خبرگزاری کار ایران

بعد از برزیل اینبار برابر روسیه؛ تقابل شاگردان کی‌روش با میزبان جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۹۲۱

ایران به نحوی جالب، در فاصله بین 2 جام جهانی، با میزبان جام جهانی بعدی مسابقه داده است و حالا باید به مصاف میزبان بعدی جام جهانی یعنی روسیه برود.

به گزارش ایلنا، ایران برای بار اول در جام جهانی 1978 آرژانتین شرکت کرد. در مارس 1977 ایران در مصافی دوستانه در مسابقات جشنواره مادرید برابر تیم ملی آرژانتین شرکت کرده و با این حریف بزرگ یک بر یک به تساوی رسید. گل ایران را در این مسابقه محمد صادقی به ثمر رساند. آرژانتین در جام جهانی 1978 قهرمان شد.
ایران برای بار دوم در سال 1998 به جام جهانی رفت اما این بار با میزبان یعنی فرانسه بازی نکرد و به جای آن برابر سه باشگاه فرانسوی بازی کرد. ایران در سال 2006 برای بار سوم به جام جهانی رفت. در این دوره کشور آلمان میزبان جام جهانی بود. ایران در اکتبر 2004 برابر تیم ملی آلمان در تهران دیداری دوستانه برگزار کرد. در این بازی دوستانه، ایران که به خاطر حمایت آلمان از زلزله‌زدگان بم این بازی خوب را به دست آورده بود، خوب و عالی بازی کرد اما 2 بر صفر شکست خورد.  ایران در سال 2014 برای بار چهارم به جام جهانی صعود کرد. برزیل میزبان جام جهانی بود. نکته جالب اینکه در اکتبر سال 2010 تیم ملی برزیل که در جام جهانی 2010 خوب کار نکرده بود و  بازی‌هایش را برای حضور در مسابقات آتی آغاز کرده بود در امارات با تیم ملی ایران بازی کرده و 3 بر صفر برنده شد. سرمربی ما در این بازی افشین قطبی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز