خبرگزاری کار ایران

بمب خبری در ورزش

تغییرات در 8 فدراسیون و دورخیز برای فتح کمیته ملی المپیک

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۸۲

بمب خبری بزرگی در در ورزش در راه است. همین روزها و در ابتدای کار دولت دوازدهم این بمب در زمین ورزش صدا خواهد داد. 8 تا 10 رییس فدراسیون و به همین تعداد مدیر کل ورزش و جوانان استانها تغییر خواهند کرد.

این اتفاق از مدت‌ها پیش باید رخ می‌داد اما بنابر دلایلی مسکوت ماند که با تغییر احمدناطق نوری در فدراسیون بوکس فضا برای تغییرات گسترده باز شد و حالا دیگران حساب کار دستشان آمده که وزارت ورزش در تغییرات جدی است. 

در حالی که کمتر کسی فکر تغییر احمد ناطق را کرده بود اما او را روز سه شنبه قبل به وزارتخانه دعوت کردند. وی نیزبعد از ظهر استعفایش را تقدیم کرد و افشین داوری شد سرپرست فدراسیون بوکس. 

امروز اما قضیه اینگونه است که وزارت ورزش اشتباه گذشته را مرتکب نمی‌شود. 

یعنی نمی‌آید یک سرپرست موقت برای فدراسیون انتخاب کند و بعد از ۶ ماه تازه رییس انتخاب شود. 

هرکی به عنوان سرپرست انتخاب می‌شود حکم ریاست فدراسیون را هم دارد. البته منوظ به اینکه درست انتخاب شده باشد و فرد لایقی هم باشد. 

فرصتی نیست برای اینکار‌ها که اول سرپرست نموقت انتخاب کنند و سپس رییس دائمی. بازهای آسیایی جاکارتا در پیش است و تکلیف فدراسیون‌ها باید خیلی زود مشخص شود. 

و اما فدراسیون‌هایی که بعد از انتخاب مجدد و رای اعتماد وزیر ورزش دچار تغییر می‌شوند تا حدودی مشخص‌اند. 

تغییرات در فدراسیون‌های شطرنج- بسکتبال – تیر و کمان- هندبال – نجات غریق - و یکی دو فدراسیون دیگر قطعی است. سه فدراسیون هم تا پایان سال خودبخود دچار تغییرات می‌شوند و روسای آن‌ها مدت ۴ ساله ریاستشان تمام می‌شود. بوکس هم اولین فدراسیون از مجموعه این فدراسیون‌ها بود. اما آنچه که باید در خصوص جایگزینی مدیران فعلی عرض کنیم اینجاست که در رویکرد جدید وزارت ورزش استفاده از کار‌شناسان و نیروهای کاربلد خود وزارتخانه در فدراسیون‌های ورزشی است. 

با این رویکرد وزارت ورزش از هم اکنون کمر بند خود را محکم برای بازیهای آسیایی جاکارتا و سپس المپیک ۲۰۲۰ خواهد بست و برای رسیدن به این مهم و موفقیت در این دورویداد بزرگ نیروهایی را بکار خواهد گرفت که توان و تجربه و مدیریت لازم را داشته باشند و با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان همسو باشند. 

از این رو توجه به فدراسیون‌ها از یکطرف و هماهنگی و همسان سازی با کمیته ملی المپیک از طرف دیگر مورد توجه خاص وزارت ورزش قرار دارد. 

به احتمال قریب به یقین محمدرضا داورزنی معاون ورزشی سلطانی فر عازم کمیته ملی المپیک می‌شود چرا که کمیته ملی المپیک عملا در فضای نیمه تعطیل بسر می‌برد و رییس آن کیومرث هاشمی هم که از مدت‌ها پیش خط خود را از مجموعه دولت جدا کرده و علنا نشان داده که همسو با سیاست‌های فعلی ورزش و دولت نمی‌تواند باشد. 

بنابراین کمیته هدف اصلی وزارت ورزش است و این هم طبیعی است چرا که در بیشتر ادوار، سیاست‌های ورزش به صورت یکسان بین دو نهاد وزارتخانه و کمیته تبیین شده است و این حق طبیعی وزیر ورزش و جوانان است. تغییرات در فدراسیون‌ها نیز بر همین سیاست استوار است. 

فدراسیونهایی که همسو نیستند و مدیریت آن‌ها بسیار مدیریت منفعلانه ایی بوده است هم باید تغییر کنند. 

هم برای انتخابات کمیته ملی المپیک که آبان ماه است و هم برای حرکت بهتر و بیشتر و تحرک در بدنه اصلی ورزش که فدراسیون‌ها می‌باشند. 

این تغییرات خیلی زود‌تر از آنچه که فکرش را می‌کنید رخ خواهد داد. 

*سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز