خبرگزاری کار ایران

گواردیولا: آنها فکر می‌کنند ما از اسپانیا متنفریم!

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۶۳۱

پپ گواردیولا سرمربی کاتالان منچسترسیتی درباره اتفاقات اخیر اسپانیا و رفراندوم کاتالونیا موضع گیری کرد.

به گزارش ایلنا، پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در خصوص رفراندوم کاتالونیا و تاثیرات آن در فوتبال در برنامه رادیویی RAC1 کاتالونیا صحبت کرد و در این خصوص اظهار داشت: دولت اسپانیا فکر می کند ما از کشوریی با این همه هنر و زیبایی متنفر هستیم،اسپانیا با تاریخ، ادب و ورزش و شهر‌هایش، کشوری باورنکردنی است اما لازم است این درک وجود داشته باشد که یک عده از مردم هستند که دوست دارند درباره آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند.

گواردیولا درخصوص  صحنه‌های درگیری خشونت‌آمیز پلیس اسپانیا با کردم کاتالونیا در حوزه‌های اخذ رای هم اظهار داشت: اسپانیا می‌خواهد حقایق را بپوشاند اما رسانه‌های سایر نقاط دنیا همه چیز را نشان خواهند داد. من در روزنامه ال‌پاییس خواندم که این ماموران پلیس بوده‌اند که مجروح شده‌اند. توسط چه چیزی مجروح شده‌اند؟ با رای دادن؟ شرایط کاملاً برعکس بوده و این ماموران پلیس بوده‌اند که با گلوله‌های پلاستیکی مردم را مجروح کردند و این کار در کاتالونیا ممنوع است. آنها حتی انگشتان یک زن را شکستند. تصاویری از اتفاقاتی که رخ داده وجود دارد که خودشان همه چیز را می‌گویند و غیرقابل تکذیب هم هستند. نخست وزیر باید جواب بدهد چون او نخست وزیر کل مردم اسپانیا است. چرا ما نباید بیشتر شبیه بریتانیایی‌ها باشیم، کسانی که قرن‌ها زودتر از ما فهمیده‌اند که باید دموکراسی داشته باشند؟ از همه این‌ها مهمتر، ما هنوز حتی نمی‌دانیم که آیا کاتالونیا می‌تواند مستقل باشد یا نه.

پپ گواردیولا در خصوص بازی بارسلونا با لاس پالمس نیز توضیح داد: من اگر بودم سعی می کردم این بازی لغو شود یا به طور کل بازی نکنیم و اگر هم بازی می کردیم پشت درهای بسته بازی نمی کردیم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز