خبرگزاری کار ایران

فرجی: کاراته ایران سال موفقی داشت/مسیر دشوار کسب سهمیه

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۸۴۵

محمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته ایران، با اشاره به عملکرد خوب تیم های رده های سنی کشور در مسابقات جهانی اسپانیا، گفت: کاراته ایران سال موفقی داشت و در عرصه های گوناگون به دستاوردهای ایده آلی رسید.

به گزارش ایلنا محمدصادق فرجی شنبه در خصوص عملکرد تیم های نوجوانان، جوانان و امید ایران در مسابقات جهانی اسپانیا، اظهار داشت: دهمین دوره این مسابقات با دوره قبلی آن که در اندونزی برگزار شد از لحاظ کمی و کیفی تفاوت زیادی داشت و خوشبختانه تیم ایران توانست دو پله صعود کند.
وی افزود: همانطور که آمار نشان می دهد، یکهزار و 700 کاراته کا از 109 کشور در مسابقات جهانی اسپانیا حضور داشتند و رقابت این تعداد ورزشکار، سطح فنی را بالا برده بود. با توجه به اینکه سهمیه المپیک نوجوانان آرژانتین نیز در این مسابقات تقسیم می شد، همه کشورها برای کسب سهمیه با قدرت به میدان آمده بودند.
رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه در رده سنی امید نیز کشورها تیم کاملی را اعزام کرده بودند، افزود: این مسابقات محک خوبی برای رده سنی امید بود تا نفرات بتوانند از حالا خود را مهیای المپیک 2020 توکیو کنند.
وی در مورد عملکرد نامناسب تیم های نوجوانان و جوانان دختران ایران، توضیح داد:همین نفرات با هدایت خانم ارباب در قهرمانی آسیا نتایج مناسبی کسب کردند و نباید همواره نیمه خالی لیوان را ببینیم.
فرجی گفت: در بیشتر رده ها نتایج خوبی گرفتیم و در برخی مقاطع نیز نتایج دلخواه نبود. به هر حال کادر فنی و فدراسیون تمامی تلاش خود را به کار بستند و ما برنامه های اردویی و حتی مسابقات تدارکاتی خارجی نیز برای تیم ها مهیا کرده بودیم و از نتایج کلی رضایت داریم.
وی در خصوص اینکه آیا کادر فنی مشترک برای تیم های بزرگسالان و امید مردان تاثیرمنفی بر عملکرد تیم امید نداشت؟ گفت: نگاه ویژه ای به تیم امید داریم و بحث پشتوانه سازی را در نظر گرفته ایم و نمی خواهیم تیم بزرگسالان بعد از چند سال خالی از نفرات مطرح شود.
فرجی توضیح داد: تمرین داشتن با تیم ملی بزرگسالان که همگی قهرمان جهان و آسیا هستند، فرصتی طلایی برای نفرات تیم امید است.
وی گفت: علاوه بر مسائل فنی، شش داور مطرح کشور با هزینه فدراسیون برای حضور در دوره ارتقا درجه اعزام شدند و از این پس اعزام داوران به دوره های جهانی با هزینه فدراسیون انجام می شود. همه بحث ما مسائل قهرمانی نیست و می خواهیم به تمام حوزه ها نگاه داشته باشیم.
فرجی با اشاره به حضور در کنگره جهانی روسای فدراسیون های کشورهای مختلف در اسپانیا، عنوان کرد: جلسات خوبی با روسای کشورهای صاحب سبک برگزار شد و به دنبال افزایش تعاملات بین المللی هستیم تا دوره های آموزشی و تمرینی مشترکی داشته باشیم.
وی گفت: حضور در کمپ های سطح بالای بین المللی کمک زیادی به قهرمانان ما می کند و چنانچه همواره بخواهیم در داخل کشور اردو برگزار کنیم، خروجی چندان مناسبی نخواهیم داشت.
فرجی در مورد قرار گرفتن کاراته ایران در رده دوم بهترین تیم های جهان، گفت: این یک موفقیت بزرگ است که به دلیل نتایج مناسب در سال 2017 شکل گرفت و سطح توقعات را برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو بالا می برد. اینکه تیم های قدرتمندی چون اسپانیا، ایتالیا و فرانسه پشت سر ایران قرار بگیرند، قابل توجه است.
وی با اشاره به مسیر دشوار کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020، گفت: فرآیند و روند طولانی پیش رو است و باید در مراحل مختلف کاراته وان و پیکارهای آسیایی و جهانی حضور یابیم.
رئیس فدراسیون کاراته توضیح داد: در بخش کومیته مردان وضعیت خوبی داریم، اما در بخش بانوان باید تلاش زیادی به منظور کسب سهمیه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز