خبرگزاری کار ایران

عقاب ایران در پرتغال کاسیاس پرورش داد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۷۴

امیر تلاش می‌کند تا در لیگ پرتغال هم از چارلس برزیلی سبقت بگیرد و درون دروازه ماریتیمو بایستد اما نتایج درخشان این تیم در پریمیرلیگ فعلا دست راموس را برای استفاده از دروازه‌بان ایرانی تیمش بسته است.

 

 

به گزارش ایلنا، عابدزاده اگر به همین روند ادامه بدهد، رشد کند و آماده‌تر از حالا باشد قطعا می‌تواند روزهای موفقی را در فوتبال اروپا سپری کند. بخصوص در این فصل که به جام جهانی 2018 روسیه منتهی می‌شود. شاید او با ادامه همین روند بخت دعوت به تیم ملی ایران را پیدا کند. اتفاقی که وقوعش البته با حضور عابدزاده در پرتغال- کشور کارلوس کی‌روش - چندان هم بعید نخواهد بود.

وقتی امیر عابدزاده به پرتغال رفت تا پیراهن موریرنسه را بپوشد، کمتر کسی تصور می‌کرد او یکی دو سال بعد از امضای این قرارداد، با پیراهن ماریتیمو مقابل اسپورتینگ لیسبون، یکی از سه قدرت برتر فوتبال باشگاهی پرتغال قرار بگیرد و دروازه‌اش را بسته نگه دارد. برای عابدزاده اما این اتفاق رخ داد. او با موریرنسه درخشید و مزد تلاش خود را گرفت. با حضور در لیگ برتر پرتغال و پوشیدن پیراهن تیمی قدیمی و مطرح به نام ماریتیمو. همان تیمی که چند فصل قبل یک دروازه‌بان ایرانی دیگر در اختیار داشت. دروازه‌بانی به نام علیرضا حقیقی.

برای عابدزاده هر روز بهتر از روز قبل سپری می‌شود. او پس از اینکه در ابتدای حضور در ماریتیمو، دروازه‌بان سوم یا چهارم بود، حالا به یکی از دو دروازه‌بان اصلی تیم تبدیل شده است. چارلس برزیلی حالا تنها رقیب جدی عابدزاده برای حضور در ترکیب اصلی ماریتیمو است. هر چند امیر آنقدر درخشان ظاهر شده که سرمربی ماریتیمو ترجیح می‌دهد از او در جام تاکا دا لیگا یا همان لیگ کاپ پرتغال استفاده کند. جامی که عابدزاده در آن گزینه نخست و انتخاب اول دانیل راموس برای دروازه ماریتیمو است.

سرمربی ماریتیمو دقیقا راهی را می‌رود که ژوزه مورینیو در رئال مادرید می‌رفت و البته خراردو مارتینو و لوئیس انریکه در بارسلونا. به نظر می‌رسد روش استفاده از دو دروازه‌بان در جام‌های مختلف رفته رفته به یک اپیدمی در فوتبال اروپا تبدیل می‌شود. مورینیو در رئال مادرید، وقتی دو دروازه‌بان همسطح به نام‌های ایکر کاسیاس و دیگو لوپز را در اختیار داشت، ترجیح داد از کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند و لوپز را در لالیگا به زمین بفرستد.

یا در بارسلونا، خراردو مارتینو از ویکتور والدس در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا استفاده می‌کرد و از پینتو در جام حذفی سود می‌برد. همان فصل بارسلونا به فینال جام حذفی صعود کرد و با رئال مادرید روبه‌رو شد اما باز هم مارتینو ترجیح داد پینتو را درون دروازه قرار بدهد و از والدس استفاده نکند. لوئیس انریکه هم زمانی که روی نیمکت بارسلونا حضور داشت کلودیو براوو را در لالیگا در ترکیب اصلی قرار می‌داد و از تراشتگن در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا استفاده می‌کرد.

حالا در ماریتیمو هم چنین روشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بار از سوی یک مربی پرتغالی و 59 ساله به نام دانیل آنتونیو راموس. از نظر راموس، چارلس برزیلی دروازه‌بان آماده تری به نسبت امیر عابدزاده است. پس او در لیگ پرتغال درون دروازه ماریتیمو قرار می‌گیرد و امیر در جام‌های دیگر از جمله تاکا دا لیگا.

عابدزاده مقابل اسپورتینگ لیسبون بازی بی نقصی انجام داد. درست مثل بازی قبلی ماریتیمو در تاکا‌دا لیگا مقابل استوریل که با برتری یک- صفر این تیم به پایان رسید. اسپورتینگ لیسبون همان تیمی است که در لیگ قهرمانان اروپا همراه با بارسلونا، یوونتوس و المپیاکوس در یک گروه قرار دارد. این تیم در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد المپیاکوس را در آتن و ورزشگاه کارایایسکی با نتیجه 3-2 شکست بدهد. هر چند از ترکیب اصلی اسپورتینگ لیسبون در آن بازی فقط دو بازیکن مقابل ماریتیمو در زمین حضور داشتند.

البته اسپورتینگ لیسبون مقابل ماریتیمو چندان هم دست و پا بسته نبود. خورخه خسوس، سرمربی این تیم وقتی قدرت ماریتیمو را دید از بازیکنان اصلی خود به‌عنوان یار تعویضی استفاده کرد و البته نام سه بازیکن تعویضی‌اش مقابل المپیاکوس را در ترکیب اصلی قرار داد. در نهایت 6 بازیکن از 14 بازیکنی که مقابل المپیاکوس بازی کردند در این دیدار هم به میدان رفتند اما نتوانستند در ورزشگاه خانگی خود یعنی خوزه آلاواده، ماریتیمو را شکست بدهند.

ماریتیمو بخش اعظمی از تساوی مقابل اسپورتینگ لیسبون را مدیون امیر عابدزاده است. او در این بازی شب درخشانی را سپری کرد و بارها در برابر حملات اسپورتینگ دروازه تیمش را نجات داد. امیر حداقل دو سیو فوق‌العاده داشت و در چند مورد هم شانس همراهش بود که دروازه ماریتیمو توسط مهاجمان اسپورتینگ باز نشد.

 دروازه‌بان ایرانی و 24 ساله ماریتیمو حالا قد علم کرده و به مهره‌ای قابل اطمینان در دروازه این تیم بدل شده است. امیر تلاش می‌کند تا در لیگ پرتغال هم از چارلس برزیلی سبقت بگیرد و درون دروازه ماریتیمو بایستد اما نتایج درخشان این تیم در پریمیرلیگ فعلا دست راموس را برای استفاده از دروازه‌بان ایرانی تیمش بسته است.

عابدزاده اگر به همین روند ادامه بدهد، رشد کند و آماده‌تر از حالا باشد قطعا می‌تواند روزهای موفقی را در فوتبال اروپا سپری کند. بخصوص در این فصل که به جام جهانی 2018 روسیه منتهی می‌شود. شاید او با ادامه همین روند بخت دعوت به تیم ملی ایران را پیدا کند. اتفاقی که وقوعش البته با حضور عابدزاده در پرتغال- کشور کارلوس کی‌روش - چندان هم بعید نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز