خبرگزاری کار ایران

سیامند رحمان نامزد بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۷ شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۱۲

کمیته بین المللی پارالمپیک فهرست نامزدهای برترین پارالمپین های سال ۲۰۱۷ را اعلام کرده که نام سیامند رحمان از ایران هم در میان سه نامزد به چشم می خورد.

به گزارش ایلنا، اسامی این سه ورزشکار به موفقیت های آنها در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بازمی گردد و با حمایت آلیانز برگزار می شود.

جایزه برترین های سال ۲۰۱۷ به بهترین ورزشکار مرد، بهترین ورزشکار زن، بهترین تیم، بهترین ورزشکار تازه وارد مرد و بهترین ورزشکار تازه وارد زن در تاریخ هفتم سپتامبر، همزمان با برگزاری مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک در ابوظبی به برندگان اهدا می شود.

*ایهار بوکی (بلاروس)

این شناگر در حالی بازی های پارالمپیک ریو را به پایان رساند که شش مدال طلا و یک برنز در کارنامه خود به جا گذاشت. این ورزشکار ۲۳ ساله در دومین حضور خود در بازی های پارالمپیک، موفق شد دو رکورد جهانی در ۱۰۰ متر پروانه S۱۳ و ۱۰۰ متر قورباغه SB۱۳ از خود بر جای بگذارد.

*مارسل هاگ (سوییس)

این ورزشکار که به «گلوله نقره ای» شهرت دارد در چهارمین حضور خود در بازی های پارالمپیک موفق شد در مواد ۸۰۰ متر و ماراتن بر روی سکوی قهرمانی بایستد. حضور او در فینال ۸۰۰ متر T۵۴  نوزدهمین تلاش او تا این زمان برای کسب مدال طلا به حساب می آمد.

این ویلچرران سوییسی در مواد ۱۵۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر T۵۴ هم به مدال نقره رسید.

*سیامند رحمان (ایران)

او کاری را انجام داده که هیچ انسانی تا پیش از این موفق به انجام آن نشده است: وزنه فوق العاده ۳۱۰ کیلوگرم را روی سینه برد، رکورد جهانی خودش را بهبود بخشید، دومین مدال طلای پیاپی پارالمپیکش را برد و بار دیگر ثابت کرد او قوی ترین پارالمپین جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز