خبرگزاری کار ایران

با نقاشی نشان دهم مسلمان در ترکیب حضور دارد؟

برانکو: دربی از قهرمانی هم مهم‌تر است/ نتیجه بازی به جایگاه‌ تیم‌ها ربطی ندارد/ پیروزی نیم - صفر هم برای ما خوب است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۱۳

سرمربی پرسپولیس از شرایط تیمش و دربی حساس پایتخت می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برانکو ایوانکوویچ با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت: باید در ابتدا درگذشت آقای آشتیانی را تسلیت بگویم. خبر تلخی پیش از دربی بود. فکر می‌کنم در حال حاضر همه حواس‌شان به دیدار دربی باشد و بی‌صبرانه منتشر شروع بازی هستند که طبیعی است. این بزرگترین بازی و بزرگترین دربی در سطح آسیاست و ما هم بی‌صبرانه منتظر این بازی هستیم و می‌دانیم چه بازی بزرگ و مهمی برای بازیکنان‌مان است و حتی می‌تواند از قهرمانی هم نتیجه آن مهم‌تر باشد.

وی افزود: بارها گفته‌ام دربی یک بازی خاص است و از قبل برنده‌ آن مشخص نیست. ارتباطی هم با رده تیم‌ها در جدول ندارد و به عملکرد بازیکنان در زمین بر می‌گردد. یک بازی جمعی و گروهی است که همه بازیکنان فقط به فکر شاد کردن دل هواداران هستند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: افتخار می‌کنم به عنوان یک مربی در این دیدار حضور دارم و خوب طبیعی است که به جز یازده بازیکن اصلی، دیگر بازیکنان تا حدی برای نبودن در این بازی بزرگ ناراحت می‌شوند. فردا مصدومیت، سردرد و پا درد معنا ندارد و همه با تمام وجود برای بازی آماده می‌شوند. در مورد کادر بازیکنان باید بگویم که همه سالم هستند. مشکلاتی داریم که البته مهم نیست. مهدی طارمی به دلیل محرومیت و فرشاد احمد زاده به دلیل مصدومیت و نوراللهی که هنوز به این بازی نرسیدند و دیگر بازیکنان برای رقابت آماده هستند.

برانکو در مورد اینکه به دنبال پیروزی است یا بازی زیبا را در اولویت قرار می‌دهد عنوان کرد: همه بازیکنان سالم هستند و ما به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. برد، برد و فقط برد. می‌دانیم که برد برابر هر تیمی سخت است. در این بازی انگیزه‌های زیادی وجود دارد و فردا باید قلب‌ها داغ و ذهن و مغز خنک باشد. نتیجه و تعداد گل خیلی مهم نیست و تنها به دنبال برد هستیم و حتی نیم به صفر هم خوب است.

وی در مورد اینکه محسن مسلمان در بازی حضور دارد یا نه، گفت: مسلمان در کادر بازیکنان ما حضور دارد. در لیست ما با 20 بازیکن دارد. ایشان در کادر 20 نفره هستند. باید با نقاشی توضیح بدهم که ایشان در کادر حضور دارد؟ طارمی، نوراللهی و فرشاد حضور ندارند و بقیه هستند.

سرمربی پرسپولیس در مورد محرومیت مسلمان هم عنوان کرد: من دلیل این محرومیت را نمی‌دانم، مگر کشیدن قلیان در ایران ممنوع است؟ کدام قانون در ایران گفته قلیان کشیدن ممنوع است که این بازیکن را به خاطرش محروم کردند؟ من در رستوران‌ها می‌بینم مردم در حال کشیدن قلیان هستند.

برانکو در مورد پیش‌بینی از نتیجه بازی گفت: دربی یک بازی خاص است و برنده آن از پیش مشخص نیست و قابل پیش بینی نیست. ما سال گذشته در 5 دقیقه نتیجه بازی را واگذار کردیم. در حال حاضر استقلال پایین جدول است ولی این نشان از ضعف تیم نیست. آنها تیم خوبی هستند و مربی خوبی هم دارند.

وی در مورد حضور بشار رسن در ترکیب هم خاطرنشان کرد: قرار نیست ترکیب تیم را در نشست خبری اعلام کنم و تمایلی هم ندارم در مورد اشخاص صحبت کنم. بشار رسن بازیکن خوبی است و در اکثر بازی‌ها به میدان رفته است و از عملکرد او رضایت داریم. او دیر به ما اضافه شد ولی فکر می‌کنم با جذب او به هدف زده‌ایم و اگر تشخیص بر این باشد که به میدان برود او را بازی می‌دهیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه تجربه او در این دیدار بیشتر از شفر است خاطرنشان کرد: قبول ندارم شفر تجربه ندارد. او یک مربی قدیمی خیلی غنی است که در آلمان، امارات، تیم ملی کامرون و... نتایج خوبی گرفته است. تجربه دربی و بازی‌های بزرگ را هم دارد که توانسته در آنها به پیروزی برسد و تجربه خوبی دارد.

برانکو در ادامه گفت: فلسفه فوتبال آلمان و مربیان آلمانی ارائه فوتبال هجومی است. ایشان به عنوان مربی تمام تلاشش را می‌کند تا در این بازی نتیجه بگیرد و روی تک تک نقاط زمین کار کرده است تا به برتری برسد و به دنبال برتری نفری در اکثر نقاط ضعیف است.

برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه راهکاری دارد که پرسپولیس به مانند بازی فصل گذشته در چند دقیقه تمرکزش را از دست ندهد، گفت: ما در پنج دقیقه از نیمه اول تمرکزمان را در دربی سال گذشته از دست دادیم. شاید فردا این پنج دقیقه در نیمه دوم اتفاق بیفتد، بنابراین مشخص نیست. ما مدام روی بازیکنان برای افزایش تمرکزشان کار می‌کنیم، اما بهتر از من می‌دانید که انگیزه و هیجان در دربی بین بازیکنان و هواداران مهم است. شما نمی‌توانید مقابل 80 تا 100 هزار نفر با آرامش بازی کنید. من روی تجربه سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و شجاع خلیل‌زاده حساب باز کرده‌ام و اطمینان دارم که چنین ضعف‌هایی قبل از بازی برطرف شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه قرار است از سال دیگر تیم میزبان در دربی 10 درصد را به هواداران بدهد، گفت: این شرایطی را که در فوتبال ایران حاکم است من می‌پسندم، چرا که واقعاً دربی ایران متفاوت است. طبیعی است که طبق قانون تیم میزبان می‌تواند 10 درصد را به تیم میهمان بدهد، اما من فکر می‌کنم این وضعیتی که حاکم است ادامه پیدا کند بهتر است از این جهت که حضور هواداران دو تیم در ورزشگاه خیلی خوب و منصفانه است. من بابت این عدالتی که برقرار می‌شود به هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین فدراسیون و مجموعه آنها تبریک می‌گویم، چرا که اعتقاد دارم دربی برای مردم است و ما اینجا وظیفه داریم که آنها را شاد کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز