خبرگزاری کار ایران

باتیستوتا در گفت و گو با سایت فیفا:

فکر می کردم مسی زودتر از این ها رکورد گلزنی‌ام را بشکند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۵۸۵

گابریل باتیستوتا اعلام کرد انتظار داشته است رکورد گلزنی او برای تیم ملی آرژانتین زودتر از این ها توسط لیونل مسی شکسته شود.

به گزارش ایلنا، مسی که سال گذشته با گلزنی مقابل تیم ملی آمریکا موفق شد رکورد باتیستوتا را بشکند در حال حاضر با ۵۸ گل زده برای تیم ملی آرژانتین بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور است، مسی در ۱۱۸ دیدار برای تیم ملی کشورش موفق شده است این تعداد گل را به ثمر برساند در حالی که باتیستوتا که پیش از مسی بهترین گلزن تیم ملی آرژانتین بود در ۷۷ دیدار موفق شده بود ۵۴ بار برای آلبی سلسته گلزنی کند، باتیستوتا در مصاحبه ای که با Fifa ۱۹۰۴ داشت در این خصوص گفت:فکر می کردم لئو خیلی زودتر از این ها از تعداد گل های من عبور کند. این رکوردی بود که بسیار دوست داشتم اما لئو این رکورد را شکست.

باتیستوتا با ۵۴ گل در حال حاضر دومین گلزن برتر تاریخ آلبی سلسته است و پس از او کرسپو با ۳۵ گل و همچنین مارادونا و آگوئرو با ۳۴ گل بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی آرژانتین هستند. همچنین گونزالو هیگواین نیز با ۳۱ گل در تعقیب این بازیکنان است. هیگواین که عموما به دلیل موقعیت سوزی هایش در تیم ملی آرژانتین مورد انتقاد قرار گرفته است در فینال جام جهانی و دو فینال کوپا آمریکایی که آرژانتین در آن ها حاضر بود موقعیت های طلایی را از دست داد تا در نهایت آرژانتین در همه این دیدارهای شکست بخورد. با این وجود باتیستوتا اعلام کرد احساس می کند هیگواین در تیم ملی آرژانتین بد شانس بوده است:آن ها بخت بدی داشته اند مخصوصا هیگواین که در هر یک از ۳ فینال اخیر موقعیت های استثنایی را از دست داد. او خودش این موقعیت ها را ایجاد کرده بود و اینگونه نبود که بازیکن دیگری موقعیت خاص برای او ایجاد کند و به این دلیل این مسئله را بد شانسی می دانم. در مقابل تیم ملی آلمان او از اشتباه مدافعین آلمان موقعیت ساخت اما نتوانست از این موقعیت بهره ببرد. او به عنوان بازیکن شماره ۹ همه کار کرد به جز گلزنی. اگر او این کارها را در دیدارهای گروهی انجام داده بود هیچ کس در این خصوص صحبتی نمی کرد.

در ادامه باتیستوتا اعلام کرد این موقعیت های از دست رفته از نظر روانی و ذهنی مشکلاتی برای هیگواین در تیم ملی ایجاد خواهد کرد: می توانم این مسئله را درک کنم چرا که من هم بازیکن شماره ۹ بودم. اما نکته ای که وجود دارد این است که هواداران نمی دانند در آن زمان خاص چه چیزی در ذهن بازیکن وجود دارد. مخصوصا در دیداری مانند فینال کوپا آمریکه که هیگواین از اواسط زمین در موقعیتی تک به تک توپ را در اختیار داشت. می توانید تصور کنید که چه چیزی در مغز او وجود داشته است، در این مدت تصاویر موقعیت هایی که او در دیدار مقابل آلمان از دست داده بود و پس از آن موقعیتی که در فینال سال گذشته کوپا آمریکا از دست داده بود در ذهن او به نمایش در می آمدند. همه این موارد باعث می شود که شرایط دشوار شود. شاید اگر او می توانست روی توپ برگشتی موقعیتی به دست آورد راحت تر می توانست به گل برسد چرا که زمانی برای فکر کردن وجود نداشت. اما فوتبال اینچنین است و باید آن را پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز