خبرگزاری کار ایران

در فراکسیون ورزش مجلس مطرح شد:

پیش‌بینی سلطانی‌فر از کسب سه مدال توسط ورزشکاران خانم در المپیک ۲۰۲۰/ تلاش برای تصویب سند ملی توسعه ورزش

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۵۰۲

سالم‌سازی فضای فرهنگی در ورزشگاه‌ها، تلاش برای تصویب سند ملی توسعه ورزش و توجه ویژه به ورزش روستایی و عشایری و همگانی از جمله برنامه‌هایی است که سلطانی‌فر در جلسه با فراکسیون ورزش مجلس به آن اشاره کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش ، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صبح امروز (دوشنبه 23 مرداد) با حضور در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

برنامه 5 الی 10 ساله برای سالم‌سازی فضای فرهنگی در ورزشگاه‌ها

وی با اشاره به اینکه برای بهبود و سالم سازی فضای فرهنگی در ورزشگاه ها نیازمند اهتمام عمومی و همکاری نهادهای فرهنگی، رسانه ملی، روحانیت و... هستیم، گفت: بر این اساس ضرورت دارد، برنامه 5 الی 10 ساله برای تحقق موضوع مذکور تبیین شود و در این راستا می توان کارگروه ویژه ای متشکل از اعضای فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی مجلس، وزارت فرهنگ و یا سایر مجموعه ها راه اندازی کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم با یادآوری اینکه طی 9 ماه حضورش در وزارتخانه مذکور، سفرهای استانی متعددی برای آشنایی بیشتر با مشکلات حوزه ورزش و جوانان انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به تلاش مجلس در راستای تخصیص 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش، امیدوارم حین اجرای برنامه ششم توسعه کشور، مشکلات حوزه ورش رفع شود.

لزوم ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه‌های آموزش، علوم و ورزش برای موفقیت در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی

سلطانی فر با اشاره به اینکه کشورهای موفق در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی از همگرایی خوبی بین دستگاه های مرتبط بهره مند بوده اند، افزود: بر اساس این مدل در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کشورمان نیز باید هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و سایر مجموعه ها ایجاد شود.

تلاش برای تصویب سند ملی توسعه ورزش

وی ضمن تاکید بر اینکه سند ملی توسعه ورزش تدوین شده و در این راستا نحوه همکاری همه دستگاه های اجرایی در آن پیش بینی شده است، افزود: در تلاشیم در دولت جدید، شورای عالی ورزش که مدتهاست جلسه ای نداشته را برگزار کنیم و در آن سند ملی توسعه ورزش را به تصویب برسانیم.

تلاش وزارت ورزش برای توجه ویژه به ورزش روستایی و عشایری

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم با اشاره به برخی گلایه ها مبنی بر کمبود امکانات، بی عدالتی در تخصیص اعتبارات و... خصوصاً در مناطق روستایی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی توجه ویژه ای به ورزش روستایی و عشایری صورت گرفته تا بتوان نابرابری ها را جبران و به سمت ایجاد توازن و اجرای عدالت حرکت کنیم، لذا نگاه به این حوزه پررنگ تر از گذشته است.

میزان حضور مردم در ورزش همگانی نسبت به 4 سال گذشته دو برابر شده است

سلطانی فر با اشاره به اینکه میزان حضور مردم در ورزش همگانی نسبت به 4 سال گذشته دو برابر شده اما با استانداردهای جهانی فاصله دارد، گفت: می توان با همکاری و استفاده از ظرفیت های دستگاه های مختلف این آمارها را افزایش دهیم. به عنوان مثال 10 هزار فضای ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان، 8 هزار فضای ورزشی در اختیار نیروهای مسلح، 3 هزار فضای ورزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش و 300 مکان ورزشی در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

تشکیل ستاد متمرکز برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش قهرمانی روند رو به رشدی را طی کرده ایم، افزود: بر این اساس از هم اکنون برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو، جام جهانی روسیه، بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، ستاد متمرکز تشکیل داده ایم و امیدواریم در بازی های المپیک علاوه بر مدال در رشته هایی مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو در رشته هایی مانند کاراته، صخره نوردی و تیراندازی نیز مدال های جدیدی کسب کنیم.

پیش‌بینی وزیر ورزش از کسب سه مدال توسط ورزشکاران خانم در المپیک 2020

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم ضمن تاکید بر رفع خلأهای جدی در حوزه ورزش بانوان و تسهیل شرایط برای حضور بیشتر این قشر از جامعه در ورزش همگانی گفت: خوشبختانه طی 9 ماه گذشته توانسته ایم مجوز حضور بانوان محجبه در 5 رشته مسابقات بین المللی را کسب کنیم که قابل تأمل است؛ در این بین پیش بینی می شود در المپیک 2020 ، سه مدال توسط ورزشکاران خانم کسب شود.

بسترسازی برای حضور بانوان در پذیرش مسئولیت‌های ورزشی

سلطانی فر گفت: تلاش خواهیم کرد زمینه حضور بانوان در پذیرش مسئولیت های ورزشی در ستاد و صف را بیش از گذشته فراهم کنیم.

تابش: استفاده از ظرفیت فراکسیون ورزش مجلس در راستای هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ارتقای ورزش همگانی

در ادامه محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر توجه ویژه به ورزش پایه گفت: در صورت همگرایی بین وزارتخانه های مرتبط در حوزه ورزش می توان امور این حوزه را بهتر پیش برد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای ورزش همگانی در کشور خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در راستای هم افزایی سایر دستگاه ها برای تحقق این مهم بهره برد.

یوسف‌نژاد: لزوم تبیین استراتژی توسعه ورزش

همچنین علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند خصوصی سازی، روابط بین الملل، ورزش بانوان و... از جمله دغدغه های حوزه ورزش محسوب می شود، گفت: اقدامات خوبی در راستای موضوعات مذکور انجام شده ، اما کافی نبوده است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تبیین استراتژی توسعه ورزش و اجرای سند ملی ورزش گفت: می توان با همکاری بیشتر کمیسیون ها و فراکسیون های تخصصی مجلس در امر ورزش در راستای کاهش مشکلات و توسعه این عرصه گام های مناسبی برداشت.

سیاوشی: ورزش ابزار مناسبی برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نیز در ادامه ورزش را ابزار مناسبی برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه دانست و بر لزوم ارتباط بین دستگاهی بین وزارت ورزش و جوانان و قوه قضائیه تاکید کرد.

بختیاری: لزوم شناسایی استعدادهای ورزشی مناطق روستایی

علی بختیاری نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه امکانات مناسب و تخصیص اعتبارات به مناطق روستایی گفت: بسیاری از قهرمانان ورزشی از مناطق روستایی هستند، لذا باید برای شناسایی این استعدادها توجه بیشتری صورت بگیرد.

خادمی: ضرورت توجه به ورزش مناطق محروم

همچنین هدایت الله خادمی نیز بر ضرورت توجه به ورزش مناطق محروم تاکید کرد.

حمزه: ورزش بانوان در مناطق محروم مغفول مانده است

در ادامه احمد حمزه با اشاره به اینکه ورزش بانوان در مناطق محروم مغفول مانده است، گفت: تیم فوتبال بانوان منطقه منوجان در استان کرمان دارای مقام کشوری است، اما از امکانات مناسب محروم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز