خبرگزاری کار ایران

کودکان کار پا به توپ می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۶۳

تب داغ لیگ فوتبال کودکان کار به زودی بار دیگر در تهران و با حضور فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان سراسر کشور بالا می‌گیرد.

به گزارش ایلنا جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) که در دو سال گذشته با راه اندازی مسابقات لیگ "کودکان کار" فضایی برای گردهمایی کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست ایجاد کرده بود امسال نیز درصدد است تا با برگزاری سومین دوره این رقابت ها در تهران، فضایی در جهت ترغیب این قشر از جامعه برای پرداختن به ورزش فراهم کند. عمده فعالیت این گروه برای حل معضلات کودکان کار، بچه های بازمانده از تحصیل و کودکان محروم است.

این مسابقات که قرار است از روز هفتم شهریور ماه استارت بخورد هنوز قرعه کشی نشده و مسئولان برگزاری آن درصدد هستند تا مراسم قرعه کشی ظرف روزهای آتی با حضور چهره های ورزشی و هنری برگزار شود.

در این مسابقات 32 تیم از "خانه های مراقبت از کودکان کار" سراسر کشور شرکت خواهند داشت که با توجه به کثرت جمعیت این قبیل کودکان در تهران، 11 تیم از خانه های مربوطه در پایتخت در این دوره حضور خواهند داشت. 21 تیمی که از دیگر شهرستان ها به تهران می آیند نیز در این مدت، در خوابگاهی که برای این کودکان در نظر گرفته شده مستقر خواهند شد.

همچنین نحوه برگزاری این تورنمنت شبیه به مسابقات جام جهانی با تشکیل 8 گروه 4 تیمی خواهد بود که در نهایت 16 تیم به دور یک هشتم، 8 تیم به دور یک چهارم، 4 تیم به نیمه نهایی و در نهایت رده بندی و فینال می رسند. جوایز این دوره از مسابقات هم فعلا همان کاپ و مدال خواهد بود مگر اینکه با حضور خیّرین و اسپانسرهای احتمالی، جوایز نقدی هم به این کودکان و مسئولان مراقبت از آنها در خانه های مربوطه اهدا شود. فینال دوره قبلی این لیگ را علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان سوت زد.  

کودکانی که به هر دلیلی نمی توانند به مدرسه بروند و تحصیل کنند با ورود به این خانه ها تحت پوشش و حمایت این جمعیت قرار می گیرند و در اوقات فراغت نیز در باشگاهی به نام پرشین به فوتبال می پردازند. این مسابقات سال قبل در زمین چمن آکادمی دانشگاه تهران برگزار شد و در حالی که قرار بود این دوره در زمین دانشگاه علم و صنعت برگزار شود ولی ظاهرا هنوز مسئولان این دانشگاه با برگزاری آن موافقت نکرده و قرار شده تا رقابتهای سال 96 در زمین چمن مجموعه فدک تهران برگزار شود.

نکته حایز اهمیت اینکه جدا از تیم های اول تا سوم به همه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این دوره جایزه تعلق می گیرد.

این مسابقات در دو رده نونهالان و نوجوانان برگزار می شود. رقابتها به شکل فوتبال رسمی با حضور 11 بازیکن و طبق مقررات فوتبال بزرگسالان انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز