خبرگزاری کار ایران

مسعود اشرفی: نگران انتخاب رئیس جدید کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۶۹

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: نگران انتخاب رئیس جدید هستیم.

به گزارش ایلنا، مسعود اشرفی به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک هر دو سال یک بار برگزار می شود که این مجمع علاوه بر اینکه مجمع عمومی دو سالانه است، انتخابات هیات رئیسه کمیته بین المللی پارالمپیک هم در آن انجام خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک افزود: مهم ترین موضوعی که در این مجمع اتفاق خواهد افتاد، تغییر ریاست کمیته است. نفر جدیدی به جای «فیلیپ کریون» که ۱۶ سال ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک را برعهده داشته، به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد. کریون عملکرد بسیار خوبی از لحاظ بین المللی داشت ضمن اینکه ارتباطات نزدیکی نیز با کمیته ملی پارالمپیک ایران داشت.

اشرفی ادامه داد: درحال حاضر چهار نفر نامزد احراز این پست هستند. در کنار ریاست کمیته بین المللی پارالمپیک یک نفر به عنوان نایب رئیس انتخاب خواهد شد و کاندیداهای زیادی برای احراز ۱۰ پست عضو هیات رئیسه ثبت نام کرده اند. ترکیب جدیدی در کمیته بین المللی پارالمپیک ایجاد خواهد شد که به مدت چهار سال آینده مسئولیت کمیته بین المللی پارالمپیک را عهده دار خواهند شد.

وی همچنین درباره انتخاب ورزشکار برتر سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: کمیته بین المللی پارالمپیک در این مجمع اقدام به انتخاب برترین ورزشکار مرد، زن و تیم ورزشی هم خواهد کرد که اتفاق جالب و مهم آن این است که سیامند رحمان را به عنوان ورزشکار برتر سال انتخاب کرده اند. سیامند در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با بالا بردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی به عنوان قوی ترین پارالمپین دنیا مطرح شده است و یک چهره شاخص برای کمیته ملی پارالمپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک است. این جایزه به فرد برگزیده تعلق می گیرد که معمولا یک لوح تقدیر و یک تندیس است.

اشرفی خاطرنشان کرد: نگرانی از انتخاب رئیس جدید به این دلیل است که ما تفاوت ۱۲ سال اول تاسیس کمیته بین المللی پارالمپیک را دیده ایم و نیز عملکرد چهار دوره حضور آقای کریون را. اگر بخواهیم این دو دوره را در کنار هم قرار دهیم تفاوت فاحشی در خصوص عملکردها وجود دارد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پایان گفت: در حقیقت کمیته بین المللی پارالمپیک در ۱۶ سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی و جذب اسپانسر و پیدا کردن جایگاهی همطراز با کمیته بین المللی المپیک، موفق عمل کرده و بسیار تاثیرگذار بوده است. نگرانی ما از آنجا ناشی می شود که عملکرد دو رئیس را دیده ایم و نگران این هستیم که این رشد و تکامل دچار آسیب شود. بنابراین رئیسی که انتخاب شود نقش بسیار مهمی در این امر دارد و البته نایب رئیس و اعضای هیات رئیسه هم نقش خواهند داشت، اما در کمیته بین المللی پارالمپیک نقش رئیس بسیار محوری و تعیین کننده است. امیدواریم رئیس جدید بتواند این راه موفق را ادامه دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز