خبرگزاری کار ایران

هفته سوم مرحله گروهی لیک قهرمانان اروپا

یوونتوس از اسپورتینگ لیسبون انتقام می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۰۴

یوونتوس که در سری آ با شکست برابر لاتزیو پای به هفته سوم لیگ قهرمانان گذاشته برای انتقام گیری برابر اسپورتینگ لیسبون پای به میدان خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا، یوونتوس در بازی خانگی امشب با اسپورتینگ لیسبون به دنبال دومین برد خود در لیگ قهرمانان است. در بازی قبلی با المپیاکوس تا وقتی گونسالو ایگواین دروازه قهرمان یونان را باز نکرد، خیال بیانکونری راحت نشد؛ بعد هم ماریو مانجوکیچ پیروزی را تضمین کرد. یوونتوس در همین ابتدای فصل نشان داده تیم فصل قبل نیست؛ این هفته در خانه 2 بر یک به لاتزیو باخت تا رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در خانه بعد از 41 بازی لیگ از بین برود و پنج امتیاز از تیم صدرنشین ناپولی عقب بیفتند. در شروع کار خود در لیگ قهرمانان هم در یک بازی ضعیف برابر بارسلونا با سه گل شکست خوردند.

اسپورتینگ با گل به خودی سباستین کواتس به بارسلونا باخت که تنها شکست این تیم در تمام رقابت‌های این فصل بود. این تیم کارش در لیگ قهرمانان را با پیروزی سخت 3 بر 2 در یونان شروع کرد در حالی که نیمه اول سه گل بی پاسخ زده بود. میزبان دو گل دیرهنگام زد تا هیجان حکمفرما شود اما اسپورتینگ دروازه‌اش را حفظ کرد تا نخستین پیروزی خارج از خانه‌اش در لیگ قهرمانان بعد از دسامبر 2008 را به دست آورد.

تیم سوم فصل قبل لیگ پرتغال در مجموع دو دیدار پلی‌آف صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان 5 بر یک استوابخارست را شکست داد. مربی این تیم ژرژ ژسوس است که سه سال قبل در لیگ اروپا با بنفیکا مقابل یوونتوس قرار گرفته. اسپورتینگ بازیکنان معروف و کلیدی دارد از جمله روی پاتریسیو، فابیو کوئنترائو، ویلیام کاروالیو و ژلسون مارتینز که همگی در تیم ملی پرتغال بازی می‌کنند.

«شیرها» بازیکنانی را هم از سری A گرفته اند، برونو فرناندز که سابقه بازی در نووارا، اودینزه و سمپدوریا را دارد یا سیدو دومبیا که از رم قرض گرفته شده. استفان ریستوفسکی هم که هفته قبل با تیم ملی مقدونیه توانست در تورین، ایتالیا را یک بر یک متوقف کند، سابقه بازی در ایتالیا را دارد.

 

نکات آماری

این نخستین دیدار رسمی یوونتوس و اسپورتینگ لیسبون است که پیش از این چهار بار در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند.

آخرین بازی این دو تیم در سال 2011 در تورنتو بود که یوونتوس 2 بر یک باخت؛ گل این تیم را الساندرو دل پیرو زد.

یوونتوس هفت برد، دو تساوی و چهار باخت مقابل رقبای پرتغالی داشته. آخرین بار فصل قبل مقابل پورتو بود که در مجموع 3 بر صفر پیروز شدند و حریف را حذف کردند.

اسپورتینگ هرگز در ایتالیا پیروز نشده. یووه 24 بازی در رقابت‌های اروپایی و 20 بازی در لیگ قهرمانان شکست نخورده البته در خانه.

13 بازی آخر اسپورتینگ در لیگ قهرمانان مساوی نشده. اسپورتینگ با 36 خطا و 9 کارت زرد بداخلاق‌ترین تیم لیگ قهرمانان تا اینجای کار بوده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز