خبرگزاری کار ایران

تقابل یوزهای کی‌روش با قورباغه‌های اسپارو

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۵۴

قورباغه‌های اسپارو لقب تیم ملی توگو است. در سوی مقابل تیم ملی ایران با لقب یوزها قرار می‌گیرند.

 تقابل یوزها و قورباغه‌ها، آن هم به میزبانی ایران چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ آیا ایران در نخستین بازی تدارکاتی خود پس از صعود به جام جهانی می‌تواند موفق باشد یا لروی و تیم جوانش با موفقیت زمین بازی را ترک خواهند کرد؟ منتظر این بازی و اتفاق‌هایش می‌نشینیم. توگو حریف قدرتمندی نیست و می‌توانیم منتظر برد ایران باشیم. البته اگر بازیکنان تیم ملی روز کم اشتباه و البته فوق‌العاده‌ای را سپری کنند و به کی‌روش پیغام دهند:«من بلیت جام جهانی می خواهم.»
 نه تنها در سطح اول فوتبال جهان که در قاره آفریقا هم کسی روی توگو به‌عنوان تیمی قدرتمند و صاحب سبک حساب باز نمی‌کند. تیمی که تاکنون تنها یک بار جواز صعود به جام جهانی را در سال 2006 دریافت کرده و فقط یک بار به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یافته. آن هم در طول 9 دوره‌ای که به مرحله نهایی مسابقات رسیده. توگو که حریف امروز تیم ملی است، رتبه 121 رده ‌بندی فیفا را در اختیار دارد. این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی و از مرحله دوم وارد بازی‌ها شد اما نتوانست مقابل اوگانداد توفیقی به دست بیاورد و به جمع 20 تیم برتر قاره آفریقا راه پیدا کند. توگو در دو بازی رفت و برگشت مغلوب اوگاندا شد. یک بار در بازی رفت که در ورزشگاه نلسون ماندلا کامپالا با سه گل مقابل میزبان خود شکست خورد و بار دوم در بازی برگشت که برابر میهمان خود با یک گل بازی را واگذار کرد.
اوگاندا، تیمی که به آسانی توگو را حذف کرد، در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 و در گروه E از 4 بازی 7 امتیاز کسب کرده و پس از مصر 9 امتیازی در رده دوم ایستاده است. دو نتیجه ضعیف توگو مقابل اوگاندا بهانه‌ای بود برای تغییر سرمربی این تیم. تام ساینفت بلژیکی از توگو اخراج شد تا یک مربی فرانسوی و باتجربه به نام کلود لروی هدایت این تیم را به دست بگیرد. ساینفت پس از اخراج از توگو سرمربی تیم ملی بنگلادش شد و حالا هم هدایت فنی تیم ملی ترینیداد و توباگو را در دست دارد. لروی با سابقه سال‌ها مربیگری در قاره آفریقا و البته آسیا، از سال 2016 هدایت توگو را بر عهده دارد. او که در آفریقا، روی نیمکت کامرون، غنا، سنگال و کنگو (3 مقطع ) نشسته، مشغول انجام پروژه تغییر نسل در تیم ملی توگو است. او به همین دلیل حدود 70 درصد از ترکیب تیم دو سال قبل توگو را تغییر داده و بازیکنان جوان و جدیدی را به ترکیب اضافه کرده. از آن بازیکنانی که مقابل اوگاندا دو شکست عجیب را رقم زدند، تنها 4 بازیکن در ترکیب توگو مانده‌اند و بقیه تغییر کرده‌اند.
این اسامی، بازیکنانی هستند که لروی برای بازی مقابل ایران گلچین کرده و آنها را با خود به تهران آورده است: آبوچی داوو (توگواسپورت توگو)، دیدا فاتووآ (لیبیرتی غنا)، باسا جری سابیروو (جی بی کینتی توگو)، دینه داکونام(ختافه اسپانیا)، ایسیفو بورحمان(توگو اسپورت توگو)، کولون ماکیبه (دیتو توگو)، لاوسون استیو(نیوچاتل شاماکس سوییس)، اوروساما حکیم(توگو اسپورت توگو)، آکوریکو ساداته(آمازولو آفریقای جنوبی)، ویلسون آکاکپو(المصری مصر)، آگبیگیادان کوملان(وفا غنا)، آتاکورا لالاویله(آدانااسپور ترکیه)، آتچو فرانکو (انیامبه نیجریه)، ببو ایهاس(هانوفر96 آلمان)، متئو دوسیوی (متز فرانسه)، نیاویجی الومه(پلانتفوت توگو)، سیکو آتسوسرجی(پروگریسو آنگولا)، وومه داوو (سوپراسپورت آفریقای جنوبی)، ینوسی گوئلائومه(دیتو توگو)، لابا کوجا فودوها (برکانه مراکش)، املاپا پینیله (درسدن آلمان).
از این جمع، تنها 4 بازیکن به نام‌های داکونام، آکاکپو، دوسیوی و وومه مقابل اوگاندا در مقدماتی جام جهانی بازی کرده‌اند. یعنی لروی با تیمی جوان و بدون برخی از بازیکنان مشهود خود پا به تهران گذاشته تا مقابل تیم ملی ایران بازی کند. رومائو از المپیاکوس، فلود آییته از فولام، جاناتان آییته از سامسون اسپور، سگبفیا از قوزتپه، آتاکورا از آدانا اسپور، گاکپه از آمین فرانسه و در نهایت امانوئل آدبایور مشهور با سابقه بازی برای آرسنال، تاتنهام، منچستر سیتی و باشاک شهیر ترکیه غایبان بزرگ توگو مقابل ایران محسوب می‌شوند.
ایران در بازی امروز مقابل تیمی جوان و البته از لحاظ جسمانی قوی قرار می‌گیرد. بازیکنان مشهور توگو در این بازی، داکونام از ختافه، دوسیوی از متز، ببو ایهاس از هانوفر و املاپا پینیله از دینامو درسدن آلمان هستند. بازیکنانی که حضورشان می‌تواند محک مناسبی برای بازیکنان تیم ملی ایران باشد.
تقابل کلود لروی و کارلوس کی‌روش هم در نوع خود جذاب خواهد بود. دو مربی پرتجربه با انبوهی از افتخار. یکی در اروپا و البته تیم ملی ایران و دیگری در فرانسه و قاره آفریقا. این دو صاحب تفکرات متفاوتی هستند و همین به گرمی بازی اضافه خواهد کرد.
قورباغه‌های اسپارو لقب تیم ملی توگو است. در سوی مقابل تیم ملی ایران با لقب یوزها قرار می‌گیرند. تقابل یوزها و قورباغه‌ها، آن هم به میزبانی ایران چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ آیا ایران در نخستین بازی تدارکاتی خود پس از صعود به جام جهانی می‌تواند موفق باشد یا لروی و تیم جوانش با موفقیت زمین بازی را ترک خواهند کرد؟ منتظر این بازی و اتفاق‌هایش می‌نشینیم. توگو حریف قدرتمندی نیست و می‌توانیم منتظر برد ایران باشیم. البته اگر بازیکنان تیم ملی روز کم اشتباه و البته فوق‌العاده‌ای را سپری کنند.

امیر اسدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز