خبرگزاری کار ایران

۶ نکته مثبت برد پرسپولیس برابر استقلال خوزستان/ پرسپولیس هم نفس می کشد؛ هم خط و نشان!

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۶۱

پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان به برد مهمی دست پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران پنجشنبه با انجام دو دیدار آغاز شد که در یکی از این بازی ها پرسپولیس در ورزشگاه غدیر به مصاف استقلال خوزستان رفت و در نهایت با نتیجه ۳-۱ میزبان خود را شکست داد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد.

این برد در حالی بدست آمد که سرخپوشان تهرانی با احتساب باخت به الهلال در سه مسابقه اخیر خود بردی را کسب نکرده بودند. در این مسابقه نفراتی چون وحید امیری، سید جلال حسینی، مهدی طارمی وفرشاد احمدزاده هم حضور نداشتند و کار کمی سخت شده بود اما در عمل اتفاق دیگری افتاد.

پرسپولیس با سه گل علی علیپور(دو بار) و شجاع خلیل زاده تیم عبدالله ویسی را در همان ۴۵ دقیقه نخست زمین گیر کرد تا نشان دهد هر چقدر هم اوضاع برایش سخت باشد بازهم به مسیر رو به جلوی خود ادامه می دهد. این پیروزی پیش از جدال با الهلال بسیار برای تیم برانکو حیاتی و روحیه بخش بود و نکات مثبتی را در دل خود داشت.

نمره قبولی ذخیره ها:

رادوشوویچ و سیامک نعمتی مهمترین بازیکنان ذخیره پرسپولیس بودند که در این مسابقه به بازی گرفته شدند و هر دو هم در مجموع نمایش قابل قبولی داشتند. رادوشوویچ پس از اینکه بیرانوند چند بازی نامطئن را برای سرخپوشان انجام داد در درون دروازه ایستاد و علی رغم ناکامی در ثبت کلین شیت موفق شد با اعتماد به نفس خوبی در باقی دقایق از خود بروز دهد.

سیامک نعمتی هم در این دیدار با اینکه روی هیچ کدام از گل ها تاثیر مستقیم نداشت اما در دقایقی که در زمین بود خیلی بازیکنان و مدافعان حریف را ازار داد و نشان داد با داشتن فرصت های بیشتر می تواند برای تیمش مفید باشد.

عادت به بازی بدون طارمی

پرسپولیس باید به بازی بدون طارمی عادت کند. نه برای یک بازی و دو بازی بلکه برای چهارماه و نزدیک به ۲۰ مسابقه. با این حال زوج علیپور و منشا بازهم نمایش فوق العاده ای داشت.علیپور دو گل زد و منشا هم علی رغم از دست دادن یک پنالتی بازی رو به جلو و درگیرانه ای را انجام داد و به خوبی از باگ های حریف خودش را رها می کرد. با این حال علیپور ۲۱ ساله به شدت همه را به آینده امیدوار کرده است. او روز به روز و هفته به هفته بهتر می شود و رانکو را مجبور می کند که روی نامش برای حضور در ترکیب اصلی حتی با حضور طارمی و منشا هم خط نکشد.

روحیه گیری پیش از الهلال

باخت ۴-۰ به الهلال در محمد بنزاید ابوظبی امیدهای صعود پرسپولیس به فینال را به کمترین حد خود رسانده است. با این حال هنوز بازی برگشت باقی مانده و انسان هم به امید زنده است. تیم برانکو هنوز ۹۰ دقیقه شانس دارد و این یعنی هنوز نفس می کشد. برد مقابل استقلال خوزستان و زدن سه گل روحیه این تیم را به حالت قبلی خود برگرداند و این می تواند خبر خوبی برای اردوی سرخ ها باشد.

بازگشت مسلمان واقعی

محسن مسلمان چند هفته ای بود که از فرم واقعی خود دور شده بود و خبری از پاس های مهندسی شده و فوق العاده اش نبود. اما ورزشگاه غدیر جایی بود که ذوق و روحیه مسلمان را به او برگرداند و دوباره شاهد پاس های کارگشایش بودیم. روی گل دوم محسن با یک توپ ربایی و پاسی چند ده متری علیپور را با داوودی تک به تک کرد و باعث به ثمر رسیدن گل دوم شد. رد پای مسلمان روی اکثر حملات سرخپوشان در این مسابقه به وضوح دیده شد.

 بی شکست در خارج از خانه

تنها باخت پرسپولیس در این دوره از رقابت ها در ورزشگاه آزادی بوده است و آنها هنوز در خارج از خانه شکست نخورده اند و این بار هم این اتفاق رخ نداد. ویسی در آخرین تقابل به عنوان سرمربی استقلال خوزستان در اهواز پرسپولیس را شکست داه بود اما این بار به شدت تنبیه شد. پروفسور و شاگردانش بعد از تساوی مقابل سپاهان بازهم خارج از پایتخت بردند.

خط و نشان برای استقلال

هفته اینده پرسپولیس باید در دربی معروف پایتخت رو در روی استقلال متفاوت با سرمربی جدید برود. بی تردید این برد پرگل برابر هم نام خوزستانی می تواند خط و نشان خوبی برای تیم آبی پوش تهرانی باشد و به روحیه نفرات خودی کمک کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز