خبرگزاری کار ایران

بازی برای کشورم افتخار بزرگی است

قدوس: با تمام توان در خدمت تیم ملی ایران هستم/ دعوت کی‌روش حس خوبی به من داد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۶۳

بازیکن دو ملیتی جدید تیم ملی ایران نسبت به شرایط حضورش در جمع شاگردان کی‌روش و احساسی که از این بابت دارد گفت.

به گزارش ایلنا، سامان قدوس پیش از ترک سوئد در فرودگاه مصاحبه‌ای را با «Svenskafans» انجام داده است که در زیر می‌آید:

* در آخرین بازی لیگ سوئد موفق شدید با نتیجه 2 بر صفر مقابل IFK پیروز شوید. شرایط استرسوند اکنون چگونه است؟

برد خیلی خوبی بود، اما به شخصه کاملاً از خودم راضی نبودم. با توجه به انجام حداقل دو بازی در هفته، در این بازی آخرمان انرژی لازم را نداشتم، اما این خستگی برای من دلپذیر و لذتبخش بود.

 

* در مرحله مقدماتی لیگ اروپا برای استرسوند درخشیدی و ستاره تیمت بودی. قبل از بازی فکر می‌کردید بتوانید 2 بر صفر برنده شوید و هر دو گل را خودت بزنی؟

ابتدا باید بگویم که پائوک یونان برتر از ما بود و به شخصه تحت تأثیر بازی آنها قرار گرفته بودم، اما فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و باید در بازی‌ها صددرصد توان خود را به معرض نمایش گذاشت و سخت تلاش کرد. در دیدار رفت خیلی خوب نبودیم، اما در نهایت توانستیم به مرحله بعد راه پیدا کنیم. دو گلی هم که زدم، حاصل تلاش من نبود، بلکه حاصل تلاش تمام تیم و مربیان بود که به سرانجام رسید.

 

* در حال حاضر هم شایعات زیادی در خصوص آینده تو و پیشنهادهای خوب باشگاهی مطرح است. به صورت شفاف می‌توانی در این خصوص صحبت کنی؟

پیش از اینکه در لیگ اروپا حاضر شویم، پیشنهادات خوبی وجود داشت، اما در حال حاضر مدیربرنامه‌های من روی این موضوع تمرکز کرده است. با این حال اکنون که به لیگ اروپا راه پیدا کرده‌ایم، می‌خواهم با استرسوند در لیگ اروپا بازی کنم. به مدیربرنامه‌هایم هم گفته‌ام که می‌خواهم بمانم و شانس بازی در لیگ اروپا را داشته باشم. با این حال اگر شرایط طور دیگری رقم بخورد، آمادگی تغییر باشگاهم را دارم.

 

* این پیشنهاد شگفت‌انگیز از کجاست؟

سخت است بخواهم در این خصوص چیزی بگویم، اما تیمی در اروپا که مناسب من و سبک بازی‌ام باشد، می‌تواند مقصد بعدی من باشد. باید ببینیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

 

* در کمتر از یک سال به دو تیم ملی دعوت شده‌ای. سوئد و حالا ایران، در این خصوص صحبت کن.

ابتدا باید از مربیانم در تیم سیریانسکا و حالا استرسوند تشکر کنم که به من اعتمادبه‌نفس خوبی دادند. آنها به پیشرفت من کمک کردند و من را باور داشتند و به نوعی در استفاده از من ریسک کردند. حتی باید از مدیربرنامه‌هایم تشکر کنم که باشگاه‌های مناسبی را برای من پیدا کرد. انتقال من از سیریانسکا به استرسوند انتقال تقریباً گرانقیمتی بود، اما مربی‌ام به من گفت: «به  آنها نشان خواهم داد که تو به اندازه 20 میلیون پوند می‌ارزی». کسی چه می‌داند که اگر مربیان بهتری در سنین جوانی داشتم و روی استفاده از من ریسک می‌کردند، حالا در چه جایگاهی بودم، اما به هر حال اوضاع حالا خوب پیش می‌رود و از شرایط فعلی‌ام راضی هستم.

 

* با تیم ملی ایران چگونه ارتباط داشتی؟ آیا شخصاً با کارلوس کی‌روش در ارتباط بودی؟

ما اخیراً با هم در ارتباط بودیم، البته من شخصاً و تلفنی با کی‌روش صحبت نکردم، اما در این مدت پیامک‌های زیادی بین ما رد و بدل شد. میکو (مربی بدنساز تیم ملی) دیداری حضوری با من داشت که در خصوص افکاری که دارم و اینکه به دنبال چه چیزی هستم، با من صحبت کرد. با وجود اینکه مشخص نبود مجوز بازی کردن برای تیم ملی ایران به موقع آماده شود، اما کی‌روش از من خواست تا هر طور شده به کره جنوبی بروم تا از نزدیک تیم ملی ایران را ببینم. این برای من اتفاق بسیار خوبی بود و حس خوبی به من دست داد.

 

* حالا می‌خواهی چه کار کنی؟

برای من افتخار بزرگی است که بازیکن تیم ملی ایران باشم. این اتفاق بزرگی است و بی‌صبرانه منتظر این هستم که به ایران بروم، چون تاکنون هرگز در این کشور نبوده‌ام، اما از دوستان ایرانی‌ام چیزهای خیلی خوبی در مورد ایران شنیده‌ام، به خصوص در مورد فرهنگ ایرانیان و سایر مسائل. در مورد ورزشگاه آزادی هم باید بگویم واژه‌ای برای توصیفش پیدا نمی‌کنم. همچنین بازی برخی از بازیکنان تیم ملی را از طریق اینترنت نگاه کرده‌ام. سردار آزمون واقعاً بازیکن خوبی است. همچنین اشکان دژاگه و علیرضا حقیقی که اکنون دروازه‌بان اسکیلستوناست و در سوئد زندگی می‌کند، از من استقبال کرده‌اند و تلفنی با آنها صحبت کردم.

 

* پس با این شرایط حضورت در تیم ملی سوئد چه می‌شود؟

من به تصمیم یان اندرسون، سرمربی تیم ملی سوئد (بابت دعوت نکردن سامان به تیم ملی سوئد) احترام می‌گذارم و او هم به تصمیمی که من گرفته‌ام، احترام می‌گذارد. حالا من می‌خواهم برای تیم ملی ایران بازی کنم و امیدوارم تا جایی که می‌توانم، به این تیم کمک کنم.

 

* بازی‌ پیش‌روی تیم ملی ایران را چطور می‌بینی؟

من هر کاری که بتوانم، برای کمک به تیم ملی انجام خواهم داد و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. می‌خواهم مراتب قدردانی‌ام را از کارلوس کی‌روش که من را به تیم ملی ایران دعوت کرد، نشان دهم. می‌دانم که تیم ملی بازی دشواری برابر کره جنوبی در پیش‌ دارد، اما آماده‌ام تا با تمام توان در خدمت تیم باشم  و وقت استراحت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز