خبرگزاری کار ایران

مرثیه‌ای برای سپیدرود؛ نگاهی به نظر عجیب نظرمحمدی

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۶۶

سپیدرود رشت جزو تیم‌های تازه لیگ برتری شده است و آنها در دو هفته اول ابتدایی هنوز به نتیجه قاطع و هماهنگی لازم دست نیافته‌اند.

به گزارش ایلنا، تیم تازه لیگ برتری شده سپیدرود رشت در دو بازی لیگ برتری‌اش امتیازی دریافت نکرده و اولین شکستش را برابر نفتی تجربه کرد که بدترین اوضاع یک تیم لیگ برتری را داراست. سپیدرود با حمایت هزار نفره هوادارانش در ورزشگاه تختی تهران شکست عجیبی را پشت سر گذاشت. شکستی که شاید برای یک تیم تازه لیگ برتری شده قابل قبول باشد اما نه روی اشتباه مهلک خط دفاع. سپیدرود بازی را مقتدرانه آغاز کرد و در دقیقه 5 به گل رسید. آنها در ادامه دادن بازی با این نیتجه موفق بودند و نیمه اول را در خانه حریف به برتری رسیدند. نیمه دوم اما حمید درخشان با 3 بازیکن ذخیره روی نیمکتش نیمه دوم را طوری آغاز کرد که انگار انتقام از دست دادن سوپرجام برابر پرسپولیس را قصد داشت از شاگردان نظرمحمدی بگیرد. فشار حملات نفت در نیمه دوم به قدری زیاد شد تا مدافع سپیدرود دچار اشتباه شود و عیسی آل کثیر با یک شوت دقیقه در موقعیت تک به تک با دروازه بان اولین گل نفت در این بازی را ثبت کند.

مرثیه‌ای برای سپیدرود؛ نگاهی به نظر عجیب نظرمحمدی

نفت فشار حملاتش ادامه داد و سه دقیقه بعد از اولین گل با فشار دوباره عیس آل کثیر یک ضربه پنالتی روی اشتباه دوباره مدافعان روی داد. این گلزنی موجب شد تا فریادهای بلند نظرمحمدی از کنار زمین بی نتیجه باقی بماند و نه میعاد یزدانی برایش در ترکیب به عنوان یک ستاره ظاهر شود و ورق را برگرداند و نه خط دفاعی این اشتباهش را به سادگی فراموش کند. اندوخته نظرمحمدی در بازی با نفت باید تغییر در چینش خط دفاعی برابر سیاه جامگان می‌شد اما انگار نه انگار.

سپیدرود در هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه عضدی که قسمتی از آن برای بازسازی بسته شده بود برابر سیاه جامگان مشهد قرار گرفت. سیاه جامگان هفته اول را با یک امتیاز به پایان رسانده بود و برای پیروزی برابر نماینده رشت به این شهر سفر کرده بود.

سپیدرود در این بازی سراسر حمله بود اما حمایت هواداران برای بازی تهاجمی در حالی به وقوع می‌پیوندد که آن‌ها در تمامی قسمت زمین بدون نقص ظاهر شوند نه اینکه هارمونی مناسبی حمله و ضدحملات از خود به جا نگذارند و پر اشتباه ظاهر شوند. سپیدرود با همکاری تیمی خوب توپ را تا پشت محوطه جریمه سیاه جامگان پیش می‌برد اما بازیکن تمام کننده‌ای در ترکیب رشتی‌ها حضور نداشت تا ضربه آخر را دقیق و بدون نقص سوی دروازه حریف شلیک می‌کرد.

تاکتیک نظرمحمدی در این بازی بازی هجومی بود و آنها پس از ناکامی در ضربه آخر با ضد حملات زهردار سیاه جامگان مواجه می شدند که هر بار دروازه سپیدرود را تهدید کرد و همین باعث شد آنها گل اول را در شلوغی پشت محوطه جریمه توسط کیوان امرایی توپ ربایی کنند و در بهت 4 مدافع او به راحتی گلزنی کند.

مرثیه‌ای برای سپیدرود؛ نگاهی به نظر عجیب نظرمحمدی

نیمه اول همینطوری پیش رفت و سپیدرود با شکست زمین را ترک کرد. نیمه دوم انتظار می‌رفت بازی سپیدرود به یکپارچگی بیشتری برسد اما آنها همچنان سراسیمه نشان می‌دادند. در حالیکه شاگردان میثاقیان به دنبال ضد حملات بودند و بازی را با دفاع برنامه ریزی شده و ضد حمله طراحی کرده بودند سپیدرود اما هر چه می زد به در بسته می خورد. حضور حسین کعبی در ترکیب هرچند سرعت بازی را بیشتر کرد و حملات جدی تر شد اما باز هم این سیاه جامگان بود که به گل رسید و پیام ملکیان تازه وارد با شوت از کناره‌های محوطه جریمه توپ را تور دروازه سیدمحمد حسینی کوبید.

این گل هرچند چند دقیقه بعد توسط ضربه پنالتی سهیل حق شناس برای سپیدرود گلی درپی داشت اما گل برتری سیاه جامگان در بازی خارج خانه شد تا علی نظرمحمدی به رکورد شکست ناپذیری که با شاگردانش در ورزشگاه عضدی ایجاد کرده بود پایان بدهد.

مرثیه‌ای برای سپیدرود؛ نگاهی به نظر عجیب نظرمحمدی

پایانی در لیگ با حضور پرشور هواداران گیلانی که هرچند از این اتفاق تلخ و دو شکست متوالی در لیگ برتر ناراحت بودند تیم محبوبشان را تا دقیقه آخر تشویق کردند.

بی شک نام سرمربی جوان این تیم در تاریخ باشگاه ماندگار می شود و او موفق شد این تیم را از لیگ دسته دوم به لیگ برتر برساند اما ایدئولوژی علی نظرمحمدی برای هدایت سپیدرود اگر تنها فریاد و هوار کشیدن در کنار زمین باشد هیچگاه نتیجه نمی‌دهد چراکه پیش از این ادوار لیگ برتر این مربیان را به خود دیده. سرمربی سپیدرود اگر به دنبال نتیجه گیری در لیگ برتر است باید فکر جدی و مهمی را اتخاذ کند چرا که سرمربیان موفقی که فصل گذشته نتیجه گرفتند پیش از آغاز بازی و در تمرینات تلاش‌شان را بکار گرفتند و با آرامش در کنار زمین تنها امر کوچ کردن را دنبال کردند. نتیجه نگرفتن در هفته‌های ابتدایی امری طبیعی است  و استقلال تهران برای مثال با گذشت دو هفته یک امتیاز کسب کرده. وجه مشترک این دو تیم شاید ناکامی در هفته اول باشد اما شرایطی کاملا متفاوت دارند.

مرثیه‌ای برای سپیدرود؛ نگاهی به نظر عجیب نظرمحمدی

سپیدرود می‌تواند نتایج خوبی در لیگ برتر رقم بزند و پتانسیل این را هم داراست همانند پارس جمی که تازه لیگ برتری شده و با گذشت دو هفته به صدر جدول هم رسیده. هدایت نظرمحمدی در لیگ دسته دوم و اول برای سپیدرود بسیار موفق بوده و نتایج گویای همه چیز است اما اگر سرمربی گیلانی به دنبال بقا روی نیمکت سرخپوشان و موفقیت تیم محبوبش است باید ایدئولوژی و تفکراتی به روز را در تصمیم گیری به کار بگیرد چون لیگ برتر جنگ نابرابر است و هیچ کس نمی‌خواهد تلاش نیم قرنی برای حضور در سطح اول کشور اینگونه از کف برود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز