خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با مدافع سابق لیگ برتری که خیلی زود محو شد؛

فرشید طالبی: حاضر نشدم به هر قیمتی در فوتبال بمانم/ شاید بروم دنبال بازیگری/ هنوز پیشنهادات زیادی دارم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۳۰

مدافع سابق تیم‌های لیگ برتری از شرایط حال حاضر خودش و تیم‌های سابقش می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فرشید طالبی، مدافع سابق لیگ برتری که سابقه حضور در فجر سپاسی، ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی را دارد خیلی زود و در سن 31 سالگی از فوتبال کنار رفت و از لیگ سیزدهم به بعد دیگر در تیمی دیده نشد.

این بازیکن رکورد قهرمانی با 4 تیم در لیگ برتر و جام حذفی و حضور با آنها در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و در سال 2010 به همراه فرهاد مجیدی در جمع نامزدهای نهایی بازیکن سال آسیا بود ولی حدود 4 سال است که فوتبال را کنار گذاشته است.

به بهانه دربی اصفهان سراغ طالبی رفتیم که سابقه حضور در هر دو تیم را دارد و نتایج خوبی هم در این بازی‌ها کسب کرده است.

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط خود و دوری چند ساله از فوتبال اظهار داشت: در حال حاضر چند سال است که به صورت انفرادی تمرین می‌کنم و خودم را در شرایط بازی قراردادم تا هر وقت امکان بازگشت به فوتبال برایم فراهم شد بتوانم برگردم. در این چند سال مدتی به ترکیه رفتم و در آکادمی باشگاه گالاتاسرای تمرین می‌کردم تا هم در شرایط بدنی مناسب باقی بمانم و هم از این محیط یاد بگیرم.

وی در مورد دلیل دوری‌اش از فوتبال در این چند سال گفت: همه می‌دانند من درگیر بیماری یکی از نزدیکانم بودم و همین موضوع مدتی دوری اجباری از فوتبال برایم ایجاد کرد. ضمن اینکه من به خاطر رکورد قهرمانی با 4 تیم مختلف دوست داشتم در تیمی حاضر شوم که شانس قهرمانی دارد و در خودم ندیدم که به تیم‌های سطح پایین‌تر بروم و پیشنهادات زیادی را در این سال‌ها رد کردم و همین موضوع باعث دوری‌ام از فوتبال شد.

مدافع سابق تیم‌های لیگ برتر در ادامه عنوان کرد: در این مدت اگر با خبر باشید در دو کار نمایشی حضور داشتم و خواستم بازیگری را هم تجربه کنم و اگر شرایطش فراهم باشد دوست دارم این حرفه را دنبال کنم. البته هنوز چیزی مشخص نیست و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

طالبی در مورد تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام و تا 2-3 ماه آینده همه چیز مشخص خواهد شد. در حال حاضر از 2 تیم لیگ برتری که در انتهای جدول قرار دارند پیشنهاد دارد و چند تیم لیگ یکی هم هستند که باید دید امکان همکاری فراهم می‌شود یا نه. در هر صورت به زودی مشخص می‌شود که به میادین برمی‌گردم یا خداحافظی خواهم کرد.

وی در مورد دربی اصفهان در هفته چهارم و حضورش در هر دو تیم عنوان کرد: من 8-9 سال در هر دو تیم حضور داشتم و بیش از 15 دربی اصفهان را تجربه کردم و فقط در یک بازی شکست خوردم و اکثر بازی‌ها را پیروز شدم. از حضور در هر دو تیم خاطرات خوبی دارم و نمی‌توانم خودم را ذوب‌آهنی یا سپاهانی بدانم و هر دو تیم را دوست دارم.

مدافع سابق سپاهان و ذوب‌آهن در خصوص دیدار این دو تیم اظهار داشت: دربی اصفهان هم مثل دربی تهران است و شرایط دو تیم پیش از بازی تعیین کننده نتیجه نیست. سپاهان تیم خوبی دارد و به خاطر تغییراتی که داشته نیاز به زمان دارد تا نتیجه بگیرد. ذوب‌آهن هم عامل موفقیتش ثباتی است که در جمع بازیکنانش داشته است. شرایط دو تیم به هیچ وجه نشان از شانس بیشتر پیروزی ذوب‌آهن ندارد و هر اتفاقی ممکن است در زمین رخ دهد. فقط می‌دانم هر دو تیم شرایط خوبی دارند و در پایان فصل در جمع تیم‌های بالای جدول خواهند بود.

طالبی در پایان با اشاره به شرایط تراکتورسازی در لیگ برتر گفت: من یک فصل خوب در این تیم داشتم و به خوبی می‌دانم تراکتورسازی بهترین و شگفت‌انگیزترین هواداران فوتبال را دارد و حق آنها و این تیم ریشه‌ای نیست که چنین شرایطی تجربه کند. محرومیت از نقل و انتقالات،‌ اضافه شدن بازیکنان جدید و حضور کادرفنی جدید در این تیم شرایط را خیلی سخت کرده است ولی مطمئنم با یک برد این تیم از فشار خارج شده و به شرایط عادی بر می‌گردد. من بازی‌هایشان را دنبال می‌کنم این تیم خیلی خوب بازی می‌کند ولی نتیجه نگرفته است. مطمئن این شرایط باقی نمی‌ماند و تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز