خبرگزاری کار ایران

ورود فیفا به ماجرای محرومیت مسعود شجاعی و احسان حاج صفی

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۳۵

یکی از سخنگوهای فدراسیون جهانی فوتبال درباره محرومیت دو فوتبالیست کشورمان از سوی فدراسیون ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، پس از حضور احسان حاج صفی و مسعود شجایی در مرحله مقدماتی لیگ اروپا برابر نماینده رژیم صهیونیستی، فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش این اقدام را محکوم کردند و طبق گفته مسئولان این دو تا اطلاع ثانوی محروم شدند.

در این باره سایت indianexpress نوشت: مقررات فیفا ممنوعیت دخالت سیاسی در انجمن های ملی وابسته به آن است، که اگر حکم نقض شود، می تواند به حالت تعلیق درآید.

یک سخنگوی فیفا در بیانیه ای به رویترز گفت: "ما در حال حاضر در حال نظارت بر این موضوع هستیم و از اطلاعات فدراسیون فوتبال ایران درخواست اطلاعات بیشتری خواهیم کرد." "ما در حال حاضر نظر بیشتری نداریم."

اگر فدراسیون یک کشور به حالت تعلیق درآید، به این معنی است که تیم ملی و باشگاه های آن از رقابت بین المللی محروم هستند. ایران برای مسابقات جام جهانی روسیه واجد شرایط بوده است، و این مسئله برای فیفا بسیار مهم است.

مقررات فیفا بیان می کند که "هر انجمن عضو باید امور خود را مستقل و بدون نفوذ بی طرف از طرف اشخاص ثالث اداره کند."

محمدرضا داورزانی، معاون وزیر ورزش ایران در تلویزیون دولتی، تصمیم به تعلیق شجاعی و حاج صفی را اعلام کرده است.

او گفت: " حاج صفی و شجاعی دیگر در تیم ملی فوتبال ایران حضور ندارند ... آنها از خط قرمز ایران عبور کرده اند."

وزارت ورزش می گوید که دو بازیکن در مرحله پایانی این بازی قرار گرفته اما در دور مقدماتی در اسرائیل، با وجود "فشار" و "جریمه های مالی" از باشگاه خود، حاضر به بازی در این تیم نشده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز