تیمهایی است که خیلی خوب یارگری کرده است. در کنار این مساله آنها سرمربی مجربی چون کمالوند دارند. او چند سال است که در این لیگ برتر مربیگری می کند و تیم خوبی را برای آغاز رقابت ها مهیا کرده است. به نطرم این مسابقه از جذاب ترین دیدارهای هفته دوم خواهد بود.

فولاد – نفت:

فولاد همانقدر که از لحاظ ساختاری در شرایط عالی و فوق العاده ای قرار دارد اما در دو سه سال اخیر آن جاه طلبی همیشگی خود را از دست داده است. سرمایه گذاری خود را کاهش داده اند و سعی می کنند تمرکزشان روی آکادمی شان باشد. هدف فولاد تغییر کرده است. دیگر رقابتی برای قهرمانی ندارند.

در مقابل تیم نفت قرار دارد که هنوز تکلیفش معلوم نیست. این تیم چون بدنسازی نداشته است تا هفته پنجم یا ششم شرایط بهتری خواهد داشت و در ادامه مخصوصا در نیم فصل دوم به مشکل می خورد. در مجموع شرایط نفت خوب نیست و درخشان کار دشواری دارد.

سپیدرود – سیاه جامگان

 

بازی فوق العاده مهمی برای هر دو تیم است. این دو تیم با توج به شواهد جزو گزینه هایی هستند که به احتمال فراوان تا پایان فصل در نزدیکی هم هستند. بنابراین این مسابقه یک جدال 6 امتیازی است که برد در آن خیلی اهمیت دارد.

سپیدرود اولین بازی خانگی خود را انجام می دهد و سیاه جامگان هم در هفته نخست با میثاقیان نمایش خوبی داشت و برای دشت اولین برد به رشت آمده است. شاهد مسابقه نزدیکی خواهیم بود.

ذوب آهن – گسترش فولاد:

 

قلعه نویی مربی کاربلدی است. تیمهای او همیشه کم کم به شرایط ایده آل می رسند و اوج آن از هفته ششم به بعد و علی الخصوص در نیم فصل دوم است. ذوب اهن در یکی دو پست کمبود مهره دارد اما من این تیم را در کنار سرخابی های پایتخت و سپاهان به عنوان مدعی قهرمانی می بینم.

گسترش شرایط متفاوتی دارد. این بازیکنانی را ازدست داده و نفراتی هم به جای آنها جذب کرده است. باید به این تیم زمان داد. من در بازی جمعه شب برد ذوب آهن را محتمل می دانم.

استقلال تهران – استقلال خوزستان

 

این بازی برای استقلال بسیار کلیدی است و آنها برای کم کردن یا حداقل حفظ فاصله با دیگر رقبا باید حتما ببرند. استقلال خوزستان کار سختی مقابل تیم منصوریان خواهد داشت.

مشکلات مالی این تیم خوزستانی حل نشده است. آبی پوشان تهرانی حمایت هواداران خود را دارند و نفرات محروم این تیم هم به بازی می رسند و این می تواند برای آنها مفید باشد. من در این مسابقه شانس استقلال تهران را بیشتر می دانم.

پدیده – سپاهان:

 

هر دو تیم پیش فصل خوبی را پشت سر گذاشته اند. هر دو با توجه به شرایط اقتصادی خود یارگیری قابل توجهی را داشته اند. هر دو زود تمرینات پیش فصل را آغاز کردند. در این بین تیم سپاهان به خاطر پیشینه اش یکی از مدعیان قهرمانی است.

این بازی اصلا برای تیم کرانچار ساده نیست. مهاجری چند سال است در لیگ برتر مربیگری می کند و شناخت خوبی از تیمها دارد. او در درست کردن تیمها متبحر است و بی حاشیه کارش را انجام می دهد. این بازی برای سپاهان سخت است و پدیده هم برای برد شانس دارد.

پارس جنوبی – پیکان

 

فکر می کنم پیکان با توجه به بازیکنانی که از دست داده هنوز خودش را پیدا نکرده است. آنها به ارزیابی دقیق تری احتیاج دارند. پارس هم تیم خوبی است. آنها سال گذشتهخ در لیگ آزادگان خیلی خوب بودند و قهرمان شدند.

حال این تیم جنوبی چند بازیکن به مجموعه خود اضافه کرده است و مطمئنا در خانه خودی شب سختی را برای پیکان رقم می زنند.

جمع بندی:

هفته نخست از لحاظ کیفی قابل توجه بود. 20 گل زده شد و میانگین دو و نیم گل به ثبت رسید. در این هفته می توان جمع بندی نسبت به کیفیت لیگ هفدهم داشت. با این حال تشور من بر این است که چون تیمها زودتر تمرینات پیش فصل خود را شروع کردند علی رغم چالش های مالی که خواهد داشت از لحاظ فنی نسبت به ادوار قبلی بهتر باشند.

تیمها چون زودتر کار خود را شروع کرده اند از این طرف سریع تر از شرایط بدنسازی خارج می شوند. بازی های تدارکاتی خوبی هم داشته اند و اکثرا یا روی نیمکت خود ثبات داشته اند یا تغییرات را به موقع انجام داده اند و زمان کافی برای ترمیم تیم خود داشته اند. یکی دو تیم مثل نفت را نباید با این گفته ها درگیر کرد. آنها آگاهانه و خود خواسته دوست داشته اند که این کار را انجام بدهند. در نهایت شاهد لیگ سخت و نزدیکی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز