خبرگزاری کار ایران

شفر، عامل پیروز نشدن استقلال در دربی؟!

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۱۲۵

وینفرد شفر چهارمین سرمربی آلمانی حاضر در دربی است.

به گزارش ایلنا، دربی 85 روز پنجشنبه از ساعت 16:40دقیقه در ورزشگاه آزادی به انجام می رسد. سرخابی های پایتخت در حالی رو در روی هم قرار می گیرند که پس از مدتها یک سرمربی آلمانی سکان دار یکی از دو تیم است.

قبل از وینفرد شفر سه آلمانی حضور در دربی بعنوان سرمربی را تجربه کرده بودند که سهم پرسپولیس ۲ و سهم استقلال یک سرمربی بود. رولند کخ تنها سرمربی آلمانی بود که تا قبل از شفر هدایت استقلال را تجربه کرده بود. اما در تیم پرسپولیس یکبار زوبل و یکبار هم یورگن گده بعنوان سرمربی روی نیمکت این تیم در دربی نشسته بودند. شفر در واقع چهارمین مربی آلمانی است که در نقش سرمربی در دربی حضور پیدا می‌کند.

تاکنون سه بار آلمانی ها بعنوان سرمربی در دربی حضور داشتند که در هیچ کدام از آنها برنده نشده‌اند. استقلال تنها یک دربی با مربی خارجی تجربه کرده و در همان یک بازی رولند کخ برابر تیمی که علی پروین هدایت آن را عهده دار بود با تساوی یک-یک متوقف شد.

زوبل یکی از مربیان آلمانی پرسپولیس در تقابل با استقلالی که هدایت آن بر عهده امیر قلعه نویی بود با حساب ۳ بر ۲ مغلوب شد و یورگن گده دیگر مربی آلمانی پرسپولیس در مقابل استقلالی که منصور پورحیدری هدایت آن را بر عهده داشت تن به شکست ۳ بر یک داد.  در این میان مربیان آلمانی پرسپولیسی صد در صد در دربی ها شکست خورده‌اند و تنها مربی آلمانی استقلال تن به تساوی داده است. ویژگی دربی‌هایی که یک سر آنها مربیان آلمانی قرار داشتند پر گل بودن آنها است. 

طبق تجربه شفر هم نمی تواند در دربی به برتری برسد و در بهترین شرایط یک مساوی به ارمغان بیاورد اما همه چیز در زمین مشخص خواهد شد. شاید این سرمربی 67 ساله بتواند نقض این مساله را اثبات کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز