خبرگزاری کار ایران

مریم طوسی در گفت و گو با ایلنا:

تمام هدف من درخشش در جاکارتا است/ خیلی زود مربی شدم

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۰۷۴

دونده پرافتخار بانوی تیم ملی ایران درباره آخرین وضعیت خود در سال منتهی به بازی های آسیایی جاکارتا صحبت کرد.

مریم طوسی در گفت و گو با ایلنا در ابتدادرباره انتقادات وارد ده به فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که ما اگر انتقادی به فدراسیون می کنیم باید به جنبه های مثبت هم اشاره کنیم. فدراسیون توجه ویژه ای به سنین پایه دارد. در رده های سنی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و این بسیار قابل تقدیر است. اما نباید بزرگسالان فراموش نشوند. در حال حاضر نوجوانان و جوانان نمی توانند در رده سنی بزرگسالان شرکت کنند و مدال آوری کنند و ما باید این کار را انجام دهیم. در این چند سال ما خیلی زحمت کشیدیم تا این جایگاه را در ایران و آسیا بدست آوردیم. با این پوشش سخت بود که بخواهیم به این رکوردهای کنونی دست پیدا کنیم اما هر چه داشتیم گذاشتیم تا نام ایران را بر سر زبان ها بیندازیم.

وی در ادامه افزود: آن زمان که ما دوومیدنی را به صورت حرفه ای آغاز کردیم حضور بانوان در مسابقات آسیایی غیر ممکن و غیر عادی بود. اما الان همه ما را می شناسند و روی ما به عنوان یک حریف سرسخت حساب می کنند. امیدوارم مانند گذشته از ما حمایت کنند تا با انگیزه بیشتر برای موفقیت های بیشتر تلاش کنیم. شما می دانید ورزش دوومیدانی ورزش گرانی است و هزینه زیادی برای آماده سازی می خواهد. این ورزش خیلی سخت و خشک است و هر روز صبح و بعد از ظهر تمرین می کنیم. امیدوارم این مشکلات حل شود و تیم بزرگسالان بانوان به مشکل نخورد.

رکورددار دوی سرعت بانوان ایران درباره استارت کار مربیگری تصریح کرد: سه چهار سال است که کار مربیگری را شروع کرده ام و یک شاگرد دارم که مدت زیادی است با او کار می کنم. خدا را شکر نتیجه این کار شبانه روزی و بلند مدت خوب بود و شاگردم در قهرمانی آسیا مدال برنز گرفت و مجوز رقابت های جهانی را گرفت. همان موقع همه متوجه شدند که من مربی هستم. خدا را شکر می کنم که اولین تجربه مربی گری ام خوب بود و رزومه ایده آلی را برای من فراهم آورد.

وی در ادامه افزود: خیلی زود بود و خیلی هم سخت که بخواهم در این سن مربیگری را شروع کنم. چون من قهرمانی کار می کنم باید نیمی از انرژی ام را برای مربیگری می گذاشتم. اما چون یک استعداد بود خیلی حیف بود که قبولش نکنم. خوشحالم که الان شاگردم به جای خوبی رسیده است.

طوسی درباره عملکرد بهترش در رقابت های داخل سالن تصریح کرد: نتایج من بهتر بوده چون در محیط باز آب و هوا خیلی تاثیر گذار است و از شانس بد من همیشه در هر مسابقه ای که به فینال رسیدم هوا بارانی بوده و کار برای من سخت تر شده است. ما چون حجاب داریم وقتی شرایط آب و هوایی نامتعادل باشد لباس هایمان سنگین می شود و دویدن سخت تر می شود. در مسابقات داخل سالن این اتفاقات رخ نمی دهد. دوباره با مربی قدیمی ام آقای گرگانی کار می کنم. زمان کار با ایشان بودم که توانستم رکورد 100 متر را بزنم.

وی درباره دست نیافتنی بودن رکوردهایش توضیح داد: در حال حاضر رقیب دارم اما به رکوردهایم نزدیک نیستند. رکوردهای دوومیدانی تا یک جایی راحت است اما از یک جایی به بعد خیلی کار سخت می شود و باید تحت یک سری تمرین های خاص رکورد را ارتقا داد. مربی داشتن خیلی مهم است. من مدتی مربی نداشتم. خدا را شکر امسال خیلی خوب شروع شد و همکاری ام را با آقای گرگانی آغاز کردم و هم اکنون هم به اتفاق الناز کمپانی در اردوی کردان به سر می بریم. تمام هدف من درخشش در بازی های آسیایی جاکارتا است.

طوسی در پایان درباره دور افتادنش از سپیده توکلی دوست قدیمی اش که در ماده هفت گانه کار می کند گفت: من کردان تمرین می کنم و سپیده تهران است. او دوست چندین ساله من است و به خاطر همین مشکلات موجود از هم دور افتادیم. ما تمام مدت در پیست هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز