خبرگزاری کار ایران

مثلث طلایی در غیاب بیژن

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۶۹

مهرداد یوسفی در شرایطی به کادر فنی تیم ملی تکواندو اضافه شد که جای بیژن مقانلو در این ترکیب خالی است تا ترکیب موفق سال ٢٠١٥ دوباره شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، بی شک اعضای کادرفنی تیم ملی تکواندو در سال ٢٠١٥ را می توان مثلث طلایی توصیف کرد که بهترین نتایج را رقم زدند.


ترکیبی که هر کدامشان مکمل دیگری بودند. اما این ترکیب(بیژن مقانلو،مهدی بی باک و مهرداد یوسفی)در مسابقه ای که باید نتیجه میگرفت ناکام ماندند.ناکامی تکواندو در المپیک ریو نیز بهانه ای شد تا اعضای این مثلث از هم جدا شوند.

مهرداد یوسفی راهی فرنگ شد.در آنزمان بیژن مقانلو تنها ماند و ترکیب دیگری را برای ادامه مسیر تشکیل داد.

اما شکست تکواندو در جام جهانی باکو نیز تنها عضو باقی مانده از آن مثلث طلایی را هم از ترکیب کادرفنی تکواندو جدا کرد.

حالا باید تصمیم جدیدی گرفته می شد. شورای فنی تکواندو بی باک را به جای بیژن مقانلو به عنوان سرمربی معرفی کرد.

بی باک که سالها کنار بیژن مقانلو درس مربیگری را تمرین کرده بود این بار در قامت سرمربی می بایست درس‌هایش را پس می داد.

او مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفت و برای مسیری که در پیش داشت از همان مربیانی استفاده کرد که مقانلو در جام جهانی باکو از آنها بهره برده بود.علی رضا نصر ازادانی به عنوان دستیار و هادی افشار مربی بدنساز و مهدی بی باک این بار مثلث کادر فنی تکواندو را تشکیل دادند.ترکیبی جوان که در قهرمانی جهان نتواستند آنچنان که انتظار می رفت ظاهر شوند.

با این وجود بی باک ریسک نکرد و دست به ترکیب کادر فنی نزد.او با همین مربیان عازم اولین مرحله مسابقات گرند پری ٢٠١٧شد، حالا تیم ملی تکواندو خود را برای دومین مرحله رقابت های گرند پری آماده میکند.مسابقه ای که در صورت ناکامی به طورحتم بازهم صدای منتقدان را بلند خواهد کرد و اگر باموفقیت همراه باشد کمی از فشارهای وارده به تکواندو کاسته خواهد شد.

بی باک به خوبی شرایط را درک کرده است و برای تقویت تیمش مهرداد یوسفی را فراخوانده،مربی که یکی از اعضای مؤثر در مثلث طلایی مربیان در سال ٢٠١٥بود.

بی باک با دعوت از یوسفی نشان داد که احتیاط به خرج می‌دهد.او به سراغ مربیان جدید نرفت و از مقانلو الگو برداری کرد.

به هرحال او سالها از نزدیک عملکرد مهرداد یوسفی را دیده است و باتوجه به این شناخت ریسک استفاده از مربی دیگر را قبول نکرد.

مهرداد یوسفی به دلیل تحصیلاتی که در زمینه روانشناسی ورزش دارد به لحاظ روحی و روانی نیز ارتباط خوبی با بازیکنان دارد واین در شرایطی است که منتقدان معتقدند بازیکنان تیم ملی به لحاظ روحی و روانی در مسابقات خیلی آمادگی ندارند و از نظر جسمی نیز در برخی مواقع کم می آورند.
شاید این نقدها باعث شد تا بی باک برای رفع این مشکلات به سراغ مربی برود که قابلیت های خود را در این زمینه نشان داده است.

حالا بی باک و یوسفی دوباره کنار هم قرار گرفتند مربیانی که باهم نتایج خوب و درخشانی را تجربه کرده اند،اما ضلع دیگر این مثلث از آنها دور است و باید منتظر ماند و دید که آیا این ترکیب در غیاب سرمربی سابق می توانند سکوهای قهرمانی را به دست بیاورند یا نه؟! 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز