خبرگزاری کار ایران

غیبت محسوس رضایی در خط حمله استقلال/ خریدهایی که مستاصل مانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۶۹۲

مهاجمان استقلال در نبود کاوه رضایی عملکرد قابل قبولی نداشتند.

به گزارش ایلنا، شاید بدبین‌ترین منتقد استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که امروز استقلال بعد از پنج بازی تنها یک گل زده باشد و سهم مهاجمان از این یک گل هم صفر باشد. آنچه امروز روی جدول مسابقات به نمایش گذاشته می‌شود، همه را شوکه کرده است.

زمانی استقلال قهرمانی خود را مدیون گل‌های زده بود و اختلافش با رقبا فقط به دلیل تفاضل گلی بود که به لطف گل‌های زده به دست آمده بود اما امروز استقلال آنچه برایش آرزو شده باز شدن پای یکی از مهاجمان این تیم به گل زدن است.

چند روز پیش که با محمد مومنی یکی از قدیمی‌های استقلال صحبت می‌کردیم دلیل ضعف گل زدن مهاجمان را در پیری هافبک‌ها می‌دانست و معتقد بود که اگر هافبک‌های استقلال کمی دونده‌تر بودند باعث می‌شد که مهاجمان این تیم در موقعیت گل قرار بگیرند اما چون میانگین سنی هافبک‌های استقلال بالا است نمی‌توانند گل بزنند.

آنچه مومنی به آن اشاره کرد شاید بتواند بخشی از این اوضاع آشفته باشد. علی قربانی، سجاد شهباززاده، جابرانصاری و حسن بیت سعید چهار مهاجمی هستند در فصل‌های گذشته آمار بدی از خود به جای نگذاشته‌اند.

البته سجاد طی دو فصل اخیر افت چشمگیری داشته و او را نمی‌توان در زمره مهاجمان موفق دانست اما دیگر مهاجمان استقلال نشان دادند که می‌توانند در گل زدن موفق باشند و شاید در فصل جاری استرس، حضور هافبک‌های پیر و چند دلیل دیگر آنها را به چهره ناموفق لیگ تبدیل کرده است اما منهای آنچه گفته شد شاید یک انتخاب نادرست از سوی کادرفنی و مسوولان استقلال هم می‌تواند یکی از دلایل اصلی این ناکامی باشد.

کاوه رضایی فصل گذشته مهاجم استقلال بود. این بازیکن بیشترین پاس گل را داد و خودش هم گل‌های زیادی برای استقلال به ثمر رساند. منطق حکم می‌کرد چنین بازیکنی با چنین آمار خوبی در استقلال بماند اما وقتی کاوه خواست استقلال را ترک کند استقلالی‌ها برای رضایت او چقدر تلاش کردند؟

رضایی فصل پیش به استقلال آمد تا بتواند از این تیم به تیم ملی برسد. خیلی‌ها گفتند یکی از وعده‌های منصوریان به این مهاجم رسیدن به پیراهن تیم ملی بود اما این اتفاق برای مهاجم استقلال نیفتاد ضمن اینکه استقلالی‌ها در پرداخت پول به این بازیکن هم خیلی تعلل کردند تا او برای رسیدن به پول مجبور شود به ‌ای‌اف‌سی شکایت کند.

حالا اما بعد از گذشت پنج بازی آمار گل‌های استقلال یک افسوس برای هواداران این تیم گذاشته است. شاید نتوان جدایی رضایی را صرفا عامل ناکامی استقلال در گل زدن دانست اما نکته‌ای که در رکورد رضایی وجود دارد این است که وی فصل پیش بیشترین پاس گل را داده است یعنی او مهاجمان دیگر را هم در فرصت گل قرار می‌داد.

استقلال نیاز دارد گل بزند اما آیا ساق‌های ترسیده و استرس بازیکنان این تیم اجازه می‌دهد طلسم گل نزدن‌های تیم منصوریان تمام شود. استقلال در جام حذفی راهی جز بردن ندارد و اگر در همان بازی نخست با سهل انگاری از گردونه مسابقات حذف شود شرایط به مراتب برای این تیم سخت می‌شود.

منصوریان مدعی است که ساعت زیادی از شبانه‌روز را به همراه دستیارانش در حال کار کردن و آنالیز رقبا است، بد نیست در شرایطی که مهاجمان استقلال رکورددار ناموفق‌ترین مهاجمان لیگ را از آن خود کرده‌اند سرمربی استقلال به فکر چاره‌ای برای از بین بردن این رکورد باشد.

منهای سجاد که مصدوم است و فعلا از فهرست مهاجمان کنار رفته است شاید لازم باشد سایر مهاجمان استقلال از نظر روحی و جسمی آماده بازی با گهر شوند.

مهدیه دریابیگی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز