خبرگزاری کار ایران

از بیرانوند تا رحمتی و ...

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۸۶

یکی از پست‌هایی که تراکتورسازی در آن نیاز به تقویت دارد، چارچوب دروازه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تراکتورسازی این روزها در حال سپری کردن هفته‌های پایانی محرومیت یک ساله از نقل و انتقالات است و بعد از بسته شدن دو پنجره پیاپی برای این تیم که منجر به از دست دادن ستارگانی مثل احمد نوراللهی، امید عالیشاه، سجاد شهباززاده، هاشم بیک‌زاده، لوسیانو ادینیو، جاسم کرار، سعید آقایی، محمدرضا اخباری و خالد شفیعی شود و این باشگاه نتواند بازیکنانی جایگزین آنها کند و به ناچار روی به استفاده از بازیکنان تیم‌های پایه بیاورد.

یکی از پست‌هایی که تراکتورسازی در آن از محرومیت ضربه سنگینی خورده است، دروازه‌بانی است. جایی که در آن محمدرضا اخباری به ناچار به دلیل پایان دوران خدمتش مجبور شد برای ادامه قراردادش به سایپا برود و دست گل‌محمدی در پوست گردو بماند و چاره‌ای جز استفاده از فرزین گروسیان نباشد.

بی‌تجربگی گروسیان برای بازی در لیگ برتر باعث شد تراکتورسازان امتیازات زیادی از دست بدهند. اشتباهات فاحش مقابل استقلال خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس، پدیده، پیکان و... باعث شد سرخپوشان تبریزی امتیازات زیادی از دست بدهند تا یکی از نیازهای اصلی گل‌محمدی برای نیم فصل جذب یک گلر مطمئن باشد.

اما باید دید چه گزینه‌هایی در دسترس تراکتورسازان برای این پست وجود دارد:

 

علیرضا بیرانوند

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

خود بازیکن اعلام کرده بود قصد دارد روی پیشنهاد تراکتورسازی برای سرباز شدن فکر کند ولی مسئولان تراکتورسازی بارها این مورد را تکذیب کردند و اعلام کرده برنامه‌ای برای جذب گلر شماره یک تیم ملی ندارند. هر چند با توجه به سابقه تراکتورسازان در تجربه مشابه سال قبل مربوط به امید عالیشاه و احمد نوراللهی و تکذیب شدن تکذیبشان نمی‌شود زیاد روی این موارد حساب کرد و با عقل هم جور در نمی‌آید تیمی که مشکل دروازه‌بانی دارد فرصت جذب گلر شماره یک تیم ملی را پس بزند. با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که فعلاً این انتقال منتفی شده است و بیرانوند احتمالاً در پرسپولیس ماندنی خواهد بود.

 

سید مهدی رحمتی

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

کاپیتان استقلال این روزها به یک نیمکت نشین تمام عیار تبدیل شده و دیگر فرصت بازی به او داده نمی‌شود. بازی‌های خوب حسین حسینی در ترکیب اصلی تیم و پیشرفت روز به روز او شانس رحمتی را برای فیکس شدن دوباره در استقلال کم و کمتر می‌کند و در این شرایط هر روز شایعات جدیدی در مورد وی به گوش می‌رسد. پیش از این و زمانی که رحمتی در ترکیب اصلی بازی می‌کرد و حسین حسینی نیمکت نشین شاکی آبی‌ها بود، تراکتورسازان او را برای نیم فصل می‌خواستند ولی با این تغییر مشخص نیست موضعشان نسبت به جذب رحمتی چه خواهد بود. رحمتی رابطه خوبی با سکوهای تبریز ندارد و بارها با آنها به چالش خورده است و کوچ به تبریز برای رو ریسک بزرگی محسوب می‌شود. در کنار اینها خود رحمتی در مصاحبه‌ای اعلام کرده قصد جدایی از استقلال را ندارد و تیم‌هایی که نامشان به عنوان مقصد آینده او مطرح می‌شوند از دل شایعات بی‌اساس بیرون آمده‌اند.

 

محمدرضا اخباری

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

هم خودش تراکتورسازی را دوست دارد و هم سکوهای تبریزی هنوز یاد خاطرات خوش حضور او در دروازه تیم‌شان را از یاد نبرده‌اند. اخباری اوضاع خوبی در سایپا ندارد و نتوانسته عملکرد خوبش در تراکتورسازی را در این تیم تکرار کند و همین موضوع باعث شده از گوشه و کنار اخباری در مورد اینکه دایی به دنبال گزینه دیگری در چارچوب دروازه است شنیده شود و نام مهدی رحمتی که رابطه خوبی با دایی دارد هم شنیده می‌شود. هرچند هم خود رحمتی و هم باشگاه سایپا این مورد را تکذیب کردند ولی هرچه هست در صورت اینکه سایپا با یک گلر مطرح به توافق برسد به اخباری اجازه جدایی خواهد داد و مقصد بعدی این بازیکن هم در صورت جدایی از سایپا به احتمال زیاد تراکتورسازی خواهد بود.

 

فرناندو دخسوس

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

درخشش در استقلال خوزستان در فصل پانزدهم و گسترش فولاد در فصل شانزدهم او را به یکی از گلرهای خوب و مطرح لیگ برتر تبدیل کرده است ولی این بازیکن در فصل هفدهم عملکردی مشابه دو فصل گذشته خودش ندارد. ضمن اینکه گسترشی‌ها هم اصرار زیادی به حفظ او در ابتدای فصل هم نداشتند و آن زمان هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه اعلام کرده بود قصد دارد دخسوس را به صورت قرضی به تیمی دیگر بدهد تا به کوروش ملکی جوان فرصت بازی برسد ولی با تیمی برای این انتقال به توافق نرسیدند. دخسوس گزینه مناسبی برای تراکتورسازی است و با توجه به رابطه خوب دو باشگاه تبریزی که در گذشته و در جریان جذب بازیکنانی مثل مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی، ایوب کلانتری، سعید آقایی و انصراف از مذاکره با جاسم کرار و محمد نوری در فصل گذشته ثابت شده است و به همین دلیل سرخپوشان می‌توانند برای جذب این گلر برزیلی اقدام کنند. دخسوس با جو فوتبال تبریز هم آشنایی دارد و این پوئن مثبتی برای او محسوب می‌شود.

 

محمدرشید مظاهری

همه گزینه‌های جانشینی دروازه‌بانی در تراکتورسازی

رابطه خیلی خوبی با یحیی گل‌محمدی دارد و انتقادهای تند و تیز قلعه‌نویی از او با توجه به روحیاتی که دارد این گلر ملی‌پوش را شاکی کرده است تا حرف و حدیث‌هایی در مورد جدایی وی شنیده شود. هر چند که بعید به نظر می‌رسد ذوب‌آهن این بازیکن را به این راحتی‌ها از دست بدهد.

 

سایر گزینه‌ها:

وحید شیخ ویسی، گلر استقلال خوزستان هم ممکن است به دلیل مشکلات مالی باشگاه تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد و ممکن است مقصد بعدی او تبریز باشد.

به جز این نفرات، گزینه‌های خارجی هم می‌توانند توسط کادر فنی تراکتورسازی بررسی شوند و شاید یک چهره جدید و ناشناخته در نیم فصل دوم در چهارچوب دروازه تراکتورسازی دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز