خبرگزاری کار ایران

همیلتون به رکورد شوماخر نزدیک‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۵۵

لوییز همیلتون در گرندپری هجدهم فصل در مکزیک چهارمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های فرمول یک را کسب کرد و به پرافتخارترین راننده بریتانیایی در تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد.

به گزارش ایلنا، راننده انگلیسی تیم مرسدس در حالی کار خود در گرندپری مکزیک را آغاز کرد که می‌دانست با قرار گرفتن در میان پنج راننده اول در پایان مسابقه می‌تواند سومین قهرمانی متوالی‌اش را کسب کند.

اگرچه این اتفاق رخ نداد اما او باز هم قهرمان شد که دلیلش ناکامی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در جدول رده‌بندی رانندگان یعنی سباستین فتل برای رفتن روی سکو بود.

گرندپری مکزیک مانند اکثر گرندپری‌های این فصل جنجالی شد؛ زمانی که در دور نخست فتل، از پشت به خودروی همیلتون زد و به خودروی خود و رقیب انگلیسی‌اش آسیب رساند.

این برخورد باعث توقف دو راننده و جا ماندن آنها از دیگر رانندگان و در نهایت ناکامی‌شان برای فتح گرندپری شد.

گرندپری مکزیک را مکس فرشتاپن 20 ساله از تیم ردبول برد و در همین حال فتل خودش را از رده نوزدهم به رده چهارم رساند و در همان رده مسابقه را به پایان رساند.

همیلتون هم با وجودی که لاستیک خودرویش پنجر شد، توانست از رده آخر خودش را به رده نهم برساند. هم‌تیمی همیلتون، والتری بوتاس در این مسابقه دوم و هم تیمی فتل، کیمی رایکونن سوم شد. بعد از این مسابقه اختلاف همیلتون و فتل در فاصله دو گرندپری به پایان فصل 56 امتیازی شد، در حالی که فتل در بهترین حالت می‌تواند 50 امتیاز دیگر کسب کند. به این ترتیب چهارمین قهرمانی همیلتون قطعی شد تا او از این حیث با رقیب آلمانی‌اش برابر شود.

اکنون در رده‌بندی رانندگان دارای بیشتری تعداد قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک تنها دو راننده بالاتر از همیلتون قرار دارند که یکی از آنها میشاییل شوماخر، اسطوره آلمانی فرمول یک با 7 قهرمانی است و دومی خوان مانودل فانیگوی آرژانتینی با 5 قهرمانی است.

با وجود مسجل شدن قهرمانی‌اش، همیلتون پس از مسابقه گفت که این دستاورد خیلی به او نچسبیده است که دلیلش هم شیوه کسب آن بود.

 او گفت: «راستش حس یک قهرمان واقعی به من دست نداده است. این روش وحشتناکی برای کسب عنوان قهرمانی است اما چه کار می‌توانم بکنم؟ در پیچ یک کارمان آسان نبود و من فکر نمی‌کنم که بیش از اندازه تهاجمی مسابقه داده باشم. من ماشینم را در موقعیت خوبی نگه نداشته بودم. می‌خواهم فیلم مسابقه را ببینم چون فکر می‌کنم که برای خودروی پشت سرم فضای زیادی گذاشته بودم. با این حال به حرکتم ادامه دادم. مسابقه امروز عجیب بود. 40 ثانیه عقب بودن وحشتناک بود، مثل این بود که به هیچ جایی تعلق نداری. فقط به این فکر می‌کردم که فاصله‌ام را کمتر کنم و در مسابقه بمانم. این بدترین پیست برای جبران فاصله با پیشتازها است. به همین دلیل تلاش برای رسیدن به نفراتی که جلوتر بودند، فاجعه بود. فقط می‌خواهم از مسوولان تیم‌مان تشکر کنم. ما پیش از این در رده تیمی به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بودیم که این دستاورد بزرگی بود. آنها به من برای کسب این موفقیت باور نکردنی کمک کردند پس من قدردان آنها هستم.»

همیلتون ادامه داد: «من همیشه تلاش می‌کنم از چیزی که هستم بهتر شوم. در واقع این فلسفه تیم ما است. به‌عنوان یک راننده من همیشه سعی می‌کنم که سطحم را ارتقا دهم. یک روز رویای من حضور در مسابقات فرمول یک بود و حالا بعد از 25 سال، من چهار بار قهرمان این رقابت‌ها شده‌ام. از همه هواداران بابت حمایت‌های بی‌وقفه‌شان واقعاً تشکر می‌کنم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز