خبرگزاری کار ایران

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷ - ژاپن

پیروزی ایران در نخستین گام برابر ایتالیا؛‌ خط‌ونشان شاگردان کولاکوویچ

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۱۷

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار مسابقات جام قهرمانان بزرگ مردان جهان موفق به شکست ایتالیا شد تا لاجوردی‌پوشان مقهور قدرت ملی‌پوشان آریایی شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان از امروز (سه شنبه) در سالن «گایشی هال» شهر ناگویا ژاپن آغاز شد.

در دومین دیدار روز نخست این رقابت ها تیم های ایران و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ملی پوشان کشورمان سه بر دو به پیروزی رسیدند تا دو امتیاز ارزشمند مسابقه نخست را به دست آورند.

تیم ایران در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه 25 بر 23 و 31 بر 29 مغلوب ایتالیا شد اما در ست های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 28 بر 26 و 15 بر 11 به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام جام قهرمانان مردان جهان فاتح میدان باشند.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی بور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.

لورنزو بلنجینی سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا نیز در ابتدای این مسابقه از ترکیب لوکا وتوری، سیمونه جیانلی، فابیو بالاسو، دانیله ماتزونه، فیلیپو لانزا، متئو پیانو و اولگ آنتونوف استفاده کرد.

پائولو تورسی از برزیل و آندری زنوویچ از روسیه داوران اول و دوم دیدار ایران و ایتالیا بودند.

نخستین امتیاز ست نخست به تیم ایتالیا رسید. در امتیاز دوم دو تیم برابر شدند. سپس تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد. در امتیاز 5 بر 4 به سود ایران کولاکوویچ درخواست ویدیو چک کرد که پوئن ایتالیا تایید شد. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 7 به ایران رسید. رقابت دو تیم در ادامه این ست بسیار نزدیک به هم پیش رفت. وقت استراحت دوم فنی نیز 16 بر 14 به تیم ایران رسید تا ملی‌پوشان کم کم امتیازهای خود را نسبت به حریف افزایش دهند. در امتیاز 21 بر 17 به سود ایران سرمربی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. در نهایت ست نخست این مسابقه با امتیاز 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست 10 امتیاز از اسپک، یک امتیاز دفاع، دو امتیاز سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایتالیا به دست آوردند. عملکرد ایتالیا در ست نخست در دفاع بهتر از ایران بود که چهار امتیاز به دست آورد. لاجوردی‌پوشان 9 امتیاز از اسپک، دو امتیاز سرویس و 4 امتیاز از اشتباهات فردی بازیکنان ایران به دست آوردند.

تیم ایران در ابتدای ست دوم، دو امتیاز متوالی ازا اسپک غفور و دفاع موسوی به دست آورد. ترکیب تیم ایران در این ست تغییری نداشت و وقت استراحت فنی نخست نیز 8 بر 6 به ایران رسید. در امتیاز 12 بر 11 به سود ایران کولاکوویچ درخواست ویدیو چک داد که داور به دلیل اشتباه خودش دستور تکرار رالی این پوئن را داد. سپس ایتالیا یک امتیاز گرفت و دو تیم برابر شدند. وقت استراحت دوم فنی به تیم ایتالیا رسید. در ادامه این ست رقابت دو تیم بسیار نزدیک به هم پیش رفت و در امتیاز 23 بر 23 سرمربی ایتالیا وقت استراحت درخواست کرد. سپس ایتالیا امتیاز سرویس گرفت تا ایگور وقت استراحت درخواست کند. در نهایت ایتالیا 25 بر 23 به پیروزی رسید تا نتیجه این دیدار در ست شماری یک بر یک برابر شوند.

در ست دوم تیم ایتالیا 18 امتیاز از سرویس به دست آورد که عملکرد بسیار خوبی از این تیم بود. سه امتیاز از دفاع، یک امتیاز سرویس و سه امتیاز از اشتباهات تیم ایران، مجموع 25 امتیاز ست دوم ایتالیا را تشکیل داد. تیم ایران در ست دوم 13 امتیاز از اسپک، دو امتیاز دفاع و هشت امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایتالیا به دست آورد. در ست دوم فرهاد سال افزون و رضا قرا نیز برای تیم ایران به میدان آمدند.

ست سوم با کسب امتیاز ایتالیا شروع شد. رقابت دو تیم همانند دو ست دیگر بسیار نزدیک به هم پیش رفت و وقت استراحت فنی نخست 8 بر 7 به ایران رسید. سامان فائزی در ابتدای این ست عملکرد خوبی داشت. وقت استراحت دوم این ست نیز 16 بر 15 به ایران رسید. ناهماهنگی بین بازیکنان ایران سه امتیاز برای ایتالیا به همراه داشت تا در امتیاز 18 بر 16 به سود ایتالیا، کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کند. جولیو سابی بازیکن شماره 18 ایتالیا که در ست اول و سوم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد، عملکرد خوبی در این ست داشت. ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد و در امتیاز 22 ایران با ایتالیا برابر شدند تا سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت دهد. رقابت دو تیم در پوئن های پایانی بسیار حساس شد و در نهایت تیم ایران 28 بر 26 فاتح این ست شد تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتد و نخستین امتیاز جدول این رقابت ها را کسب کند. فرهاد سال افزون، رضا قرا و محمد جواد معنوی نژاد در این ست به میدان آمدند.

در ست چهارم نخستین امتیاز به تیم ایتالیا رسید و سپس ایران یک امتیاز به دست آورد. بعد از تساوی دوتیم در امتیاز چهارم، سه اسپک تیم ایران به اوت رفت تا ایتالیا 7 بر 4 پیش بیافتد. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 5 به ایتالیا رسید. سرویس های اولگ آنتونوف دریافت ایران را در این ست با مشکل روبرو کرد و اختلاف را به چهار امتیاز رساند. ایران دو امتیاز اختلاف خود با ایتالیا را جبران کرد تا وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 14 به ایتالیا برسد. ایتالیایی ها از امتیاز 10 این ست با انجام حرکات نمایشی و خوشحالی رو به زمین ایران، جنگ روانی را علیه تیم ایران شروع کردند. در امتیاز 17 دو تیم برابر شدند تا سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 20 بر 18 به سود ایتالیا و بعد از کسب سه امتیاز متوالی از سوی لاجوردی پوشان، ایگور درخواست وقت استراحت کرد. سرویس رضا قرا امتیاز بیستم را برای ایران همراه داشت تا دو تیم برابر شوند. بازی در پوئن های پایانی این ست نفسگیر و سنگین بود، در نهایت این ست با نتیجه 31 بر 29 به سود ایتالیا به پایان رسید تا دو تیم 2 بر 2 در ست شماری برابر شوند.

در ست پنجم بازیکنان تیم ایران با ارائه نمایشی تماشاگر پسند برتری خود را در میدان به تیم ایتالیا تحمیل کردند تا ملی پوشان ایران 15 بر 11 فاتح این جدال سخت باشند و در نهایت سه بر دو برنده جدال ستارگان آریایی برابر لاجوردی پوشان ایتالیا شوند تا جبران شکست لیگ جهانی سال 2017 نیز اینگونه رقم خورده باشد.

تیم ملی والیبال ایران فردا (چهارشنبه) در دومین دیدار خود به مصاف آمریکا می رود که این مسابقه نیز از ساعت 11 و 10 دقیقه به وقت تهران شروع می شود.

در نخستین دیدار امروز این رقابت ها برزیل سه بر صفر فرانسه را شکست داد و تیم های ژاپن و آمریکا نیز در دیدار سوم و پایانی روز نخست این رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز