خبرگزاری کار ایران

چراغپور: حفظ نظرمحمدی به سود سپیدرود است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۹۲

سرمربی اسبق تیم ملی با اشتباه دانستن تعویض مربی در ابتدای فصل گفت: کسانی که اعلام می کنند مربی باید تعویض شود یا منافعی در این تعویض دارند و یا اینکه بحران طلب هستند.

به گزارش ایلنا، جلال چراغپور با اشاره به شرایط شبیه به هم تمام تیم های تازه به لیگ برتر صعود کرده، گفت: این اتفاق فقط مختص سپیدرود نیست و در مورد تمام تیم های تازه صعود کرده صدق می کند و یک ماجرای کلی است که انتقال از دسته یک به دسته برتر همیشه با مشکلاتی همراه خواهد شد.

در سال های گذشته برای صنعت نفت و ماشین سازی و مس هم اتفاق افتاده بود و زمانی که یک تیمی از کیفیت فوتبال دسته یک به لیگ برتر می آید یک دگردیسی باید در درون فوتبالش به وقوع بپیوندد و متاسفانه در فوتبال ما به باشگاه برای روی دادن این دگریسی که زمانی چهار یا پنج ماهه را طلب می کند، وقت نمی دهند.

فوتبال ما تعداد محدودی بازیکن تعیین کننده دارد که توانایی تغییر بازی و اثرگذاری دارند و زمانی که یک تیمی از لیگ یک به برتر صعود می کند نمی تواند بیشتر از یک یا دو نفر از این بازیکنان اثر گذار را جذب کند و اگر تعداد سال های حضور در لیگ برتر تیمی زیاد شود پس از چند سال قادر است شش هفت بازیکن از این جنس را جذب کند و با جذب یکی دو بازکن مثمر ثمر نمی توان تمام حفره ها و کمبودهای یک تیم لیگ یکی را به لیگ برتری برطرف کرد.

دلیل اصلی ضعف سپیدرود را در همین بخش دانست و در حال حاضر مشکل سپیدرود در همین پروسه هست و لیگ برتر هم بسیار بی رحم است و فرصت به تیم های تازه وارد را به راحتی در اختیارشان قرار نمی دهد.

سپیدرود به بازی های لیگ برتر باز می گردد اما جبران فاصله امتیازات کار را سخت می کند و همین امروز تراکتورسازی هم صفر امتیاز دارد اما تلاش برای جبران باید خیلی زود محقق شود. در سال گذشته ماشین سازی با فرهاد کاظمی به بازی ها بازگشت و نتایج قابل قبولی هم کسب کرد اما آنقدر فاصله با تیم های بالای جدول زیاد شده بود که کار از دست کاظمی هم خارج شد.

یک نکته را هم البته نباید فراموش کرد که درست است که فاصله سپیدرود با صدر جدول 9 امتیاز است اما فاصله این تیم با تیم یازدهم فقط یک امتیاز است و با یک برد سپیدرود می تواند به راحتی تا میانه های جدول بالا برود و جبران برای سپیدرود کار خیلی سختی نیست و تیم های تک امتیازی در جدول زیاد است و خود گسترش با یک برد از صفر به سه رسید و تا میانه بالا رفت.

تئورسین پیشکسوت فوتبال ما با اشاره به بالا بودن پتانسیل سپیدرود در بازی برابر گسترش گفت: در بازی روز گذشته از نظر ایجاد موقعیت، شوت در چارچوب، سیو دروازه بان و همه آمارها به سود سپیدرود بود و دروازه بان گسترش چند سیو توپ بالای 85 درصد داشت و سپیدرود نشان داد که قابلیت بازگشت دارد به شرطی که مسئولان این تیم اشتباه نکنند و به تیم فرصت دهند.

تنها شانس ماندگاری سپیدرود و بازگشتش به بازی ها حفظ نظرمحمدی است و سپیدرود در صورتی می تواند امید بازگشت داشته شد که با مربی که این تیم را احیا کرده و از لیگ یک به برتر آورده و از همه بهتر می داند که حفره های تیمش کجاست و چه پتانسیلی دارد و تیمش چه شخصیتی دارد و رفتارش با بازیکنانش چگونه باید باشد و روانشانسی تیمش را که بیشتر از دو سال است با آن زندگی کرده بهتر از همه بلد است، ادامه کار دهد و صبوری کند و به او فرصت دهد.

زمزمه و شایعاتی که در خصوص تعویض مربی در ابتدای کار بر زبان ها جاری کرده اند غرض ورزانه است و کسانی که اعلام می کنند مربی باید تعویض شود یا منافعی در این تعویض دارند و یا اینکه بحران طلب هستند. اما منطق فوتبال به ما می گوید که کسی که با این تیم در لیگ یک و مشکلاتش زندگی کرده و ابتدای فصل برای حفره های دسته یکش در لیگ برتر تا جایی که زورش می رسیده به بازار رفته و بازیکن خریده و برنامه ریزی نموده است و بازی تدارکاتی کرده و تجربه این سه باخت را که بسیار گران هم بدست آمده پشت سر گذاشته حتما بهتر از هرکسی می تواند به سپیدرود کمک کند.

اگر یک مربی تازه بیاید اولین صحبتی که بکند می گوید این تیم از اول عقب بود و ما تلاش مان را کردیم و تیم را از ابتدا من نبسته بودم و سعی مان را کردیم و اگر قرار بود بشود از ابتدا می شد و برای ناکامی های احتمای توجیح می آورد. به نظر من همین مربی جوان را باید حفظش بکنند و تقویت بشود و این سپیدرود فقط اگر کمی برابر گسترش منطقی تر عمل می کرد و عجله نمی کرد با حداقل یک امتیاز به خانه باز می گشت و درست است که تک امتیاز خیلی زیاد نیست اما دشت امتیاز در لیگ برتر اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز