خبرگزاری کار ایران

تورنمنتی که دیگر مهیج و غیرقابل پیش‌بینی نیست

وقت تغییر دکوراسیون در جام پادشاهی اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۳۳

جام حذفی اسپانیا بدون اتفاقی غافلگیر کننده برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  بارسلونا بدون اکثر ستاره‌های اصلی‌اش مورسیا را در خانه این تیم 3 بر صفر شکست داد. رئال مادرید هم در شرایطی مشابه و در حالی که اکثر ستاره‌‌‌هایش حتی زحمت سفر را به خودشان نداده بودند، توانست در خانه تیم فوئنلابرادا 2 بر صفر پیروز شود. الان دیگر اما وقت تغییر است.

هر سال درباره سال 2009 و باخت 4 بر صفر رئال مادرید برابر آلکورکن یا همان آلکورکوناسو صحبت می‌شود. آن نتیجه به یاد ماندنی به نظر می‌رسید که سرآغاز یک پایان برای دوران مربیگری مانوئل پیگرینی در رئال مادرید باشد چرا که مردان او در بازی برگشت به زحمت با یک گل از پس حریف کوچک برآمدند و در سانتیاگو برنابئو حذف شدند. از آن سال اما در جام حذفی یا همان جام پادشاهی اسپانیا شوک به معنای واقعی رخ نداده است. چرا؟ چون تیم‌های بزرگ ثروتمندتر شده‌اند و آنقدر بازیکن می‌خرند که حتی تیم‌های دوم و سوم‌شان هم از سایر تیم‌های لیگ قویتر هستند.

بارسا سه‌شنبه مورسیا را با گل‌های پاکو آلکاسر، جرارد دلوفئو و خوسه آرنایس جوان شکست داد. دو بازیکن اول زمانی به ترتیب برای والنسیا و میلان بازی می‌کردند و بازیکن آخر هم بازیکن مستعد هیجان‌انگیزی بود که بارسلونا او را از وایادولید خرید (تیمی در دسته دوم فوتبال اسپانیا، ‌یک دسته بالاتر از مورسیا). حتی بدون لیونل مسی روی نیمکت، مشخص بود که بارسلونا می‌تواند این بازی را ببرد.

رئال مادرید اما در خانه فوئنلابرادا کار سخت‌تری داشت اما در نهایت با دو پنالتی که حداقل یکی از آنها شانسی بود و مارکو آسنسیو و لوکاس واسکز آنها را به گل تبدیل کردند، حریفش را شکست داد. به هرحال فوئنلابرادا هم هرگز تهدیدی جدی در مسیر صعود رئال نبود و این تیم بدون بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، مارسلو، کریم بنزما، ‌کیلور ناباس، سرخیو راموس و تمام بازیکنان ترکیب اصلی‌اش بازی را برد. برای بارسا و رئال مادرید، حالا بازی‌های برگشت فقط جنبه تشریفاتی دارند.

مورسیا و فوئنلابرادا هر دو به همین دلیل که پذیرای دو غول فوتبال اسپانیا باشند، راضی خواهند بود اما شاید یک بازی تک حذفی برای مشخص شدن تیم‌های صعود کننده هیجان‌انگیزتر باشد. چنین شرایطی، تیم‌های بزرگ را مجبور می‌کند که با رویکردی جدی‌تر وارد مسابقات شوند و هواداران تیم‌های کوچکتر هم که معمولاً نمی‌توانند ستاره‌‌‌های بزرگ تیم‌های مطرح را در ورزشگاه‌هایشان از نزدیک ببینند این فرصت را پیدا خواهند کرد. اگر شرایط اینگونه بود (بازی‌های جام حذفی اسپانیا تک حذفی بودند) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا می‌توانست داستان‌های جالبی شکل بگیرد. نومانسیا دو گل دیرهنگام زد تا مالاگا را 2 بر یک شکست دهد در حالی که پونفرادینا، ویارئال را مغلوب کرد، الچه در خانه با اتلتیکومادرید مساوی کرد و فورمنتارای کوچک هم اتلتیک بیلبائو را متوقف کرد اما تمام تیم‌های لیگ برتری در دور برگشت میزبان هستند و این یعنی احتمال شگفتی‌سازی از تیم‌های دسته پایین‌تر بسیار کم می‌شود. بنابراین الان زمان تغییر در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی اسپانیا است، چیزی شبیه بازی‌های تک حذفی در انگلیس که هیجان بیشتر، هواداران بیشتر و گهگاه شوک‌های غیرمنتظره را به استادیوم‌ها بیاورد.

منبع: سایت گل/ بن هیوارد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز