خبرگزاری کار ایران

سرمربی آبی‌ها تا دربی هشتاد و پنج ابقا شد

اعلام نظر هیات‌مدیره در خصوص اخراج منصوریان؛ دو موافق، یک مخالف (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۸۹۵

اعضای هیات مدیره استقلال به جمع بندی در خصوص آینده سرمربی این تیم دست یافتند.

به گزارش ایلنا، استقلال در موقعیتی است که مدیرانش باید تصمیمی جدی برای آینده بگیرند اما همسو نبودن همه اعضای هیات مدیره و نظرات متفاوتی که درباره منصوریان ارائه می‌شود، حمایت‌هایی که افتخاری از منصوریان دارد و از همه مهم‌تر کمبود زمان برای انتخاب گزینه خارجی مطمئن همه دست به دست هم داده تا اینطور پیش بینی شود که منصوریان حتی با ادامه شکست‌ها پس از تعطیلات نیز به کارش ادامه دهد، شهرآورد را هم ببیند و حتی به نیم‌فصل هم برسد. نگاهی کاملا منطقی به آنچه زیر پوست استقلال می‌گذرد از این واقعیت خبر می‌دهد. واقعیتی که به طور ملموس از پس لرزه‌های شکست سوم استقلال علیه کادرفنی می‌کاهد. استقلال را فعلا با منصوریان و همین کادر مدیریتی خواهید دید.

درباره آنچه در استقلال رقم خواهد خورد، می‌توان با پیش گرفتن منطق به جای احساس به نتایجی دست یافت. شاید خیلی‌ها بر این باورند که منصوریان در یکشنبه سرنوشت‌سازی که حسن زمانی، عضو هیات مدیره وعده‌اش را داده از سمت خود برکنار می‌شود و یک مربی خارجی جایش را می‌گیرد اما به احتمال فراوان پیشنهاد برکناری او در نهایت با اصرارهای افتخاری به حفظ این مربی، رای نخواهد آورد و علی منصور ابقا خواهد شد. افتخاری اکنون به شدت مورد حمایت وزیر ورزش و جوانان است به طوری که دیدیم روز گذشته وزیر ورزش و جوانان باز هم بروز هر گونه تغییری را در مدیریت استقلال منتفی دانست و اعلام کرد افتخاری و هیات مدیره استقلال به کار خود ادامه خواهند داد. اگرچه نباید فراموش کنیم که اگر این شکست‌ها و نتایج ضعیف ادامه پیدا کند همین وزیر ورزش و جوانان نیز تغییرات در مدیریت استقلال را در دستور کار قرار خواهد داد اما به واقع هنوز اوضاع استقلال از نگاه متولیانش آنقدر آشفته و سیاه نشده که نیازی به تغییرات بنیادین در این تیم باشد. صحبت‌های وزیر در تایید ادامه کار مدیریت به معنای اختیار تام دادن به افتخاری درباره آینده کاری منصوریان است و افتخاری هم تلاش خواهد کرد تا آرای مخالف علیه منصوریان را فعلا وتو کند تا شاید منصوریان در فرصت‌های بعدی موفق به جبران مافات شود. اکنون در هیات مدیره باشگاه استقلال دو رای ممتنع وجود دارد که این دو رای اختصاص دارد به آقایان عباسی ملکی و قراب که معمولا هیچ اظهارنظری درباره استقلال از این دو عضو هیات مدیره نمی‌بینیم. این دو نفر در واقع نظرات‌شان در هیات مدیره مخفی است و احتمالا نظر جمعی را تایید می‌کنند. آنچه نباید از یاد برود این است که نظر افتخاری به‌عنوان مدیرعامل استقلال در این برهه چربش بیشتری در قیاس با نظرات دیگر افراد دارد و او حتی می‌تواند با اصرارهای خود مخالفت‌های قریب و زمانی را لااقل تا شهرآورد 85 که در هفته دهم برگزار می‌شود با خود همسو کند.

چرا منصوریان می‌ماند؟

در این شرایط برکناری منصوریان منجر به انتخاب بدون فکر و پرشتاب گزینه جانشینی خواهد شد. اسمایی که طی روزهای گذشته اعم از اشتلیکه و دالیچ حتی کخ و دام در رسانه‌ها منتشر شده حقیقتا هیچ یک صحت ندارند و اینها بازی‌های رسانه‌ای تکراری مدیر برنامه‌هایی است که همواره کوشیده‌اند از فضای وهم آلود فوتبال ایران به نفع خود سود ببرند.

تنها گزینه‌ای که به باشگاه استقلال پیشنهاد شده اسکوچیچ است که بر سر حضور این مربی هم اتفاق نظر وجود ندارد و این مربی کروات به دلیل کارنامه نه چندان پربارش در فوتبال ایران و مهم‌تر از همه نداشتن تیم در این برهه و البته فقدان کاریزما چندان مورد توجه نیست. ایضا مدیریت کنونی استقلال تحقیقات آنچنان جامع و وسیعی درباره گزینه خارجی انجام نداده و شناخت آنها از این طیف تنها به اظهارات مدیر برنامه‌ها یا واسطه‌ها ختم می‌شود. اصولا پروسه انتخاب سرمربی خارجی دشوار است و اگر مدیران باشگاه استقلال نیز بدون صرف زمان کافی و از روی احساسات مربی خارجی را برگزیند نه تنها باری از روی دوش استقلال برداشته نخواهد شد بلکه ممکن است صدمات بیشتری به این تیم وارد شود و کارنامه سیاهی برای مدیریت کنونی در پایان فصل هفدهم برجا بماند.

شاید تا نیم‌فصل هم بماند

اجرای پروژه برکناری منصوریان وقتی پیچیده‌تر می‌شود که می‌شنویم دستمزد این مربی برای 3 فصل پرداخت شده است. این خبر را باشگاه استقلال تا به امروز تایید نکرده اما در فضای مجازی بارها پیرامون این موضوع مطلب نوشته شده است. صرفنظر از ضررهایی که استقلال با برکناری منصوریان می‌بیند یا راستی و نادرستی این شایعات احتمال اینکه وی تا نیم‌فصل هدایت استقلال را بر عهده داشته باشد هم کم نیست چرا که بعد از شهرآورد نیز ممکن است نزدیکی به نیم‌فصل مدیران استقلال را ترغیب به حفظ این مربی کند که حداقل فایده این تصمیم کم شدن دایره انتقادات از کادر مدیریتی باشگاه استقلال است.

حمیدرضا عرب

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز