خبرگزاری کار ایران

آشنایی با حریف مخوفی که انتظار پرسپولیس را می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۷۹۳

الهلال برای پرسپولیس رقیب نام آشنایی است. جدا از تمام آن تقابل‌های تاریخی و بعضا نوستالژیک در جام در جام آسیا و جام باشگاه‌های آسیا این دو تیم در لیگ قهرمانان و فرمت جدید مسابقات هم مقابل هم قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، غیر از آن تقابل‌های دوره مصطفی دنیزلی که الهلال در تهران برد و در ریاض مساوی کرد یا همین دو سال پیش که برانکو در بدو ورود به پرسپولیس با این تیم مواجه شد و بعد از برد اتفاقی در تهران، در ریاض سه گل خورد و از مرحله یک هشتم نهایی بالا نیامد، غول سرخ و آبی تهران و ریاض همین امسال در مرحله گروهی نیز با یکدیگر همگروه بودند و در همان مقطع نیز بسیاری این مقابله را فینال زودرس غرب آسیا نام گذاشتند. امروز این دو تیم برترین تیم‌های غرب آسیا هستند و 8 روز دیگر با هم مصاف خواهند داد.

ریواس و حبسی بازی نمی‌کنند

پرسپولیس دو بار در مرحله گروهی در مسقط مقابل الهلال بازی کرد. بازی اول یک بریک مساوی شد و بازی دوم بدون گل به پایان رسید که هر دو مسابقه شرایط فنی متعادلی بود و هیچ کدام از دو تیم بر دیگری مسلط نبود. اما همانطور که پرسپولیس نسبت به آن مرحله تقویت شده و دیگر مثل بازی برگشت با همین الهلال، نیمکت خالی دست‌های برانکو را برای تعویض نمی‌بندد، الهلال هم تغییراتی کرده است. الهلال دو بازیکن خارجی جدید جذب کرده که هیچ کدام در فهرست آسیایی نیستند. علی الحبسی گلر باسابقه عمانی که شنبه شب اولین بازی‌اش را برای الهلال انجام داد قطعا مقابل پرسپولیس بازی نخواهد کرد. گیلسون ریواس ونزوئلایی – اندونزیایی که او هم همین شنبه شب مقابل احد برای اولین بار در ترکیب آبی‌های ریاض قرار گرفت نمی‌تواند در آسیا بازی کند. الهلال غیر از اینها نیکلاس ملیسی اروگوئه‌ای، کارلوس ادواردو برزیلی، ماتیاس بریتوس کاردوسو اروگوئه‌ای و عمر خریبین سوریه‌ای را دارد که فهرست خارجی‌ها را پر کرده‌اند و همگی در لیگ قهرمانان به میدان رفته‌اند. اتفاقا هر چهار نفر هم در فاز حمله حضور دارند.

چقدر تغییر کرده‌اند؟

الهلال نسبت به دو بازی رفت و برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017 که ابتدای اسفند سال گذشته و اوایل اردیبهشت امسال مقابل پرسپولیس انجام داد تغییر زیادی نکرده است. عمده‌ترین تغییر خروج لئو بوناتینی، مهاجم اروگوئه‌ای‌شان است که دیگر جایی در تیم ندارد و راهی انگلیس شده. بازی نکردن محمد البوریک مدافع کناری و گلزن الهلال در دیدار برگشت مقابل العین هم کمی عجیب به نظر می‌رسد. بوریک که دو بار مقابل پرسپولیس بازی کرده و در ابتدای فصل جدید هم فیکس بود حتی مقابل احد هم بازی نکرد. از سوی دیگر عبدا... الزوری دیگر مدافع الهلال هم که در مرحله گروهی در ترکیب اصلی قرار نداشت و حتی در شروع لیگ هم نیمکت نشین بود در بازی برگشت مقابل العین فیکس شد. همچنین سالم الدوسری هافبک متولد جده هم در هیچ کدام از دو بازی مرحله گروهی مقابل پرسپولیس به میدان نرفت و با اینکه در شروع فصل نیمکت‌نشین بود در بازی برگشت با العین به ترکیب اصلی رسید. بقیه نفرات همان قبلی‌ها هستند و تقریبا تمام مهره‌های اصلی تیم رامون دیاز از خط دروازه که عبدا... معیوف بازی می‌کند تا اوساما هوساوی، عبدالمالک خیبری، یاسر الشهرانی، نواف العابد، عبدا... حفیظ، نیکلاس ملیسی، کارلوس ادواردو، عمر خریبین و محمد جهفالی معمولا در ترکیب قرار می‌گیرند.

ستاره‌های سابق چسبیده به نیمکت

رامون دیاز در بازی شنبه شب نسبت به بازی برگشت مقابل العین 9 تغییر انجام داد و تنها دوساری و ادواردو در ترکیب اصلی بودند. از بین نفرات شناخته شده هم عبدا... عطیف در ترکیب قرار گرفت و نواف العابد به ‌عنوان مهره جانشین وارد میدان شد ضمن آنکه از دو خارجی جدید تیم یعنی ریواس و حبسی رونمایی شد. جالب اینکه در این بازی دیاز از برخی بازیکنان گمنام و نشان هم استفاده کرد اما به یاسر القحطانی و محمد شلهوب دو ستاره کهنه‌کار و محبوب تیمش بازی نداد. این دو بازیکن که در مرحله گروهی مقابل پرسپولیس بازی نکردند. تاکنون در فصل تازه لیگ عربستان به میدان نرفته‌اند و تنها دقایقی کوتاه در بازی رفت و برگشت مقابل العین حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز