خبرگزاری کار ایران

شگفتانه های شاگردان کی روش به زبان ریاضی/ آقایی ایران در دنیای صفر و یک ها!

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۹۰

تیم ملی ایران در اعداد و ارقام هم بهترین تیم آسیا به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران موفق شد در یک اتفاق تاریخی به طور مستقیم راهی رقابت های جام جهانی روسیه شود. تاریخی از این جهت که برای نخستین بار در طول تاریخ ایران برای دو بار متوالی سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرد و همچنین اینکه با اقتدار و بدون استرس و با ثبت رکوردهای فوق العاده این اتفاق به بار نشست.

مهمترین نکته درباره تیم تحت هدایت کارلوس کی روش این بود که آنها توانستند بدون باخت در مرحله نهایی و بدون گل خورده به این نتیجه دست پیدا کنند. اتفاقی که به خودی خود تکرار نشدنی و بی نظیر است.

×شاگردان کی روش آخرین بار در دیدار برابر ترکمنستان در ورزشگاه آزادی گل خوردند. این بازی در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۳۹۴ رقم خورد. جایی که علیرضا حقیقی در دقیقه ۶۱ دروازه اش باز شد. بعد از آن مسابقه ایران دیگر هیچ گلی دریافت نکرد. یعنی در ۱۲ بازی رسمی حتی یک بار هم توپ از خط دروازه تیم کی روش نگذشت تا رکور جالب و اعجاب انگیز ۱۰۶۳ دقیقه یعنی چیزی بیشتر از ۱۷ ساعت به ثبت برسد. رکوردی بی نظیر که در حال حاضر هیچ تیمی در دنیا با آن برابری نمی کند.

نه کلین شیت نهایی در رقابت های مرحله نهایی به ثبت رسید که بیرانوند در هشت بازی درون گل بود و بازی دیگر هم سنگربان تیم ملی سوشا مکانی بود که در برابر سوریه در مالزی درون دروازه ایستاد. علیرضا بیرانوند رکورد فوق العاده ای هم برای خود به ثبت رسانده است. او ۱۴ بازی ملی دارد که دوازده تای آن در بازی های رسمی بوده و در هیچ کدام از این مسابقات دروازه او باز نشده است.

×اما دیگر آمار حیرت انگیز تیم ملی به نباختن آنها برمی گردد. تیم کارلوس کی روش کلا عادت به شکست ندارد. از زمان حضور کارلوس کی روش تیم ملی ۷۴ بازی انجام داده که حاصل این مسابقات ۴۴ برد، ۱۹ تساوی و ۱۰ باخت بوده است. تیم ملی از ابتدا مقابل تیمهای آلبانی، لبنان، ازبکستان، عمان، گینه، آرژانتین، بوسنی، عراق(۲)، سوئد باخته است که از این بین فقط ۵ تای آن رسمی بوده است. بازهم در میان دیدارهای رسمی فقط سه بار تیم کی روش به آسیایی ها باخته است. یک بار به لبنان با نتیجه ۱-۰ در خانه تیم حریف و در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، یک بار در برابر ازبکستان در همان رقابت ها و در ورزشگاه آزادی بازهم با نتیجه ۱-۰ و دفعه سوم در ضربات پنالتی در برابر عراق در رقابت های جام ملت های آسیای سال ۲۰۱۵.

یعنی از آخرین باخت ایران به تیم های آسیایی که سال ۱۳۹۳ و در تاریخ سوم بهمن ماه رقم خورد. به عبارتی دیگر ۹۵۸ روز از آخرین شکست رسمی ایران می گذرد. آن هم دیداری که ایران در ضربات پنالتی اش شکست خورد وگرنه اگر بخواهیم به آخرین شکست رسمی در برابر تیمهای آسیایی رجوع کنیم باید به ۲۴ آبان ماه سال ۹۱ برگردیم. یعنی حدود ۵ سال پیش.

×تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها و از ۹ مسابقه ۸ گل زده است و میانگین ۸۸/۰ گل در هر مسابقه را به ثبت رسانده است. این در حالی است که گل های خورده ایران در همان عدد صفر باقیمانده است. از ۸ گلی که ایران زده ۳ گل در نیمه نخست و ۵ گل در نیمه دوم بوده است.

×مهدی طارمی با سه گل بهترین گلزن ایران در دور نهایی بوده و سردار آزمون با دو گل و علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، سید جلال حسینی با یک گل در رده های بعدی هستند.

×اخراج سعید عزت اللهی باعث شد تا او رکورد بیشترین دقیقه بازی را از دست بدهد و آن را به احسان حاج صفی بسپارد. عزت اللهی در تمام ۸ بازی قبلی به طور کامل بازی کرده بود اما با اخراج در برابر کره جنوبی آمار او روی عدد ۱۰۶۱ دقیقه باقی ماند و این فرصت به احسان حاج صفی داده شد تا این بازیکن با ۱۰۷۱ دقیقه رکورد دار شود.

×تیم ملی ایران در سال ۹۶ ، ۵ دیدار رسمی و دوستانه انجام داده که حاصل آن ۴ برد و یک تساوی بوده است. تنها تساوی برابر کره جنوبی و ۴ پیروزی در مقابل تیمهای قطر، چین، مونته نگرو و ازبکستان بوده است. شاگردان کی روش در سال ۲۰۱۷ هم ۶ بازی برگزار کرده اند که یک باخت دوستانه به عراق آن هم در غیاب خیل عظیم مهره های ملی پوش به نتایج قبلی که در سال ۹۶ بدست آمده بود اضافه می شود.

×ایران پیش از بازی با سوریه در ۴ بازی داخل خانه خود در این دوره از رقابت ها به ۴ برد دست پیدا کرده است. پیروزی ۲-۰ در برابر قطر و ازبکستان و بردهای ۱-۰ در مقابل کره جنوبی و چین ماحصل کار شاگردان کی روش بوده است.

×مسعود شجاعی، آندو تیموریان، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه در این ۹ مسابقه کاپیتان های ایران بوده اند.

×در این ۹ دیدار اخیر بازیکنان ایران ۱۰ کارت زرد دریافت کرده اند وتنها یک بار توسط سعید عزت اللهی کارت قرمز دریافت کرده اند و این نشان می دهد که شاگردان کیروش از لحاظ اخلاقی هم جزو بهترین تیمهای این دوره از مسابقات بوده اند.

تیم ملی ایران در حال حاضر نزدیک به سه سال است که در رنکینگ فیفا تیم اول آسیا به شمار می‌روند. در حال حاضر هم تیم کی‌روش در رده بیست و چهارم جهانم و اول قاره کهن به حساب می آید و با تیمهای بعدی خود فاصله ای تقریبا ۲۰ پله ای دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز