خبرگزاری کار ایران

امپراتوری افشین قطبی در چین

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۲۷

قطبی اگر بتواند با شیجیاژونگ به سوپرلیگ چین صعود کند موفقیتی بزرگ را به دست می‌آورد. موفقیتی که هم دلیل محکمی است برای مربیگری او در بالاترین سطح فوتبال چین و هم بازار کار مهمی برای او در شرق آسیا به‌وجود خواهد آورد.

به گزارش ایلنا، قطبی 53 ساله آرزوهای بزرگی در سر دارد. آرزوهایی که به محقق شدن نزدیک هستند. او در این 8 هفته روزهای سختی را سپری خواهد کرد. روزهایی که می‌توانند هم برای او همراه با موفقیت باشند و هم ناکامی. هر چند که قطبی با همین نتایج هم به محبوبیتی بالا میان هواداران شیجیاژونگ رسیده و در انتهای فصل – حتی اگر به سوپرلیگ چین صعود نکند - قطعا پیشنهادهای جذابی دریافت خواهد کرد.

افشین قطبی را در شرق آسیا به‌عنوان یک مربی صاحب سبک می‌شناسند. شاید به همین دلیل هم هست که او در این منطقه از فوتبال آسیا مشتری‌های پر و پا قرصی دارد و هیچ گاه بدون تیم نمی‌ماند. قطبی پس از حضور دو ساله روی نیمکت تیم ملی ایران به باشگاه شیمیزو اس پالس ژاپن رفت و با این تیم عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست آورد. او سه فصل روی نیمکت شیمیزو نشست و هر فصل با این تیم به‌عنوانی بهتر از فصل قبل دست یافت. قطبی پس از حضور سه ساله در شیمیزو با این تیم قطع همکاری کرد تا مربیگری را در لیگ تایلند و باشگاه مشهور بوریرام ادامه بدهد. بوریرام در لیگ تایلند اوضاعی آشفته داشت و از جمع مدعی‌های قهرمانی دور شده بود. قطبی هم نتوانست در تایلند کار خاصی انجام بدهد و موفقیتی آنچنانی به دست نیاورد تا دوران حضورش در بوریرام کوتاه‌تر از حد تصور باشد. قطبی که علاقه‌مند بود همچنان در بوریرام بماند، به این هدف خود نرسید تا پیشنهادهای جدیدش را بررسی کند. پیشنهادهایی که باز هم از شرق آسیا بود و لیگ‌هایی از این منطقه فوتبال آسیا.

میان همه پیشنهادهای رسیده، ابتدای این فصل اما سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران ترجیح داد به لیگ یک چین برود و تجربه مربیگری در این کشور را کسب کند. او با باشگاه شیجیاژونگ اور برایت قرارداد امضا کرد تا یک فصل را همراه این تیم سپری کند. یک فصل سخت و طاقت فرسا با هدف صعود به سوپرلیگ چین. اتفاق مهمی که شاید در ابتدا ناشدنی بود اما حالا به مرز تحقق نزدیک می‌شود.  حالا که 22 هفته از آغاز فصل گذشته، شیجیاژونگ 41 امتیاز به دست آورده و رده سوم جدول را به خود اختصاص داده است. این تیم با صدرنشین که دالیان ییفانگ است 8 امتیاز و با تیم دوم (بیجینگ رنه) تنها 3 امتیاز فاصله دارد. در آخرین بازی، شیجیاژونگ مقابل دالیان ییفانگ صدرنشین به تساوی 2 بر 2 رسید آن هم در خانه حریف که موفقیت بزرگی برای قطبی و شیجیاژونگ محسوب می‌شود.

قطبی امیدوار است در 8 هفته باقیمانده بتواند فاصله امتیازی خود را حداقل با بیجینگ رنه جبران کند و به‌عنوان یکی از دو تیم اول لیگ یک چین پا به سوپرلیگ این کشور بگذارد. تیم تحت هدایت قطبی از معدود تیم‌های لیگ یک چین است که بازیکنان چینی بسیاری را در ترکیب خود دارد. درست برخلاف سایر تیم‌ها که از وجود بازیکنان خارجی – بخصوص از دو کشور برزیل و پرتغال- سود می‌برند.

قطبی اگر بتواند با شیجیاژونگ به سوپرلیگ چین صعود کند موفقیتی بزرگ را به دست می‌آورد. موفقیتی که هم دلیل محکمی است برای مربیگری او در بالاترین سطح فوتبال چین و هم بازار کار مهمی برای او در شرق آسیا به‌وجود خواهد آورد. قطبی 53 ساله آرزوهای بزرگی در سر دارد. آرزوهایی که به محقق شدن نزدیک هستند. او در این 8 هفته روزهای سختی را سپری خواهد کرد. روزهایی که می‌توانند هم برای او همراه با موفقیت باشند و هم ناکامی. هر چند که قطبی با همین نتایج هم به محبوبیتی بالا میان هواداران شیجیاژونگ رسیده و در انتهای فصل – حتی اگر به سوپر لیگ چین صعود نکند - قطعا پیشنهادهای جذابی دریافت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز