خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رییس فدراسیون جهانی پیوند اعضاء

دکتر سلطانی فر: به دنبال تاسیس سالن های اختصاصی برای بیماران خاص هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۶۰۸

عصر امروز کریس توماس رییس فدراسیون جهانی پیوند اعضاء به دیدار دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه رفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر در دیدار با کریس توماس رییس فدراسیون جهانی پیوند اعضاء که فاطمه هاشمی رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هم در آن حضور داشت، فعالیت های بدنی برای بیماران پیوند اعضاء را لازم و واجب دانست و گفت: ورزش به آنها کمک می کند که سلامتی و روحیه خودشان را حفظ کنند. امروز در کشور ما برای تحکیم سلامت مردم راه های مختلفی وجود دارد که ورزش یکی از آنهاست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همه مسئولین دولتی و کشور ایران بر این باور هستند که جلوگیری از بیماری با ورزش کردن و فعالیت بدنی بسیار آسانتر و سودمندتر از درمان و هزینه های آن است و فدراسیون پیوند اعضاء با مدیریت سرکار خانم هاشمی با عملکرد بسیار خوب و کادر مجربی که دارند کاملا تحت حمایت ما هستند.

دکتر سلطانی فر در خصوص توسعه سخت افزاری و نرم افزاری امکانات این فدراسیون گفت: در این راستا قبل از این نشست جلسه ای با خانم هاشمی داشتیم. به دنبال تاسیس سالن های اختصاصی برای بیماران خاص در شهرهای مختلف هستیم به نحوی که امکاناتش به طور کامل در اختیار آنان باشد و برای تحکیم سلامت خود از این سالن ها استفاده کنند.

وی در خصوص بازی های جهانی پیوند اعضاء در مالاگا گفت: نتایج ورزشکاران ما در این بازی ها بسیار خوب بود و در حال برنامه ریزی جهت کسب نتایج عالی برای دوره آینده مسابقات در نیوکاسل انگلستان هستیم. امیدواریم طبق صحبتی که با خانم هاشمی داشتیم دوره بعدی مسابقات جهانی را بعد از نیوکاسل به میزبانی تهران برگزار کنیم.

کریس توماس رییس فدراسیون جهانی پیوند اعضاء هم ضمن تشکر فرصت برای این دیدار از زحمات خانم هاشمی تشکر کرد و گفت: از پیشنهاد ایران برای برگزاری اولین دوره بازی های آسیایی ورزشکاران پیوند اعضاء استقبال می کنیم. من از گستردگی فعالیت های ایران در مورد این قشر خاص بسیار شگفت زده شدم و دیدارهای بسیار خوبی در سفرم به ایران داشتم که امیدوارم این همکاری ها گسترش یابد.

در ادامه دکتر سلطانی فر پیشنهاد داد مرکز فدراسیون آسیایی پیوند اعضاء هم در ایران باشد تا با محوریت ایران بازی های آسیایی برای اولین بار برگزار شود.

همچنین دکتر سلطانی فر در پایان برگزاری همایش های علمی و سمپوزیوم ها را در راستای سلامت بیماران بسیار مهم دانست و گفت: با همه کشورها در این زمینه تعامل داریم تا با استفاده از تجربیات یکدیگر و حمایت های دولت کمک کنیم این قشر خاص با ورزش کردن و نشاط بیشتر، به زندگی عادی و بازگشت به جامعه هر روز امیدوارتر شوند.

در این دیدار برانوش نیک بین، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و ماندانا رسولی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و همچنین مهین فرهادی زاد، دبیر فدارسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز