خبرگزاری کار ایران

افشای دوپینگ جنجالی ۱۲ ستاره فوتبال

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۹۹

اسنادی از دوپینگ 12ستاره‌ فوتبال کشف شده که نشان از استفاده از تی یوای توسط آنها می‌دهد.

هکرهای روسی مجموعه تازه‌ای از مدارک دوپینگ ورزشکارهای معروف دنیا را منتشر کرده‌اند که این مجموعه، پرونده دوپینگ فوتبالیست‌های سرشناس دنیا را هم در خود دارد.

گروه «فنسی بیرز» که از سال گذشته با هک کردن سرورهای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پرونده‌های پزشکی ورزشکاران مطرح دنیا را منتشر می‌کنند، این بار به پرونده‌های جنجالی دوپینگ در فوتبال دست پیدا کرده‌اند.

براساس مدارکی که این گروه در سایت خود منتشر کرده، از ابتدای سال 2015 تا ابتدای سال جاری میلادی (2017) بیشتر از 200 بازیکن فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال از داروهای ممنوعه استفاده کرده‌اند؛ اگر چه در مدارکی که این گروه روسی منتشر کرده، نامی از ورزشکاران دوپینگی به میان نیامده است.

مهم‌ترین مدارک منتشر شده در سایت فنسی بیرز فهرست فوتبالیست‌هایی است که از تی‌یو‌‌ای استفاده کرده‌اند.

تی‌یو‌ای پروتکل استفاده از مواد ممنوعه برای ورزشکارانی است که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تایید کرده آنها به دلیل مشکلات فیزیکی ناخواسته (مثل مشکلات مادرزادی یا حتی طولانی شدن طول درمان مصدومیت) می‌توانند از داروها استفاده کنند.

جالب اما وقتی است که در این فهرست، نام 12 بازیکن مشهور دنیای فوتبال را می‌بینیم؛ کارلوس توس، خوان سباستین ورون، گابریل هاینتزه و والتر ساموئل از آرژانتین، کریستین ترش، ماریو گومس، هانس یورگ بوت و دنیس آئوگو از آلمان، وینچنزو یاکوئینتا و مائورو کامورانزی از ایتالیا و درک کویت از هلند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز