خبرگزاری کار ایران

جنگ سهمیه در گروه A رقابت‌های آسیایی:

کدام تیم همسفر ایران به روسیه خواهد شد/ اما و اگرهای گروه ایران

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۳۵

برخلاف تیم ملی کشورمان که با خیال راحت به مصاف حریفان می‌رود، سایر تیم‌ها رقابت سختی برای رسیدن به جام جهانی دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته نهم و یکی مانده به پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در گروه A از فردا پنجشنه پیگیری می‌شود و در میان 6 تیم حاضر در این گروه به جز ایران صعودش را قطعی کرده و قطر و چین که هیچ شانسی برای صعود ندارند، 3 تیم دیگر برای کسب سهمیه دوم این گروه تلاش می‌کنند که به همین بهانه به بررسی حالت‌های مختلف و شانس هر تیم برای صعود پرداخته‌ایم.

 

کره‌جنوبی؛ شانس بالا مقابل ایران بی‌انگیزه

کره‌جنوبی به عنوان نزدیک‌ترین دنبال کننده ایران با 13 امتیاز از بالاترین شانس برای کسب سهمیه دوم گروه برخوردار است که باید این هفته میزبان ایران از پیش صعود کرده باشد. در شرایط عادی شاید کره‌جنوبی شانس چندانی برای غلبه بر ایران نداشته باشد ولی بی‌ اهمیت بودن نتیجه دیدار در سرنوشت شاگردان کی‌روش و همچنین استفاده کره‌ای‌ها از امتیاز میزبانی شرایط را به نفع آنها تغییر داده است. با این حال میزبان این دیدار نیاز مبرمی به هر 3 امتیاز مقابل ایران دارد و در صورت تساوی یا شکست، کارش برای صعود گره می‌خورد، چرا که ازبکستان با یک و سویه با 4 امتیاز فاصله نسبت به آنها در کمین نشسته‌اند. دیدار هفته پایانی کره‌جنوبی با ازبکستان در معادلات این گروه بیشتری تاثیر را دارد.

 

ازبکستان؛ تعقیب‌کننده سایه به سایه

شاگردان بابایان به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده کره‌جنوبی منتظر یک لغزش کوچک از حریف‌شان هستند تا جای آنها را در رتبه دوم جدول بگیرند و چشم امیدشان به تیم ملی ایران و امتیاز گرفتنه از کره در خاک این کشور هستند. بازی این هفته ازبکستان مقابل چین حذف شده است و روی کاغذ بسیار ساده‌تر از دیدار کره‌جنوبی خواهد بود و در صورتی ایران بتواند در دیدار فردا پیروز شود یا به تساوی برسد، ازبکستان با پیروزی مقابل چین جای این تیم را در رده دوم خواهد گرفت و در دیدار رو در روی هفته پایانی به دنبال یک تساوی خواهد بود.

 

سوریه؛ سخته ولی ممکنه

چهارمین تیم گروه A با 9 امتیاز و فاصله 3 و 4 امتیازی با ازبکستان و کره‌جنوبی شاید تنها روی کاغذ شانس صعود داشته باشد ولی در بررسی احتمالات می‌توان به این نتیجه رسید که نمی‌توان شانس زیادی برای این تیم قائل شد.

سوریه اگر هر دو بازی خودش مقابل قطر و ایران را پیروز شود 15 امتیازی خواهد شد و تنها شانسش برای صعود، شکست ازبکستان و کره‌جنوبی در هفته پنجم و تساوی دو تیم در دیدار رو در روی هفته پایانی خواهد بود.

البته پیروزی ازبکستان مقابل کره‌جنوبی هم در صورت برتری سوریه در تفاضل گل می‌تواند این تیم را راهی روسیه کند.

 

کدام یک محتمل است؟

نتایج فوتبال در زمین رقم می‌خورد و دیگر برای همه ثابت شده این رشته ورزشی به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاق غافلگیر‌کننده‌ای ممکن است رخ دهد. روشن شدن تکلیف ایران، قطر و چین پیش از رسیدن به هفته نهم ممکن است نتیجه‌گرفتن مقابل آنها را از حالت عادی ساده‌تر کرده باشد ولی رقابت فشرده سه تیم برای رسیدن به مقام دوم کار را برای هر سه دشوار کرده است. کره‌جنوبی روی کاغذ بالاترین شانس را دارد ولی کارش دشوارتر است و از دست دادن امتیاز برابر ایران می‌تواند برایش گران تمام شود.

معاده صعود در این گروه بستگی زیادی به نتیجه تقابل کره‌جنوبی ازبکستان دارد و ممکن است از دل نتیجه این دیدار حساس، صعود سوریه بیرون بیاید.

 

سهمیه پنجم، شاید آخرین راه

مورد دیگری که نباید از قلم بیافتد، استفاده از سهیمه پلی‌آف است که می‌تواند تیم سوم این گروه را هم به روسیه بفرستد. از بین کره‌جنوبی، ازبکستان و سوریه هر تیمی که در پایان رقابت‌ها رتبه سوم گروه را به خود اختصاص دهد، به صورت رفت و برگشت به مصاف تیم سوم گروه B (از بین ژاپن، عربستان، استرالیا و امارات) خواهد رفت و پس از این مرحله هم باید دیدار پلی‌آف بین‌ قاره‌ای را برگزار کند تا در بین تیم‌های جام جهانی روسیه جایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز