خبرگزاری کار ایران

ایران کشوری زیباست که شور فوتبال در آن موج می‌زند

شفر: استقلال باشگاهی بزرگ مانند شالکه و دورتموند در بوندس‌لیگا است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۷۰۵

سرمربی جدید استقلال از چالش جدیدش در فوتبال ایران سخن گفت و تیم جدیدش را با غول‌های فوتبال آلمان مقایسه کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری SID آلمان، وینفرد شفر، سرمربی پیشین بوندس‌لیگایی پس از یکسال دوری از عرصه مربیگری، حالا به دنبال چالشی جدید است که دستمزدی 240 هزار یورویی در سال برایش به همراه دارد.  چالش جدید وینفرد شفر در ایران است؛ مربی که سابقه طولانی حضور در کالسروهه را دارد و پیش از این هدایت تیم‌های ملی فوتبال جامائیکا و کامرون را نیز بر عهده داشته، فوراً هدایت تیم لیگ برتری استقلال تهران را برعهده گرفت.

شفر که در ماه سپتامبر 2016 پس از چند سال موفق در تیم ملی فوتبال جامائیکا به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال این کشور پایان داد، در گفت‌وگو با خبرگزاری ورزشی SID گفت: قرارداد من با استقلال دو ساله است، اما در پایان فصل جاری با مسئولان باشگاه گرد هم خواهیم آمد و در خصوص ادامه همکاری تصمیم‌گیری می‌کنیم.

در ایران انتظار می‌رود که شفر کاری لذت‌بخش داشته باشد، اگرچه او ابتدا باید روحیه به هم ریخته تیمش را بازسازی کند چون استقلال شروعی بد در فصل جاری لیگ برتر ایران داشته و در رده یازدهم جدول 16 تیمی این رقابت‌هاست و از هشت بازی خود تنها یک برد کسب کرده است.

شفر که سه بازیکن ملی‌پوش تیمش در بازی دوستانه روز پنجشنبه تیم ملی ایران برای توگو حضور پیدا خواهند کرد، تأکید کرد: می‌‌خواهم با در درست گرفتن کلیِ اوضاع کارم را شروع کنم.  

وی که از اهمیت باشگاه جدید خودش در تهران آگاه شده، ادامه داد: مردم در اینجا خیلی صمیمی هستند و افتخار می‌کنم که به تهران آمده‌ام. استقلال باشگاه بزرگی درست مانند شالکه و بوروسیا دورتموند در بوندس‌لیگاست. اینجا همه دیوانه فوتبال هستند.

شفر 67 ساله با قرار دادن تصویر قرارداد امضا شده‌اش با باشگاه استقلال در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «فیسبوک» نوشت: «چالشی جدید». ظاهراً این مربی باتجربه دستمزد سالانه 240 هزار یورویی از استقلال خواهد داشت.

این مربی آلمانی گفت: ایران کشوری زیباست که شور و شوق فوق‌العاده‌ فوتبال در آن موج می‌زند. تیم آبی‌پوش من، تقریبا بایرن مونیخ ایران است.

اولین بازی شفر با تیم جدیدش برای فولاد خوزستان در تاریخ 13 اکتبر (21 مهر) خواهد بود. شفر اما از همین حالا به بازی بزرگ باشگاهی ایران چشم دارد. او در این باره گفت: دربی بزرگ مقابل پرسپولیسِ سرخپوش است که در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) برگزار خواهد شد.

شفر که سابقه جدا کردن تیم‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ، کیکرز اوفنباخ و کالسروهه را از قعر جدول دارد، در استقلال جانشین علیرضا منصوریان شد که به خاطر نتایج ضعیف استعفا کرد. رونالدو کخ آلمانی، دستیار باسابقه کریستوف دام در اشتوتگارت و بایرلورکوزن در فصل 03-2002 هدایت استقلال را برعهده داشته است.

شفر در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار داشت: چند پیشنهاد داشتم اما به پیشنهاد استقلال خوب فکر کردم و به آن پاسخ دادم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز