خبرگزاری کار ایران

دوران پسا اشتلیکه برای حریف زخم خورده ایران

هرآنچه در کره می گذرد؛ انقلاب نه چندان زیبا و خانه تکانی با پیرمردها

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۷۱

تیم ملی ایران باید فردا در ورزشگاه جام جهانی سئول به دیدار تیم ملی کره جنوبی برود.

به گزارش ایلنا، تیم های ملی کره جنوبی و ایران روز پنجشنبه از ساعت 16:30 دقیقه در چارچوب هفته نهم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه جام جهانی سئول رو در روی هم قرار می گیرند. این مسابقه به طرز غیر قابل وصفی برای چشم بادامی های قرمزپوش حیاتی و مهم است. آنها در رقابت سنگینی با ازبکستان و حتی سوریه برای قرار گرفتن در رده دوم و گرفتن سهمیه مستقیم جام جهانی هستند و بازی با ایران آخرین رقابتشان در خانه خودی است. آنها می بایست در هفته پایانی به تاشکند بروند و در برابر رقیب مستقیم خود یعنی ازبکستان پیکار کنند.

دوران پسا اشتلیکه و گربه سیاهی به نام کی روش

در 8 بازی ابتدایی کره، اولی اشتلیکه آلمانی هدایت آنها را بر عهده داشت. این سرمربی آلمانی یکی از بدترین نتایج دو دهه اخیر کره را در رقابت های مقدماتی جام جهانی کسب کرد. او با اینکه موفق شد چشم شیاطین سرخ آسیا را تا فینال جام ملت های سال 2015 بالا ببرد اما در رقابت های مقدماتی جام جهانی در 8 بازی دور نهایی فقط 13 امتیاز دشت کرد. آنها هر 4 مسابقه خانگی خود را بردند اما در مسابقات خارج از خانه تنها یک امتیاز دشت کردند تا مشخص شود چقدر تیم اشتلیکه مشکل داشته و از طرفی کره ای ها تا چه حد به هواداران خود اعتیاد دارند. حالا تیم ملی ایران با کارلوس کی روش باید رو در روی این تیم صف آرایی کند. در جایی که کره هنوز یک امتیاز هم به رقیبان نداده است. جایی که مامن خوبی برای چشم بادامی ها است. البته این بار کی روش نه در برابر اشتلیکه، که باید پنجه در پنجه شین تائه یونگ بیندازد. ایران با کی روش از سال 2011 که سرمربی شد؛ 4 بار رو در روی کره قرار گرفته که هر 4 مسابقه با برتری 1-0 ملی پوشان همراه بوده است.

صاحب جدید نیمکت کره؛ بازمانده 6-2 تاریخی

اما به سراغ سرمربی جدید کره برویم. کسی که دوران بازیگری و مربیگری متفاوتی حداقل تا به اینجا داشته است. شین تائه یونگ 48 ساله دوران بازیگری خود را با بازی در پست هافبک تهاجمی به پایان رساند. این سرمربی سالیان سال در تیم ایلهوا چونما توپ زد و سال های آخر خود را در تیم بریزبن استرالیا پشت سر گذاشت و سرانجام در همان تیم هم در سال 2005 کفش ها را آویخت و کار مربیگری را آغاز کرد. یونگ در 23 بازی ملی برای تیم بزرگسالان کره جنوبی 3 بار موفق به گلزنی شد که یکی از این سه گل در بازی خاطره انگیزه 6-2 در برابر ایران بود.

شین تائه یونگ؛ سرپرست سابق، عبوس و نه چندان متین

او از سال 2005 تا 2008 در تیم استرالیایی بریزبن دستیاربود و سپس در سئونگنام یک سال دستیاری کرد. از 2010 تا 2012 اولین تجربه سرمربی گری او در همین تیم کره ای بود. وی بعد از دو سال بیکاری سرپرست تیم ملی کره جنوبی شد. در همان سال به کادر فنی تیم اضافه شد و سه سال دستیار اشتلیکه شد. در همین بین او سرمربی تیمهای زیر 20 و زیر 23 سال کره هم بود تا اینکه سرانجام بعد از باخت نا امید کننده کره به قطر جایگزین اولی اشتلیکه شد.

شین تائه یونگ یک انسان کاملا خوش برخورد و خندان است که در درون زمین و در حین تمرین 180 درجه فرق می کند و یه یک فرد کاملا عبوس و سختگیر تبدیل می شود. او سعی کرده پیش از آغاز بازی با ایران جنگ روانی با کی روش را آغاز کند و خیلی سفت و سخت و توهین وار جواب سرمربی تیم ملی را بدهد تا هم به محبوبیت خود نزد کره ای ها بیفزاید و هم نشان دهد آنقدر ها هم آرام و متین نیست.

خانه تکانی با مدل جدید؛ پیرترها آمدند!

شین تائه یونگ وقتی سرمربی تیم ملی کره شد خیلی نسبت به دوران اشتلیکه خرده گرفت و کارهای او را زیر سوال برد. این در حالی است که او یکی از نزدیک ترین افراد به این مربی آلمانی بود. نمونه بارز این کار او دعوت از 12 بازیکن جدید به اردوی تیم ملی کره پیش از مصاف با ایران بود. او به واقع یک خانه تکانی بزرگ را انجام داد. البته این خانه تکانی نه تنها کره را جوان نکرد بلکه میانگین سنی تیم را به مرز 29 سال هم رساند. شین تائه یونگ سعی داشته از نفرات جدید استفاده کند که تجربه ملی هم دارند تا فعلا از این مرحله سخت و طاقت فرسا عبور کند و به هدف گذاری کوتاه مدت خود یعنی صعود به جام جهانی نائل شود تا سپس در فاز بعدی تغییرات بنیادی تر را ایجاد کند.

سرشار از لژیونر با حضور یک پدیده

حضور 15 بازیکن  لژیونر در بین بازیکنان دعوت شده نشان می دهد تا چ بازیکنان کره در لیگ های خارج از کشورشان توپ می زنند. جالب است که در این بین کشورهای ژاپن و چین در این بین نماینده های بیشتری را دارند. در درجه بعدی ستاره هایی چون کی سونگ یئونگ(سوانزی)، کوجا چئول(آگزبورگ آلمان)، کوون چائه هوون(دیژون فرانسه)، سون هیونگ مین(تاتنهام انگلیس)،هوانگ هی چان(سالزبورگ اتریش) هستند که نماینده های فوتبال کره دراروپا هستند.

کره در خیلی از پست ها با تغییر نفری روبرو شده است. در درون دروازه دوباره بعد از مدتی غیبت نوبت به کیم سئونگ گیو رسیده تا سنگربان تیمش شود. در خط دفاعی جانگ هیون سو، یونگ کئون، چوی جون سون اضافه شده اند و در سمت چپ خط دفاعی کیم جین سو همچنان گزینه اول و آخر هست.

در خط هافبک می توان گفت نقطه قوت تیم قرمزپوش و پرافتخار آسیا است. کی سونگ یئونگ، کوجا چئول، نام تائه هی، سونگ هیونگ مین، لی جائه سونگ و کوون جائه هونگ در این پست هستند و اگر مصدومیت یکی  دو نفر از آنها بهبود پیدا کند می توانند با تمام قوا برابر ایران صف آرایی کنند.

در خط حمله هم در تصمیمی عجیب شین تائه یونگ از لی دونگ گوک 38 ساله دعوت کرده است. بازیکن تیم جونبوک موتورز که در سال 2004 و در بازی معروف 4-3 به تیم برانکو گل زده بود حالا وظیفه خطیری دارد و باید تیمش را به جام جهانی برساند. در کنار او کیم شین ووک بلند قامت و هوانگ هی چان 21 ساله و به نوعی پدیده فوتبال کره حضور دارند. هوانگ هی چان در سالزبورگ اتریش بازی می کند و در دو سال اخیر حسابی مثل توپ صدا کرده است. از او به عنوان پدیده جدید فوتبال کره یاد می شود. بازیکنی که در دو سال اخیر بالغ بر 20 گل برای تیم اتریشی زده است.

کلام پایانی

حال باید منتظر جدال حساس کره جنوبی و ایران باشیم. جدالی سراسر هیجان که می تواند حکم مرگ و زندگی را برای کره ای داشته باشد ولی اینطور نیست که برای شاگردان کی روش مهم نباشد. ایران اصلا دوست ندارد که در این بازی شکست بخورد. بردن کره در این شرایط شیرین ترین اتفاق برای کی روش می تواند باشد. حفظ رکورد گل نخوردن و نباختن یک انگیزه مضاعف برای ملی پوشان ایرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز