خبرگزاری کار ایران

در آستانه آغاز جام جهانی نوجوانان

بچه یوزها به سوی سرزمین 72 ملت/ طلسم یک هشتم را بشکن!

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۹۰

جام جهانی نوجوانان از 6 اکتبر در هندوستان آغاز می شود.

هفدهمین دوره رقابت های جام جهانی نوجوانان از ششم تا بیست و هشتم اکتبر (14 مهر تا 6 آبان) در هند برگزار می شود. تیم ملی فوتبال ایران با هدایت عباس چمنیان در این دوره از رقابت ها حاضر است.

تیم ملی نوجوانان ایران برای چهارمین بار جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده است. پیش از این در سال های 2001، 2009 و 2013 این اتفاق رخ داده بود. ایران با هدایت حمید درخشان و علی دوستی مهر کوالیفای شده بود و دو بار هم از مرحله گروهی صعود کرده بود.

بازی ها با حضور 24 تیم به انجام می رسد. آسیا(5 نماینده)، آفریقا(4 نماینده)، کونکاکاف(4نماینده)،آمریکای جنوبی(4 نماینده)، اقیانوسیه(2 نمیانده)، اروپا(5 نماینده)

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیمهای آلمان، کاستاریکا و گینه هم گروه هستند. آنها برای صعود نه کار سختی دارند و نه کار راحتی. یک گروه متوسط که می تواند چالش زا باشد. گروه بندی این دوره از رقابت های به شرح زیر است:

گروه اول: هند- آمریکا-کلمبیا-غنا

گروه دوم: پاراگوئه –مالی- نیوزلند –ترکیه

گروه سوم: ایران – گینه- آلمان- کاستاریکا

گروه چهارم: کره شمالی-نیجر-برزیل-اسپانیا

گروه پنجم: هندوراس- ژاپن-نیوکالدونیا-فرانسه

گروه ششم: عراق- مکزیک-شیلی-انگلیس

از هر گروه دو تیم به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می شود و 4 تا از بهترین تیمهای سوم نیز راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد. فرمت صعود هم به ترتیب بر اساس تعداد امتیاز، تفاضل گل، گل زده و ... است.

اولین میزبانی هندوستان

سال 2013 بود که هندوستان در برزیل عنوان میزبانی این دوره از رقابت ها را گرفت. آنها با کشورهای آذربایجان، ایرلند و ازبکستان رقابت کردند و در نهایت میزبانی را مال خود کردند. بازی ها در 6 شهر مختلف به انجام می رسد. شهرهای مارگو، گوواهاتی، بمبئی، دهلی نو، کوچی و کلکته میزبانی این دوره از رقابت ها را بر عهده دارند.

غیبت قهرمان پرافتخار

تیم ملی فوتبال نیجریه با 5 قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است. آنها در دو دوره اخیر نیز عنوان اولی را به دست آوردند اما در عین ناباوری جواز حضور در این دوره را کسب نکردند. برزیل با سه عنوان قهرمانی در رده بعدی پرافتخارها قرار دارد. غنا و مکزیک دو قهرمانی دارند. شوروی، عربستان، فرانسه و سوئیس نیز یک قهرمانی دارند.

کارنامه ایران در جام جهانی نوجوانان

تیم ملی نوجوانان در سال 2001 با هدایت حمید علیدوستی در گروه چهارم بعد از کاستاریکا، مالی و پاراگوئه که 6 امتیاز گرفتند با صفر امتیاز آخر شد و خیلی زود به کشور بازگشتند.

در سال 2009 ایران بالاتر ازکلمبیا، هلند و گامبیا با 7 امتیاز اول شد و به مرحله بعدی صعود کرد. شاگردان دوستی مهر در این مرحله به مصاف اروگوئه رفتند و با نتیجه 2-1 در وقت اضافه شکست خوردند و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند.

ایران در سال 2013 هم پس از آرژانتین و بالاتر از کانادا و اتریش با 5 امتیاز دوم شدند و به دور بعدی راه پیدا کردند. فرزندان علی دوستی مهر این بار به پست نیجریه قهرمان خوردند و با حساب 4-1 شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

حالا این تیم با عباس چمنیان پا به هند گذاشته تا طلسم شکنی کند و از مرحله یک هشتم نهایی عبور کند و این ماجراجویی را ارتقا دهد. این تیم پر امید بعد از انجام سه بازی تدارکاتی با همتایان سوریه ای و تیم بزرگسالان پیکان هم اکنون در اسپانیا به سر می برد تا در اردویی چند روزه با تیمهای نوجوانان فرانسه و مکزیک پیکار کند و خود را در شرایطی 100 درصد مهیای آغاز رقابت ها کند.

برنامه بازی های ایران:

7 اکتبر: ایران – گینه   ساعت 20 به وقت محلی

10 اکتبر: ایران – آلمان ساعت 20 به وقت محلی

13 اکتبر: کاستاریکا – ایران ساعت 17 به وقت محلی

 

شرایط صعود ایران و احتمال رویارویی با میزبان

ایران اگر در گروه خود دوم شود باید با تیم دوم گروه اول پیکار کند. احتمال رویارویی با تیم میزبان و آمریکا وجود دارد. اگر سوم شویم با تیم سرگروه گروه نخست یا گروه دوم پیکا خواهیم داد. اگر هم سرگروه شویم که حریفمان یکی از تیمهای سوم و برگزیده گروه های یک، دو یا شش خواهند بود.

*************

چمنیان: کار ساده ای نداریم اما به صعود خوشبینم/ قول نمی دهم!

عباس چمنیان درگفت و گویی از آخرین  شرایط تیم ملی زیر 17 سال کشورمان برای حضور در رقابت های جام جهانی هندوستان صحبت کرد.

چمنیان درباره آخرین وضعیت تمرینات تیم نوجوانان اظهار داشت: تمرینات تیم نوجوانان حدود 10 روز تعطیل بود و دیدار دوستانه با تیم تهران مبدل سبب شد تا ملی پوشان پیش از بازی با فرانسه به هماهنگی برسند و خدا را شکر از شرایط تیم و آمادگی بچه ها راضی هستم.

سرمربی تیم ملی درباره هدف گزاری نوجوانان در رقابت های جهانی هندوستان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در رقابت های جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم اما به هر حال برخی مسائل در نتایج تاثیرگذار است. باید همه جوانب را در نظر بگیریم. قول نمی دهم اما مردم ایران مطمئن باشند تمام توان خود را به کار می بریم تا نام ایران را بر سر زبان ها بیندازیم.

وی درباره حریفان ایران در جام جهانی نوجوانان گفت: سه تیم آلمان ، کاستاریکا و گینه تیم های خوبی هستند و بازی سبک و راحتی مقابل آنها نداریم. کشورهای آفریقایی همیشه عملکرد عالی داشته اند و سعی می کنند از ویترین جام جهانی برای انتقال بازیکن استفاده نمایند. اسم آلمان هم کلاس بالای فوتبال را نشان می‌دهد. کاستاریکا حریف بسیار خوبی است. با این حال به کسب نتایج خوب امیدوار و خوشبین هستیم و اگر در استفاده از ضربه نهایی قوی عمل کنیم، می‌توانیم نتایج قابل قبولی بگیریم.

چمنیان در پایان گفت: از مردم ایران درخواست دارم برای موفقیت این تیم دعا کنند و ما را در این شب های عزیز فراموش نکنند.

*********

رحمتی: اشتیاق بچه ها مثال زدنی است/ هدف اصلی ما صعود است!

کیانوش رحمتی مربی تیم ملی نوجوانان در گفت و گویی درباره آخرین شرایط تیم اظهار داشت: تیم نوجوانان از لحاظ بدنی، فنی و روانی شرایط خوبی دارد. البته بازیکنان برای ارائه عملکرد خوب در رقابت‌های معتبر جهانی باید شرایط و اهمیت این مسابقات را درک کنند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

وی درباره احتمال نتیجه گیری تیم‌ملی نوجوانان در رقابت‌های جهانی هندوستانگفت: اشتیاق تیم ما مثال زدنی است و بازیکنانمان روحیه و جنگندگی زیادی دارند. هدف اصلی ما صعود از مرحله گروهی و صعود به مراحل بالاتر است.

مربی تیم نوجوانان در مورد حمایت فدراسیون فوتبال از تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: فدراسیون حمایت خوبی از این تیم داشته است. در اسپانیا که اردوی آخر ماست با فرانسه و مکزیک بازی می‌کنیم و این اردو می‌تواند به آنالیز بیشتر تیم‌مان کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز