خبرگزاری کار ایران

شیوه تکراری و منسوخ استقلالی‌ها برای استخدام سرمربی؛

بازی با اسامی بزرگ و تکرار همکاری با امتحان پس داده‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۹۲

باشگاه استقلال اسامی مختلفی برای هدایت خود مطرح کرده است که به نظر نمی‌رسد چندان جدی باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با گذشت دو روز از استعفای منصوریان از استقلال و بلاتکیفی این تیم در شناخت سرمربی جدید خود، نام‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح می‌شود که هر روز یک اسم جدید به آن اضافه می‌شود ولی مشخص نیست در نهایت مدیران باشگاه چه تصمیمی برای این تیم خواهند گرفت.

تا این لحظه تنها گزینه‌ای که نامش به صورت رسمی توسط باشگاه اعلام شده، فاتح تریم، سرمربی مطرح ترکیه‌ای است که پیشنهاد استقلال به او در رسانه‌های ترکیه هم بازتاب داشته است ولی دستمزد بالای این سرمربی مانع بزرگی برای استقلالی شدن او محسوب می‌شود و مشخص نیست مسئولان باشگاه برای تامین این مبلغ هنگفت چه برنامه‌ای در سر دارند.

آخرین قراردادی که تریم در کشور خودش بسته است 3.5 میلیون یورو در سال (معادل 15 میلیارد تومان) بوده است و مبلغ پیشنهادی استقلال به این سرمربی 5 میلیون یورو برای 3 سال (معادل 20 میلیارد تومان) است که هم برای استقلال مبلغ هنگفتی است و هم چیزی حدود نصف دستمزد تریم در ترکیه است و بعید به نظر می‌رسد این همکاری در عمل شدنی باشد.

دو گزینه خارجی دیگر هم برای استقلال مطرح شده است که یکی از آنها دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق ملوان و فولاد است و دیگری سرجیو فاریاس، سرمربی سابق تیم‌هاییالاهلی قطر و الاهلی عربستان است که سالانه 700 هزار دلار دستمزد خواسته است.

با وجود مشکلات مالی عدیده استقلال و شرایط بد مالی این تیم و پرونده‌های سنگین بدهی که دارد، بعید به نظر می‌رسد این باشگاه توانایی ریخت و پاش‌های این چنینی و جذب سرمربی خارجی داشته باشد.

پیش از این هم از سرخابی‌ها مخصوصا استقلال سابقه بازی با اسامی بزرگ برای هدایت این تیم دیده شده است که در نهایت به سرمربیان ایرانی ختم شده و با توجه به شرایطی کنونی استقلال باید احتمال گزینه‌هایی مثل پرویز مظلومی و حسین فرکی را بیشتر از اسامی مطرح شده خارجی بدانیم.

از طرفی استخدام بدون برنامه سرمربی خارجی هم می‌تواند عواقب سنگینی برای باشگاه داشته باشد و ممکن است آبی‌های پایتخت در آینده‌ای نه چندان دور درگیر پرونده سنگینی مشابه پرونده مانوئل ژوزه برای پرسپولیس شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز